فورتنایت به آیفون ها باز می گردد


چندی پیش، اپیک گیمز اعلام کرد که بازی Fortnite امسال در اروپا به iOS بازخواهد گشت. این نتیجه قانون جدید اتحادیه اروپا است.

فورتنایت در آگوست 2020 از اپ استور حذف شد. در آن زمان، اپیک گیمز تلاش می‌کرد تا اطمینان حاصل کند که پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای بازی فورتنایت مستقیماً به خود شرکت واریز می‌شود تا بتوانند قانونی را که اپل 30 درصد می‌گیرد را دور بزند. از درآمد با این حال، اپل به سرعت متوجه شد و فورتنایت را از اپ استور حذف کرد و جرقه یک نبرد حقوقی طولانی را زد که Epic در حال آماده شدن برای آن بود.

بنابراین، دیگر امکان انجام این بازی بر روی سیستم عامل iOS وجود ندارد، البته برخی از بازیکنان راه حلی برای این مشکل پیدا کرده اند، مانند استفاده از GeForce Now از طریق مرورگر سافاری. این اختلاف زمانی پایان یافت که یک دادگاه ایالات متحده در اوایل ژانویه درخواست تجدید نظر هر دو شرکت را رد کرد. اپل در اکثر موارد برنده شد، اما در یک مورد که قوانین اپل با قانون دسترسی به بازار مستقیم اروپا (DMA) مطابقت نداشت، شکست خورد.

با آیفون 15 پرو بازی ها را کشف کنید

به تازگی اعلام شده است که فورتنایت امسال حداقل در اروپا به iOS بازخواهد گشت. تیم سوئینی، بنیانگذار و سهامدار اپیک گیمز، اکنون بر این باور است که اپل در حال طراحی نقشه ای فریبنده برای اقدامات مخرب خود است. او در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

آنها توسعه‌دهندگان را مجبور می‌کنند بین انحصار اپ استور و شرایط فروش غیرقانونی تحت قانون دسترسی مستقیم به بازار، یا یک طرح جدید غیرقانونی ضدرقابتی پر از هزینه‌های ناخواسته جدید برای دانلودها و مالیات‌های جدید اپل برای پرداخت‌هایی که انجام نمی‌دهد، یکی را انتخاب کنند. انجام می دهم. پردازش نمی کنم. اپل پیشنهاد می کند که بتوانید انتخاب کنید کدام فروشگاه ها مجاز به رقابت با اپ استور هستند.

بخوانید  بازی Cyberpunk 2077 میزبان یک ویژگی کاربردی است

به این ترتیب، آنها می توانند برای مثال از راه اندازی Epic Games در iOS و انتشار Fortnite در آن جلوگیری کنند یا فروشگاه های مرتبط با مایکروسافت، ولوو یا شرکت های جدید را مسدود کنند. فروشگاه Epic Games هفتمین فروشگاه بزرگ نرم افزار در جهان است (پس از سه فروشگاه کنسول، دو فروشگاه موبایل و استیم روی رایانه شخصی). ما مصمم هستیم که فروشگاه خود را در iOS و Android راه اندازی کنیم و برای تبدیل شدن به فروشگاه نرم افزاری بین پلتفرم شماره یک بر اساس رقابت در پرداخت، کمیسیون 0-12٪ و بازی های انحصاری مانند Fortnite رقابت کنیم.

تصویر لو رفته از صفحه لود مراحل ویژه بازی فورتنایت با حضور شخصیت بازی Horizon Gorilla Games

Epic همیشه از مفهوم تأیید اسناد رسمی اپل و شناسایی بدافزار برای برنامه‌ها پشتیبانی می‌کند، اما ما مخالفت اپل با این فرآیند را که با هدف تضعیف رقابت و ادامه مالیات بر تراکنش‌های اپل که در آن شرکت نمی‌کند، قویاً رد می‌کنیم.

اپیک گیمز همچنان به دادگاه ها و رگولاتورها می گوید که اپل قانون را زیر پا می گذارد. این شرکت مدتی پیش موفق شد در دعوی مشابهی علیه گوگل پیروز شود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر