فیلم برداری خلاق با گوشی وقتی در سفر هستید!

هنگامی که به یک مقصد جذاب می‌رسیم، اولین غریزه ما این است که دوربین را سرعتی به اطراف تکان دهیم و سعی کنیم تمام چیزهای شگفت انگیزی را که می‌بینیم در یک شات ثبت کنیم.

نکته جالب: Sony Xperia 1 جدید دارای یک برنامه دوربین عالی است به نام برنامه Cinema Pro. بنابراین اگر صاحب این گوشی هستید، احتمالاً به برنامه‌ای مانند FiLMiC Pro نیاز ندارید.

 

حتما زوایای مختلف را برای فیلم‌برداری امتحان کنید

اکثر فیلمسازان معمولی، فیلمبرداری از تعطیلات خود را از سطح چشم فیلمبرداری می‌کنند. نگاه از جایی که چشم‌هایمان به طور طبیعی هستند، غریزی به نظر می‌رسد. اما این فرصت را از دست می‌دهند تا آن زوایای جالبی را به دست آورند که در نتیجه ویدیوهای ما را غنی‌تر و قابل مشاهده‌تر می‌کند. زوایای مختلف احساسات متفاوتی را در بیننده ایجاد می‌کنند. فیلم‌برداری از موقعیت پایین باعث می‌شود همه چیز در ویدیو بر روی دوربین ظاهر شود و آن را چشم‌گیرتر نشان دهد. اما فیلم‌برداری از موقعیت بالا همه چیز را در ویدیو کوچک‌تر می‌کند و دیدگاهی «خداگونه» به بیننده می‌دهد.

اما وقتی برای تماشای این فیلم‌ها به خانه می‌آیید، تقریبا غیرقابل استفاده خواهند بود. پس از آپلود در نرم افزار ویرایش خود، آرزو می‌کنید که ای کاش دوربین را ثابت نگه می‌داشتید و هر بار روی یک چیز تمرکز می‌کردید. پس با آرامش فیلم‌برداری کنید.

 

چرا به سفر رفتید؟ هدف شما از سفر چیست؟ راجع به این چه احساسی دارید؟ راستگو بودن به مردم بینشی صمیمانه نسبت به شما و سفرتان می‌دهد و آن را چیزی فراتر از یک «آه به این درخت خرمای زیبا نگاه کنید» می‌کند. این که عصبی بودید؟ برانگیخته؟ خسته شده‌اید و نیاز به استراحت دارید؟ چرا خسته بودید؟ چه چیزی شما را فرسوده کرده است و غیره.

 

ویرایش فیلم‌های خود را دست کم نگیرید!

اپلیکیشن های موبایل

گوشی‌های هوشمند دوربین‌های مناسبی برای گرفتن زوایای مختلف هستند. مزیت این گوشی‌های هوشمند نسبت به اکثر دوربین‌های دیگر، تطبیق پذیری و تحرک محض آن‌ها است. خیلی ساده‌تر است که یک گوشی هوشمند را بالای سر خود نگه دارید، با آن از پله‌ها بالا بروید تا زاویه جدیدی به دست آورید، یا فقط آن را روی بطری روی میز رستوران خود نگه دارید تا منظره‌ای جالب داشته باشید.

وقتی به سفر می‌رویم با افراد جدیدی با فرهنگ‌های متفاوت از فرهنگ خودمان آشنا می‌شویم. مخاطبان شما کاملاً دوست دارند در مورد آن‌ها بیشتر بدانند. شخصیت‌هایی که در سفرتان با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید چه کسانی هستند؟ درباره آن‌ها بیشتر بگویید، با آن‌ها مصاحبه کنید یا از آن‌ها در زندگی روزمره فیلم بگیرید. فقط از پنجره اتوبوس تور خود از مردم محلی فیلم نگیرید. به مردم محلی نزدیک شوید. ترجیحاً فرهنگ خود را برای مدتی کنار بگذارید و از لباس و سبک زندگی سرزمینی که بازدید می‌کنید استقبال کنید. چه حسی دارد؟ نحوه پاسخگویی شما به این چالش‌ها چیزی است که مخاطبان را به ویدیوهای شما جذب می‌کند. برای تجربه تمام این‌ها می‌توانید همین حالا انواع تورهای لحظه آخری را در سفرمارکت پیدا کنید.

