قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در بریتانیا مسدود شده است

کوتیک گفت: “شخصاً تمام تلاشم را برای دفاع از خود و کمک به مقامات رقابت برای درک پویایی رقابت در بازار ما انجام خواهم داد.” چیزی که به من اطمینان می دهد این است که چه به تنهایی و چه در شراکت با یک شرکت دیگر، ما یکی از قدرتمندترین شرکت ها در صنعت هستیم و آماده ادامه رشد و خلق آثار باورنکردنی هستیم.”

لولو چنگ ماسروی، مدیر روابط عمومی و معاون اجرایی اکتیویژن بلیزارد او در توییتر نوشت: «این گزارش به شهروندان بریتانیایی که با چشم‌انداز اقتصادی بدی روبه‌رو هستند ضرر می‌رساند و ما باید استراتژی رشد بریتانیا را دوباره ارزیابی کنیم.

بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد

در اتفاقی عجیب و غیرمنتظره در روزهای اخیر، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) به تازگی اعلام کرده است که از ادغام پیشنهادی Activision Blizzard با مایکروسافت جلوگیری می کند. زیرا مایکروسافت نتوانست نگرانی های مربوط به بازار بازی های ابری را حل کند. در بیانیه مطبوعاتی این سازمان آمده است: “تصمیم نهایی برای مسدود کردن این معامله پس از آن است که راه حل پیشنهادی مایکروسافت نتوانست به طور موثر نگرانی های صنعت بازی های ابری را برطرف کند، که در تحقیقات اولیه CMA در ماه فوریه نیز برجسته شد.”

برخلاف انتظارات قبلی، مرجع رقابت بریتانیا خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت را تایید نکرده است.

در آینده بابی کوتیکمدیرعامل اکتیویژن بلیزارد به تصمیم این بخش واکنش نشان داد. او در یک ایمیل داخلی که به صورت عمومی منتشر شد، گفت که نتیجه آن خبری نیست که آنها می‌خواستند، اما نتیجه نهایی معامله هنوز اعلام نشده است. کوتیک همچنین تایید کرد که این تصمیم توسط مایکروسافت به چالش کشیده خواهد شد: “ما به پرونده خود اطمینان داریم زیرا واقعیت ها طرف ما هستند؛ این توافق برای رقابت خوب است.”

بخوانید  Electronic Arts Is Changing Its Game Studio Structure Into EA Entertainment And EA Sports

کوتیک افزود: “این ادغام یک فرآیند پیچیده است و من می دانم که من تنها کسی نیستم که از مشکلات و تاخیرها ناامید شده ام.” ما به فرهنگ شرکتی که به سرعت برای دستیابی به اهداف بزرگ تکامل می یابد، عادت کرده ایم. بنابراین زمانی که نتوانیم کارها را با سرعت انرژی معمول خود انجام دهیم، سخت است. ما به تلاش برای تکمیل این معامله ادامه خواهیم داد زیرا می دانیم که این ادغام به نفع کارمندان ما، کل نیروی کار بریتانیا و بازیگران در سراسر جهان است.”

این سازمان همچنین نوشت: “پذیرش راه حل مایکروسافت مستلزم درجه ای از نظارت توسط CMA است. در مقابل، جلوگیری از این ادغام به نیروهای بازار اجازه می دهد تا به طور موثر به فعالیت خود ادامه دهند و توسعه ابر را شکل دهند. بازی بدون نیاز به مداخله تنظیم کننده های رقابت. لازم به ذکر است که بیانیه کامل این سازمان از این لینک قابل مطالعه است.

در گزارش این نهاد درباره تلاش‌های مایکروسافت برای رفع این نگرانی‌ها، منابعی نیز وجود دارد که توضیح می‌دهند که پذیرش پیشنهاد ردموندز مستلزم برخی راهنمایی‌ها از سوی تنظیم‌کننده‌های رقابت است: «از آنجایی که این راه‌حل فقط برای بخش خاصی از کارهای Activision اعمال می‌شود که فقط در دسترس است. برخی از خدمات بازی های ابری. به ویژه برای خرید در فروشگاه های آنلاین خاص، خطر اختلاف و درگیری قابل توجهی بین مایکروسافت و ارائه دهندگان خدمات بازی های ابری وجود دارد؛ به ویژه در یک دوره ده ساله در بازاری که به سرعت در حال تغییر است.”

بخوانید  SAG-AFTRA صداگذاری هوش مصنوعی را برای بازی های ویدیویی تایید می کند

شخصیت های اکتیویژن بلیزارد

نتیجه نهایی رقابت و سازماندهی بازار تکان دهنده است. زیرا این سازمان به عنوان بخشی از اولین نتیجه گیری خود چند هفته پیش اعلام کرد که این ادغام رقابت در بازی های کنسولی در بریتانیا را به میزان قابل توجهی کاهش نمی دهد. با این حال، همین گزارش همچنین نشان می دهد که AMC همچنان نگران بازار بازی های ابری است. این نگرانی CMA را بر آن داشت تا بخواهد از تصاحب Activision Blizzard King توسط مایکروسافت جلوگیری کند.

بخش عمده ای از ارائه Kotick بر مزایای این معامله برای بازار فناوری بریتانیا متمرکز بود: «در زمانی که بازارهای یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در حال رونق هستند، می دانیم که بازار بریتانیا از قدرت مایکروسافت در هر دو زمینه و توانایی ما در فوراً از این فناوری‌ها استفاده کنید.» در عوض، اگر تصمیم CMA تأیید شود، سرمایه‌گذاری، رقابت و ایجاد شغل در صنعت بازی بریتانیا را متوقف می‌کند.

تنظیم‌کننده رقابت بریتانیا نگرانی‌های خود را این‌گونه بیان کرد: «کلاد به گیمرهای بریتانیایی اجازه می‌دهد تا از خرید کنسول‌های بازی و رایانه‌های شخصی گران‌قیمت خودداری کنند و به آنها انعطاف‌پذیری و انتخاب بیشتری را در «اجازه به مایکروسافت برای داشتن چنین موقعیت قدرتمندی در بازار بازی‌های ابری در زمانی که می‌خواهد» می‌دهد. رشد به این سرعت باعث خفه شدن نوآوری مورد نیاز برای رشد این فرصت ها می شود.”