عدم دسترسی بازیکنان جدید Overwatch 2 به قهرمانان نسخه اول از بدو ورود

این تصمیم می‌تواند کمی بحث‌برانگیز باشد و جامعه‌ی کاربری اورواچ تاکنون بازخوردهای متفاوتی را نسبت به این تغییر نشان داده است.در ادامه دو واکنش مثبت به تصمیم بلیزارد را می‌خوانید.

به‌تازگی پستی جدید در وب‌سایت Overtwatch با این محتوا قرار داده شده است که بازیکنان جدید باید حدود ۱۰۰ مسابقه را به پایان برسانند تا قفل تمامی شخصیت‌های بازی اورواچ 1 را باز کنند.

نکته‌ی مهمی که در این‌باره وجود دارد، این است که محدودیت‌ها زمانی‌که در یک تیم هستید، اعمال نمی‌شوند؛ بنابراین تازه‌واردها هم می‌توانند با دیگر دوستان خود هم‌تیمی شوند و بازی کردن با قهرمانانی را تجربه کنند که هنوز به‌صورت کامل به آن‌ها دسترسی ندارند. البته بخش رقابتی (Competitive) استثنای این امر است و بازیکنان جدید باید یک سری چالش‌ها را به‌منظور دسترسی به این بخش تکمیل کنند.

بازی Overwatch 2 در تاریخ ۱۲ مهر (۴ اکتبر) سال جاری روی پلتفرم‌های پی سی، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد. تمامی نسخه‌های این بازی از قابلیت‌های بازی بین پلتفرمی و پیشرفت بین پلتفرمی بهره می‌برند.



منبع

بازیکنان جدید در ابتدای ورود دسترسی محدودی به حالت‌های بازی، قهرمان‌ها و سایر موارد دارند که به‌مرور همه‌ی آن‌ها در دسترس قرار می‌گیرند. برای این مسئله دو فاز تکمیل دسترسی در نظر گرفته شده است.

سازندگان Overwatch 2 اعلام کردند بازیکنان جدید باید برای دسترسی به قهرمانان بازی Overwatch 1 حدود ۱۰۰ مسابقه را تکمیل کنند.

در فاز اول قفل حالت‌ها و بخش‌های مختلف بازی به‌صورت پی‌درپی باز می‌شود و بازیکنان پس از مدتی می‌توانند از چت درون بازی استفاده کنند. فاز دوم مربوط‌به باز کردن قهرمانان نسخه‌ی اول بازی اورواچ است که بازیکنان برای باز کردن تمامی این شخصیت‌ها باید در حدود ۱۰۰ مسابقه شرکت کنند.

بخوانید  Helldivers 2 Hunter – کجا 25 شکارچی را پیدا کرده و بکشید
کاربر دیگری گفته است: «این نزدیک‌ترین چیز به یک حالت تمرینی است که می‌توان برای یک بازی شوتر اول‌شخص در نظر گرفت. من که شکایتی ندارم. اگر این تصمیم موجب قرار گرفتن بازیکن‌های جدید درکنار هم در سرورهایی مجزا شود، به نفع همه است و می‌تواند مانع تارومار شدن تازه‌واردها توسط بازیکنان حرفه‌ای‌تر شود. ویژگی چت درون بازی نیز می‌تواند به حفظ درصد بیشتری از بازیکنان جدید کمک کند که باتوجه‌به رایگان بودن بازی همان چیزی است که بلیزارد به‌دنبال آن است».

تعدادی از قهرمانان بازی Overwatch 2

به‌گفته‌ی سازندگان این روش تجربه‌ی بازیکنان تازه‌وارد در مواجه با دنیای اورواچ را ساده‌تر می‌کند و آن‌ها می‌توانند به‌تدریج با بخش‌های مختلف، قوانین و دیگر جنبه‌های پیچیده‌ی بازی به شیوه‌ای آسان‌تر آشنا شوند.

کاربری در ردیت این تصمیم را این‌گونه ارزیابی کرده است: «۱۰۰ مسابقه برای آزاد کردن ۳۲ قهرمان؛ تقریبا می‌شود گفت سه مسابقه برای آزاد کردن هر شخصیت. این [تصمیم] می‌تواند روش خوبی برای نگه داشتن بازیکنانی باشد که همیشه قبل از ترک بازی به خود می‌گویند تنها یک دور دیگر بازی می‌کنند».

دلیل این تصمیم بلیزارد جلوگیری از کلافگی بازیکنان تازه‌وارد دربرابر حجم وسیع مواردی است که باید یاد بگیرند؛ با درنظرگرفتن اینکه هر قهرمان بازی قابلیت‌ها و قدرت‌های مخصوص به خود را دارد.

این سیستم علاوه‌بر آشنا کردن تدریجی بازیکنان با بازی می‌تواند منجر به کاهش تعداد هکر‌ها و اسمورف‌ها (بازیکنان حرفه‌ای که با اکانت سطح پایین‌تر وارد بازی می‌شوند) شود.