بخوانید  بازی‌ها و کنترلرهای جدید Atari 2600+ برای پیش‌سفارش در آمازون

برای فیلم‌برداری، عجله نکنید

 پایان رپورتاژ آگهی/.

هر دوربینی متفاوت است و «شخصیت» متفاوتی دارد. به همین دلیل است که می‌گوییم دوربین خود را مانند یک دوست بشناسید. گوشی‌های هوشمند قطعا ویژگی‌های خاصی دارند. برای مثال، آن‌ها معمولاً با لنزهای واید عرضه می‌شوند. آن‌ها همچنین انعطاف پذیر بوده و به سادگی قابل استفاده هستند و برای گرفتن فیلم در سفر به خودی خود عالی هستند.

صرف زمان برای ویرایش فیلم خود می‌تواند آن را از یک فیلم تعطیلات متوسط ​​به چیزی هیجان انگیز، دراماتیک و متقاعد کننده تبدیل کند. می‌توانید مستقیماً آن را روی تلفن خود ویرایش کنید، اما توصیه می‌شود از لپ‌تاپ یا رایانه با فضای مانیتور بزرگ‌تر استفاده کنید. ویرایش مستلزم کارهای بسیار پیچیده‌ای است که با یک صفحه نمایش بزرگتر به راحتی به دست می‌آید. با این حال، نسخه جدید LumaFusion 2.0 به شما امکان می‌دهد یک مانیتور خارجی به آیفون خود اضافه کنید.

 

مطمئن شوید که حافظه گوشی شما پر نباشد

تقریبا تمام ویدیوهای سفر صرفاً مجموعه‌ای از عکس‌های زیبا هستند که به هم پیوسته‌اند، با یک زیر خط موسیقی خاطره‌انگیز. برای من، این معادل تماشای ویدیوی خانه دوست یا خانواده شماست که پس از دهمین عکس آن‌ها در ساحل یا بازدید از یک مکان دیدنی معروف کسالت‌آور می‌شود. در ادامه راهکارهایی آورده شده است که ویدیوی خود را داستان‌دار کنید!

در فیلم خود اشاره کنید که در سفر شما چه اتفاق‌هایی افتاد؟

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یک گیمر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



منبع

بسته به گوشی هوشمندتان، ما واقعاً توصیه می‌کنیم برنامه‌ای را دانلود کنید که به شما امکان کنترل دستی کامل روی دوربینتان را می‌دهد. این بدان معناست که می‌توانید مواردی مانند تعادل رنگ سفید، فوکوس، ISO، نرخ فریم، سرعت شاتر و غیره را تنظیم و قفل کنید.

بخوانید  تاریخ انتشار DLC رایگان Total War: Warhammer 3 Mirror of Madness اعلام شد

با چه چالش‌هایی روبه‌رو هستید؟ آیا چیزی به طور خاص در مورد سفری که از آن عصبی هستید وجود دارد؟ آیا از پرواز می‌ترسید؟ آیا از آب می‌ترسید؟ آیا مکان جدید نوعی شوک فرهنگی به شما خواهد داد؟

افرادی که ملاقات می کنید چه کسانی هستند؟

اینکه بتوانید بدون این که مردم را عصبی کنید از آن‌ها فیلم بگیرید، اغلب بخش مهمی از فیلمبرداری یک ویدیوی سفر است. هیچ دوربینی بهتر از دوربین گوشی‌های هوشمند برای این کار وجود ندارد، زیرا اکثر مردم جهان در حال حاضر عادت دارند آن‌ها را به عنوان اشیاء عادی روزمره ببینند.

از اپلیکیشن‌های خاص فیلم‌برداری استفاده کنید

روایت شخصی که ماجراجویی شما را به یک سرزمین خارجی مرتبط می‌کند، بسیار جذاب‌تر از فهرستی طولانی از عکس‌های غروب زیبا و بازارهای شلوغ است. ایجاد یک روایت احتمالاً سخت‌ترین کار است، احتمالاً به همین دلیل است که افراد کمی آن را انجام می‌دهند. اما در اینجا چند نکته ساده وجود دارد که اگر تصمیم دارید بیشتر از چند کلیپ زیبای تعطیلات بسازید به شما کمک می‌کند. داستان سرایی در واقع پرسش و پاسخ دادن است. بنابراین در اینجا چند مورد است که می‌توانید در مورد آن‌ها فکر کنید:

