فروش پلی استیشن 5 به 38.4 میلیون کنسول رسید

سونی در برآوردهای خود برای سه ماهه اول سال 2023 سختگیرانه عمل کرده و در ابتدا 5.2 میلیون کنسول PS5 را هدف قرار داده است. سپس این تعداد به 6.2 میلیون افزایش یافت. برآوردی که برخی آن را عجیب و شاید دست نیافتنی می دانستند. اما نتایج نهایی واقعی نیز از این تعداد فراتر رفت. خوشبختانه مشکلات عدم تولید و عرضه پلی استیشن 5 در مواجهه با تقاضای بسیار زیاد بازار، گریبان مشتریان و شرکت ژاپنی را نگرفت. در مقایسه با مدت مشابه در سال مالی 2021، فروش این کنسول 4.3 میلیون واحد افزایش یافته است.

سونی در سه ماهه چهارم سال مالی موفق شد از پیش بینی خود برای فروش کنسول پلی استیشن 5 فراتر رود. 2022 (سه ماهه اول 2023)، برای فروش 6.3 میلیون واحد پلی استیشن 5. از نظر درآمد کل، این بهترین عملکرد سونی در بین نتایج مالی سه ماهه چهارم هر تمرین است. در نتیجه سونی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالاترین درآمد را کسب کرد.

نسبت فروش بازی های دیجیتال به نسخه های فیزیکی تقریباً ثابت باقی می ماند و 70 درصد است. در نهایت باز هم شاهد افزایش تعداد مشترکین سرویس پلی استیشن پلاس هستیم.

سونی با کسب بهترین نتایج در سه ماهه چهارم سال مالی خود، آخرین آمار فروش پلی استیشن 5 را در اختیار عموم و رسانه ها قرار داده است.

همچنین سونی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از بازی های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5، محتوای اضافی و خدمات اینترنتی درآمد بیشتری کسب کرده است. فروش بازی های ویدیویی نسبت به مدت مشابه سال گذشته اندکی کاهش یافت و به 68 میلیون رسید که 2 میلیون کاهش داشت. شایان ذکر است که تنها بازی اول شخص جدید سونی در آن دوره سه ماهه Horizon Call of the Mountain برای هدست واقعیت مجازی PSVR2 بود.

بخوانید  Get A 4-Pack Of Apple AirTags For A Great Price In Amazon's Black Friday Sale
تحریریه مجله بازی یک گیمر