فعالیت بدنی شدید در میانسالی توانایی های شناختی را بهبود می بخشد

از شرکت کنندگان خواسته شد تا 8 دقیقه فعالیت بدنی شدید را با رفتارهایی مانند نیمکت نشینی جایگزین کنند. در نتیجه این کار، نمره مهارت های شناختی افراد بین یک تا دو درصد کاهش یافت. این گزارش در مجله اپیدمیولوژی و سلامت جامعه منتشر شده است.

جایگزینی فعالیت بدنی شدید با فعالیت سبک یا خواب نیز نمرات شرکت کنندگان را کاهش داد. بر اساس نتایج گزارش شده، جایگزینی فعالیت شدید با تحرک کم منجر به کاهش 1.3 درصدی امتیاز شرکت کنندگان شد. از سوی دیگر، هنگامی که شرکت کنندگان خواب را به فعالیت بدنی شدید انتخاب کردند، امتیاز آنها 1/2 کاهش یافت.

جایگزینی زمان کاناپه با ده دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​یا شدید ممکن است تأثیر مثبتی بر عملکرد شناختی افراد میانسال داشته باشد. این مشکل در جدیدترین مطالعه محققان در خصوص تاثیر چند دقیقه فعالیت بدنی در روز به اثبات رسیده است.

بین سال های 2016 تا 2018، محققان فعالیت بدنی روزانه بیش از 4400 شرکت کننده 46 تا 47 ساله را در بریتانیا ارزیابی کردند. در این مطالعه از شرکت کنندگان خواسته شد تا برای نظارت بر سطح فعالیت بدنی خود به مدت هفت روز از ردیاب استفاده کنند. پس از یک هفته، شرکت‌کنندگان آزمون‌هایی را برای ارزیابی مهارت‌های حافظه و عملکردهای اجرایی از جمله پردازش کلمه انجام دادند.