گوشی‌های هوشمند با مقادیر مختلف حافظه داخلی برای ذخیره برنامه‌ها، تصاویر و ویدیوهای شما عرضه می‌شوند. اما این ویدئویی است که واقعا بیش از هر چیز حافظه شما را می‌بلعد. بنابراین، مطمئن شوید که مدل گوشی را با بیشترین حافظه داخلی که می‌توانید تهیه کنید، خریداری کنید. برخی از تلفن‌ها به شما امکان می‌دهند کارت حافظه microSD اضافه کنید. بنابراین باز هم، حداکثر اندازه‌ای را که می‌توانید بخرید و در عین حال با دستگاه شما سازگار است، دریافت کنید. جدا از حافظه داخل گوشی، داشتن حافظه خارجی اضافی خوب است. وقتی گوشی شما پر از ویدئو است، می‌توانید فیلم را روی هارد دیسک ریپت کنید. اگر با خرید تور سفر می‌کنید می‌توانید در شرایط اضطراری، یک فلش یا کارت حافظه از تورلیدر خود قرض کنید.

 در برخی از گوشی‌ها مانند Samsung Galaxy S9 – S10 حتی می‌توانید دیافراگم را تنظیم کنید. استفاده از کنترل دستی واقعاً پیشرفت زیادی در ظاهر ویدیوی سفر شما ایجاد می‌کند. یکی از نشانه‌های بارز فیلم‌برداری غیر ماهرانه، تغییر فوکوس، نوردهی و تعادل رنگ سفید در طول فیلم به دلیل ویژگی‌های خودکاری است که اکثر گوشی‌های هوشمند از آن استفاده می‌کنند.

بخوانید  تریلر جدید Just بر نمرات مسابقات متمرکز شده است

آیا شما هم می‌خواهید با گوشی هوشمند خود در سفر فیلم‌های عالی بگیرید؟ این کار سختی نیست. کافی است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید؛ در این مطلب قصد داریم به فیلم‌برداری خلاق با گوشی وقتی در سفر هستید بپردازیم. در ادامه برخی نکات برای بهبود فیلم‌برداری با گوشی آورده شده است که قطعا آن‌ها را مفید خواهید یافت. همچنین برای هر سفری و به هر مقصدی، می‌توانید خرید بلیط ارزان هواپیما را با مراجعه به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت انجام دهید.

اول از همه باید دوربین گوشی خود را بشناسید

ادیتور موبایل روی گوشی

می‌توانید یک داستان از سفر خود بسازید

بنابراین اکنون شاید متوجه شده‌اید که چرا عکاسی از همه چیز از سطح چشم ایستاده، کاری را که می‌توانید با دوربین خود انجام دهید محدود می‌کند. مهم‌تر از آن، توانایی داستان سرایی شما را محدود می‌کند. تصور کنید که مجبور هستید تعطیلات خود را به جای 1000 کلمه‌ای که هر روز استفاده می‌کنید با استفاده از 100 کلمه برای دوستان خود توصیف کنید!

عکس و فیلم همیشه بخش مهمی از سفر هستند. در واقع نوعی خاطره‌ی ثبت‌شده هستند که بعدها می‌توان تماشا کرده و گذشته را مرور کرد.

به یاد داشته باشید چه حسی در هواپیما دارید، وقتی برای فرود می‌آیید یا تازه از زمین پرواز می‌کنید؟ اگر یک صندلی کنار پنجره و آسمانی صاف دارید، نگاه کردن از بالا به دنیا حسی باورنکردنی است. خانه‌ها شبیه اسباب‌بازی به نظر می‌رسند و آدم‌های کوچک مانند مورچه‌ها به اطراف می‌چرخند. در مجموع بر خلاف زاویه بالا، نزدیک شدن به یک شی یا یک شخص احساس صمیمیت ایجاد می‌کند. بیننده تقریباً می‌تواند احساس کند که می‌تواند خود شیء را لمس کند. نمای نزدیک تقریباً احساس انحصاری بودن را به بیننده القا می‌کند که بینش خاصی نسبت به چیزی شخصی‌تر به او داده می‌شود و این تنها چند مثال اساسی است. برای احساس تمام این موارد می‌توانید با خرید یک بلیط لحظه آخری، سفری بی‌نظیر و ناگهانی را تجربه کنید.