فروش پلی استیشن در اروپا چهار برابر بیشتر از Xbox است

او گفت: “یک یافته مهم این است که سهم بازار مایکروسافت و اکتیویژن در اروپا به طور کلی پایین است. این سهم در بخش های خاص مانند تیراندازی تنها بالای 20 درصد است. سونی در کنسول ها 4 برابر بیشتر از مایکروسافت پلی استیشن می فروشد. Xbox. با این مقدمه، ما انتظار نداشتیم که این ادغام مشکلی ایجاد کند. به من گفته شد که Call of Duty یک سری بازی های تیراندازی محبوب است. اما ما متوجه شدیم که مایکروسافت احتمالاً حاضر نیست به پای خود شلیک کند توقف فروش این سری به گیمرهای بیشتری از پلی استیشن.همکاران ما در CMA نیز با ما موافق بودند و در نهایت به همین نتیجه رسیدند.

معامله پیشنهادی مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد همچنان با موانعی روبرو است. زیرا سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) آن را مسدود کرده است. اما در همان زمان اتحادیه اروپا نیز این ادغام را تایید کرد. حالا متن سخنرانی مارگارت وستر، رئیس انجمن ضد انحصار اروپا آزاد شد و دلایل آژانس برای تأیید این معامله را شرح داد.

علاوه بر این، مایکروسافت درخواست تجدید نظر رسمی برای تایید قرارداد در بریتانیا ارائه کرد. با این حال معلوم نیست نتیجه نهایی چه زمانی مشخص می شود.

سازمان رقابت اتحادیه اروپا اعلام کرد که پلی استیشن فروش بسیار بالاتری نسبت به ایکس باکس در این منطقه دارد.

یکی از عوامل کلیدی برای این تایید، برتری بسیار زیاد پلی استیشن نسبت به ایکس باکس در سهم بازار اروپا است. به گفته وستگر، فروش کنسول‌های پلی‌استیشن در این منطقه تقریباً چهار برابر بیشتر از Xbox است و تنها در بخش‌های خاصی از بازار است که این شکاف در حال کاهش است. مانند شوترها که سهم کلی مایکروسافت و اکتیویژن در بازار بیش از 20 درصد است.

بخوانید  آخر هفته چه فیلمی تماشا کنیم: از روباه و سگ تا خرس