قاب Streamcom سیستم قدرتمند i9-13900K و RTX 4080 را بدون فن خنک نگه می‌دارد.


جعبه Streamcom SG10 استفاده از سیستم خنک کننده بی صدا خنک کننده غیرفعال این قابلیت یک سیستم مجهز به کارت گرافیک را دارد RTX4080 بدون استفاده از فن آن را خنک نگه دارید.

جعبه SG10 از شرکت Streamcom عملا یک هیت سینک بزرگ به شکل کیس مخصوص بازی است که از بدنه آلومینیومی تشکیل شده و برای تجهیز قوی ترین پردازنده های بازی طراحی شده است. مهمترین ویژگی این کیس بزرگ عدم ​​وجود فن خنک کننده است. SG10 در رویداد کامپیوتکس 2023 معرفی شد و از اولین نگاه به ظاهر آن متوجه می شوید که طراحان تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا به این هیت سینک بزرگ ظاهری جذاب برای بازی ببخشند.

قسمت بالای این کیس ما را به یاد هیت سینک کارت گرافیک Nvidia’s Founders Edition می اندازد و فضای داخلی نیز با دو پنل شیشه ای قابل مشاهده است. مادربرد و سی پی یو سیستم در این حالت برای برقراری تماس بهتر با لوله هایی که یک سر آن به اواپراتور و سر دیگر آن به کندانسور متصل است به صورت وارونه نصب می شوند. یک مایع خنک کننده از طریق این لوله ها در سراسر سیستم گردش می کند و گرما را از اجزای اصلی به بلوک های هیت سینک نزدیک به آنها منتقل می کند.

قاب بدون فن Streamcom SG10 با خنک کننده غیرفعال

لوله هایی که CPU و GPU هستند به خود کیس متصل می شوند، با وجود بدنه بیرونی فلزی، بسیار انعطاف پذیر هستند و قابل خم شدن هستند. این کار نصب سیستم را آسان‌تر می‌کند و به آن اجازه می‌دهد تا با سخت‌افزارها و ساختارهای چیدمان مختلف سازگار باشد.

بخوانید  بازیکنان WoW فکر می کنند The War Within's Big Bad نیز مخفیانه در فصل کشف است.

از آنجایی که CPU و GPU بیشترین گرما را در داخل تولید می کنند، دو کندانسور برای آنها در نظر گرفته شده است که هر کدام به یکی از این تراشه ها متصل هستند. فریم این دو تراشه از آلومینیوم ساخته شده و سازندگان آن سعی کرده اند بیشتر تراشه های سطح بالا و مدرن موجود در بازار را در این قاب ها نصب کنند. در دموی آماده شده برای این نمایشگاه، یک تراشه Core i9-13900K اینتل با کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4080 برای نشان دادن قابلیت های خنک کننده آن استفاده شد.

سیستم خنک کننده مایع کیس SG10 با خنک کننده غیرفعال Streamcom

کارت گرافیک GeForce RTX 4080 با نزدیک به 300 وات TGP خود در بالاترین حجم کاری ورودی این سیستم به حداکثر دمای 60 درجه سانتیگراد می رسد. پردازنده در این سیستم نیز بیش از 200 وات برق می گیرد و در بار 100 درصد به محدوده بیش از 100 درجه سانتیگراد می رسد. البته Core i9-13900K یکی از سخت ترین تراشه ها برای خنک کردن است و حتی بهترین سیستم های خنک کننده برای کنترل دمای آن دچار مشکل خواهند شد.

قاب بازی Streamcom SG10

گفته می شود جعبه Streamcom SG10 به راحتی تا 600 وات مصرف برق سیستم را تحمل می کند. البته نسخه مسی این کیس نیز طراحی شده که با بدنه تمام مسی خود برای موارد خاص استفاده می شود. آلومینیوم معمولاً سطح بیشتری را برای انتقال حرارت فراهم می کند، اما مس برای مواقعی استفاده می شود که اتلاف گرما سریعتر ترجیح داده می شود. قیمت نسخه آلومینیومی آن 999 دلار است در حالی که نسخه مسی آن 20 تا 40 درصد گران تر است. البته هنوز قیمت مصوب این دستگاه ها قطعی نشده است.

بخوانید  راه اندازی کراس پلتفرم برای بازی چند نفره Warframe

Streamcom پسیو خنک کننده SG10 مدل مسی

در رابطه با ساختار ورودی/خروجی جعبه Streamcom SG10 باید به وجود 2 پورت USB Type-A و یک کانکتور USB Type-C اشاره کرد. 2 دکمه پاور در جلوی کیس تعبیه شده است و کل بدنه به خوبی طراحی شده است تا حس یک کیس بازی مدرن را به جای هیت سینک بزرگ ایجاد کند. علاوه بر محفظه SG10، Streamcom همچنین از منبع تغذیه جدید ZS800 خود رونمایی کرد که 800 وات توان با طراحی SFF ارائه می دهد.