فروش سورس کد GTA 5 پیش از دستگیری هکر راک‌ استار

ویدیو فاش شده از گیم پلی GTA 6

گفته می‌شود که هک اطلاعات GTA 6 کار یک گروه هکری به نام Lapsus$ بوده که سرویس تاکسی‌ اینترنتی اوبر (Uber) را نیز مود حمله قرار داده بود. از ماه مارس ۲۰۲۲ حداقل ۷ نفر از اعضای این گروه که مسئولیت حملات سایبری به شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ، انویدیا و مایکروسافت را برعهده داشتند، توسط پلیس انگلستان دستگیر شدند.

ظاهراً هکری که مسئولیت افشای اطلاعات گستره بازی GTA 6 را برعهده داشت، پیش از دستگیری توسط پلیس موفق شده تا سورس کد GTA 5 را ازطریق تلگرام به فروش برساند.

در یکی از بزرگ‌ترین افشاهای تاریخ صنعت گیم، در این هفته بیش از یک ساعت از ویدئوهای بازی GTA 6 لو رفت و کار افشای آن برعهده کاربری ناشناس در انجمن GTA Forums است. او ادعا کرده بود این اطلاعات را ازطریق یک کانال Slack به‌دست آورده است و همچنین او پشت نفوذ امنیتی به شرکت اوبر است که بازهم Slack در مرکزیت آن قرار داشت.



منبع

از طرفی به نظر می‌رسد که خریدار این اطلاعات نیز در تلاش است تا کدها را به فروش برساند. براساس پیامی که در اسکرین‌شات ارائه شده دیده می‌شود، فاش کننده این اطلاعات فقط ازطریق همین گروه اقدام به فروش سورس کدها کرده و مطمئن شده تا قبل از دستگیری این فرایند انجام شود.

پلیس شهر لندن مدارکی را ارائه کرده که نشان می‌دهد هکر ۱۷ ساله اطلاعات بازی GTA 6 از راک‌استار پیش از دستگیری موفق شده تا اطلاعات بازی GTA 5 را در تلگرام به فروش برساند. ادمین گروه تلگرامی خصوصی (Private) که سورس کدهای این بازی ازطریق آن فروخته شده با انتشار اسکرین‌شات سانسور شده‌ای مدعی شده که این هکر با نام مستعار «قوری» یک روز بعد از افشای اطلاعات GTA 6 اقدام به این کار کرده و در همان روز خریدار پیدا کرده است.

بخوانید  تریلر بازی Metal Gear Solid 3 Remake به زودی منتشر خواهد شد