قارچ زامبی در The Last of Us تخیلی نیست. اما آیا می تواند انسان را آلوده کند؟

قبل از پاسخ به این سوال، پیشنهاد می کنیم تریلر زیر را تماشا کنید تا اگر هنوز فرصت تماشای The Last of Us را نداشته اید، در مورد آنچه که ما قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم، دریافت کنید.

فیلم ها و سریال های آخرالزمانی یا پسا آخرالزمانی به مذاق همه خوش نمی آید. برخی آنها را تماشا می کنند تا در صورت وقوع یک رویداد غیرقابل کنترل و غیرقابل پیش بینی مانند شیوع ویروس مرگبار یا برخورد یک سیارک، سرنوشت جهان را ببینند. اما بیشتر مردم این داستان ها را به خاطر قهرمان ناشناخته ای دنبال می کنند که برای انجام ماموریت خود به مصاف ضد قهرمانان می رود. دیگران، مانند ما، تعجب می کنند که آیا ممکن است آنها به واقعیت تبدیل شوند یا نه.

قارچ زامبی

وقتی فیلم پساآخرالزمانی 28 روز بعد اکران شد، هیچکس تصور نمی کرد که یک روز در طول زندگی ما به لطف شیوع یک ویروس، خیابان ها خلوت شوند. شاید داستان این ویروس برای سازندگان سریال جدید HBO که در عوض به قارچ های زامبی تکیه می کردند، بسیار به واقعیت نزدیک بود.

جالب اینجاست که خود سریال با توضیح سناریویی شروع می شود که در آن قارچ تکامل یافته و به جای حمله به حشرات شروع به آلوده کردن انسان ها کرده است. دلیل آن این است که انسان ها با فعالیت های خود کره زمین را گرم کرده اند و اکنون قارچ باید برای زنده ماندن در دمای بالاتر تکامل یابد.

وقتی صحبت از قارچی می شود که می تواند موجود زنده را آلوده کند و رفتار آن را کنترل کند، فضای زیادی برای خلاقیت وجود ندارد. سارکماغاکیس نامی است که به نوعی قارچ با چنین توانایی و تقریباً یک قرن پیش شناخته شده است. تام کرستقارچ شناس بریتانیایی اولین بار در سال 1931 آنها را توصیف کرد و امروزه علم حداقل 140 گونه قارچ را شناسایی کرده است که حشرات را آلوده می کنند. آنها قبلاً از فیلم ها و بازی های ویدیویی، از جمله The Last of Us الهام گرفته اند.

بخوانید  پیوستن پل بتانی به تام هنکس و رابین رایت در فیلم Here

و بله، سرخرطومی ها حشرات را به همان روشی که قارچ زامبی در The Last of Us به انسان مبتلا می کند، آلوده می کند. قربانیان آلوده به قارچ معمولاً کنترل خود را از دست می دهند و تحت تأثیر عفونت به سمت یک نقطه حرکت می کنند، مانند یک شاخه بلند، بنابراین قارچ ها هاگ ها می توانند در یک منطقه بزرگ پخش شوند.

آیا ممکن است انسان را آلوده کند؟

تنها دو قسمت از مجموعه تلویزیونی Last of Us تاکنون پخش شده است و همه در مورد قارچ زامبی آفرینی صحبت می کنند که دنیای مدرن ما را به پایان خواهد رساند. برای جهانی که هنوز اثرات یک آخرالزمان واقعی را احساس می کند، سوال طبیعی این است که آیا داستان این سریال روز قیامت می تواند به حقیقت بپیوندد؟