عبور فروش فیلم تاپ گان 2 با بازی تام کروز از Black Panther در آمریکا

مدتی پیش بود که فروش فیلم Top Gun: Maverick با بازی تام کروز در آمریکای شمالی از فیلم Avengers: Infinity War عبور کرد و حالا در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، فروش فیلم تاپ گان 2 همچنان با قدرت ادامه دارد. طبق خبری که ورایتی منتشر کرده، فیلم Top Gun: Maverick در این آخر هفته که مصادف با هفته روز کارگر بوده است و تا پایان روز دوشنبه توانست مجموع فروش خود را از مجموع فروش ۷۰۰ میلیون دلار عبور دهد تا صدرنشین هفته روز کارگر شود.

مقاله‌های مرتبط:

بدین ترتیب مجموع فروش فیلم Top Gun 2 به بیش از ۷۰۱/۲ میلیون دلار رسید تا مجموع فروش فیلم Top Gun: Maverick از فیلم Black Panther در آمریکای شمالی با فروش بیش از ۷۰۰/۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ عبور کند. این فیلم همچنین پنجمین فیلمی است که به رکورد فروش بیش از ۷۰۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی دست پیدا کرده است. فیلم تاپ گان 2 هم‌اکنون بیش از ۱/۴ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده است و این فیلم اکشن هم‌اکنون دوازدهمین فیلم پر فروش تاریخ سینمای جهان نیز است. رقیب بعدی تاپ گان و تام کروز فیلم آواتار با فروش ۷۶۰ میلیون دلار است که تقریبا هدفی غیر ممکن در حال حاضر به‌نظر می‌رسد.

تام کروز، وال کیلمر، مایلز تلر، جنیفر کانلی، گلن پاول، اد هریس، جان هم، لوئیس پولمن، مونیکا باربارو، چارلز پارنل، جی الیس، بشیر صلاح الدین، منی جاسینتو و دنی رامیرز، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Top Gun: Maverick حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. جوزف کوشینسکی، کارگردان فیلم‌هایی چون فیلم Tron: Legacy و فیلم Oblivion، وظیفه کارگردانی دنباله فیلم Top Gun براساس فیلمنامه‌ای از کریستوفر مک‌ کوری، پیتر کریگ، اشلی میلر، جاستین مارکس، زک استنتز و اریک وارن سینگر، را بر عهده داشته است.

بخوانید  تایید حضور Elemental انیمیشن جدید پیکسار و دیزنی در جشنواره فیلم کن 2023



منبع

فروش فیلم Top Gun: Maverick با بازی تام کروز در آمریکای شمالی از فیلم Black Panther عبور کرد تا به پنجمین فیلم پرفروش تاریخ گیشه آمریکا تبدیل شود.