فروش Xbox Series X به 2 میلیون واحد در بریتانیا سریعتر از سوییچ رسید

در واقع هفت کنسول دیگر آمار بهتری نسبت به Series X و Series S داشتند. یکی از این کنسول ها Xbox 360 است که در 110 هفته 2 میلیون واحد فروخت. ایکس باکس وان نیز با 104 هفته عملکرد بهتری در این زمینه داشت.

شرکت تجزیه و تحلیل و رتبه‌بندی GfK آماری از ۱۲۸ هفته فروش کنسول‌های جدید مایکروسافت در بریتانیا منتشر کرده است که نشان می‌دهد Xbox Series X و Series S سریع‌تر از Nintendo Switch فروخته‌اند. در واقع فروش 140 هفته ای سوییچ توسط کنسول های سری X و سری S در 128 هفته پوشش داده شد. با این حال، کنسول های نسل نهم مایکروسافت هنوز تا پرفروش ترین کنسول بازی در بریتانیا فاصله زیادی دارند.

کنسول های Xbox Series X و Xbox Series S 2 میلیون دستگاه در بریتانیا سریعتر از Nintendo Switch فروختند.

کنسول های سری X و سری S

البته، رگولاتور چینی به نام اداره دولتی مقررات بازار چین (SAMR) نیز اهمیت خاص خود را دارد، اما بعید است که مایکروسافت به آن اهمیت دهد. این نهاد که در هفته های آینده نظر خود را اعلام می کند باید در این زمینه نظر مثبت داشته باشد. این احتمال زمانی تقویت می شود که بدانیم Tencent به عنوان یک صنعت غول پیکر بازی چینی با خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت موافقت کرده است.

سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) به تازگی اعلام کرده است که از ادغام پیشنهادی Activision Blizzard با مایکروسافت جلوگیری می کند. زیرا مایکروسافت نتوانست نگرانی های مربوط به بازار بازی های ابری را حل کند. در بیانیه مطبوعاتی این سازمان آمده است: «تصمیم نهایی برای مسدود کردن این معامله پس از آن است که راه‌حل پیشنهادی مایکروسافت نتوانست به طور موثر به نگرانی‌های صنعت بازی‌های ابری رسیدگی کند، که در تحقیقات اولیه CMA در فوریه نیز برجسته شد.»

بخوانید  معرفی مستند The Invisible War | پشت پرده ارتش آمریکا

بعدی PS5 مایکروسافت است که 98 هفته طول کشید تا 2 میلیون کنسول در بریتانیا فروخته شود. نکته جالب توجه در اینجا این است که کنسول نسل نهم سونی در این آمار از مدل های نسل قبلی خود عقب تر است. PS4 و PS2 به ترتیب در 75 و 60 هفته به این اعداد رسید. Nintendo Wii همچنان پرفروش‌ترین کنسول در بریتانیا است و تنها در 57 هفته به این رکورد رسیده است.

در پایان نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.