عجیب ترین نکات و ترفندهای روانشناسی که باید بدانید

گاهی اوقات ما هیچ انگیزه یا اشتیاق برای انجام یک کار خاص نداریم. اما ما باید این کار را انجام دهیم و راه گریزی نیست. در چنین مواقعی استفاده از ترفند 10 دقیقه ای واقعا جواب می دهد و کمک زیادی به ما خواهد کرد.

گاهی ممکن است به اطلاعات خاصی نیاز داشته باشید و طرف مقابل از ارائه این اطلاعات به شما امتناع کند. در چنین مواقعی می توانید از یک ترفند روانشناختی بسیار ساده استفاده کنید و طرف مقابل را وادار کنید تا اطلاعات مورد نظرتان را به شما بدهد.

اثربخشی این روش یک دلیل بسیار ساده دارد، این است که وقتی چیزی را برای دیگران توضیح می دهید، سعی می کنید آن را به ساده ترین شکل ممکن بیان کنید. این به شما امکان می دهد تا روی مهم ترین چیزهایی که می خواهید در حین یادگیری به خاطر بسپارید تمرکز کنید.

از ترفند 10 دقیقه ای استفاده کنید

ترفندی که قصد معرفی آن را داریم بیشتر شبیه یک آزمایش کوچک بسیار جالب است که قطعا ارزش امتحان کردن را دارد. برای جالب کردن این آزمایش، کافی است یک کلمه خاص را در گفتار طرف مقابل انتخاب کنید و هر بار که آن کلمه را می شنوید، سر تکان دهید یا واکنش مثبت دیگری نشان دهید.

برای استفاده از این ترفند کاربردی کافیست در چنین شرایطی اطلاعات غیر واقعی و کاملا متناقض را بگویید. وقتی طرف مقابل که اطلاعات کامل و درستی در این زمینه دارد شاهد اظهارنظرهای غیرواقعی و البته ناراحت کننده شما باشد، به سرعت تحت تاثیر قرار می گیرد و سعی می کند با ارائه اطلاعات صحیح، اشتباه شما را ثابت کند.

در شرایط رقابتی، اگر متوجه شدید که رقیب استرس دارد یا مبتدی است، به سادگی از او بپرسید که آیا عصبی است یا نه. این سوال ساده اگر با واکنشی مانند خمیازه همراه باشد به راحتی می تواند ذهن حریف را از بین ببرد; البته به شرطی که حریف شما از نظر روحی قوی و آماده چنین شرایطی نباشد.

از قدرت سکوت به نفع خود استفاده کنید

همه ما می دانیم که تمرین و تکرار کلید یادگیری است و از این روش برای یادگیری مطالب جدید استفاده می کنیم. اما روش بسیار مؤثر دیگری وجود دارد که به شما کمک می کند چیزهای جدید را بسیار راحت تر از همیشه یاد بگیرید. این یک روش موثر برای توضیح مطالب جدید به دیگران است. وقتی چیز جدیدی یاد می گیرید، سعی کنید آن را برای دیگران توضیح دهید. این کار ساده سرعت یادگیری شما را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

همیشه شنیده ایم که سکوت نشانه رضایت است. اما علم روانشناسی ثابت کرده است که سکوت یک ترفند بسیار مفید برای تأثیرگذاری بر افراد است. این ترفند زمانی به کارتان می آید که بخواهید چیزی را به کسی پیشنهاد دهید و روی او تاثیر بگذارید.

تاثیر روانی بر حریف یکی از تکنیک هایی است که به شما کمک می کند حریف خود را به راحتی شکست دهید. البته استفاده از این ترفند به شما بستگی دارد و اینکه با چه فریم ورک هایی رقابت می کنید. ممکن است فکر کنید جنگ روانی با حریف شما غیراخلاقی است و ترجیح می دهید از این ترفند استفاده نکنید. اما اگر تصمیم به انجام این کار دارید، کار بسیار آسانی در پیش دارید.

بخوانید  دموی گیم پلی 11 دقیقه ای هاگوارتز Legacy

گاهی اوقات ممکن است بخواهید طرف مقابل را تحت تاثیر قرار دهید و ندانید چگونه این کار را انجام دهید. اینجاست که یک ترفند روانشناختی ساده به شما کمک می کند تا به این هدف برسید و طرف مقابل شما را فردی جذاب تر ببیند.

این ممکن است کمی عجیب و حتی مضحک به نظر برسد. اما ترفندی که باید در برخورد با یک فرد بی ادب استفاده کنید این است که سکوت کنید و به طرف مقابل نگاه کنید. همین عمل ساده باعث می‌شود طرف مقابلتان احساس بدی کند و معمولاً بعد از چند ثانیه دیگر از بی‌ادبی و توهین به شما دست می‌کشد. البته به شرطی که با یک فرد عادی سر و کار داشته باشید نه مورد خاصی.

راحت تر یاد بگیرید

اگر با کسی صحبت می کنید و اطلاعات خاصی از او می خواهید، فقط سوال خود را بپرسید و سپس ساکت باشید. طرف مقابل شروع به صحبت می کند تا این سکوت را پر کند، و با گذشتن، آن سکوت را دقیقاً با اطلاعاتی که شما نیاز دارید پر می کند. پس دفعه بعد که سوال خاصی از کسی داشتید، بعد از پرسیدن سوالتان ساکت باشید و از نتیجه سکوت خود شگفت زده شوید!

بی ادبان را خلع سلاح کنید

یکی از چیزهایی که می تواند روز شما را خراب کند و تمام انرژی شما را بگیرد، برخورد با افراد بی ادبی است که برای خود محدودیتی ندارند. گاهی اوقات از دست این افراد گریزی ندارید و باید آنها را تحمل کنید. پس باید با یک ترفند روانی آنها را خلع سلاح کنید و آرامش را به زندگی خود بازگردانید.

بخوانید  GTA 5 به زودی، شش ماه پس از بازگشت به سرویس، Xbox Game Pass را ترک خواهد کرد

ترفندی که در این شرایط می توانید استفاده کنید بسیار ساده است و نیاز به تلاش خاصی ندارد. فقط از نام طرف مقابل بیشتر در جملات خود استفاده کنید. وقتی این شخص چندین بار نام خود را از زبان شما می شنود، احساس می کند که شخصاً مورد خطاب قرار می گیرد که توجه او را جلب می کند. البته باید مراقب باشید که زیاده روی نکنید و طرف مقابل را آزار ندهید.

به سادگی حریف خود را شکست دهید

چندین بار به کلمه مورد علاقه خود از زبان طرف مقابل گوش دهید

با انجام این ترفند ساده متوجه می شوید که طرف مقابل بیش از قبل از این کلمه در جملات خود استفاده می کند. دفعه بعد که با کسی صحبت می کنید، اگر می خواهید یک کلمه دیگر از زبان او بشنوید، حتما از این ترفند جذاب استفاده کنید.

به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را بدست آورید

این ترفند به ما می گوید که حتی اگر حوصله انجام کاری را ندارید، خود را مجبور به انجام آن به مدت 10 دقیقه کنید. در پایان این دقیقه، احتمالاً انگیزه کافی برای ادامه دادن به این کار خواهید داشت. حتی اگر این اتفاق نیفتد، 10 دقیقه کار کردن خیلی بهتر از هیچ کاری نیست.