ظاهرا برنامه‌ای برای عرضه کارت گرافیک TITAN سری Ada وجود ندارد

انویدیا در سری Ampere نیز مدل جدید TITAN را معرفی نکرد. آخرین کارت گرافیک TITAN RTX این شرکت به نسل Turing برمی‌گردد که حالا نزدیک به ۴ سال از زمان عرضه آن می‌گذرد.



منبع

حتی قبل از معرفی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 هم مشخصات مربوط‌به سریع‌ترین پردازنده گرافیکی سری Ada با ۱۸۱۷۶ هسته CUDA و ۲۴ گیگابایت حافظه GDDR6X در شایعات مطرح شده بود؛ تراشه‌ای که گفته می‌شد احتمالا در مدل Ti این کارت یا یک کارت گرافیک جدید از سری TITAN مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بااین‌حال Kopite حالا تقریبا مطمئن است که مدل TITAN جدیدی با این مشخصات وجود ندارد.

براساس ادعای Kopite7kimi، افشاگر اخبار صنعت سخت‌افزار، انویدیا دیگر برای ساخت مدل جدید TITAN از پردازنده‌های گرافیکی سری Ada برنامه‌ریزی نمی‌کند.

توییت Kopite7kimi درباره کارت گرافیک TITAN

کارت گرافیک مدنظر Kopite که از آن به‌عنوان «غول» یاد کرده، احتمالا با یک تغییر کوچک در حافظه گرافیکی همان RTX 4090 Ti باشد که پرچم‌دار نسل جدید انویدیا لقب خواهد گرفت. وی در ادامه اضافه کرده که ظاهرا مدل Ti کارت گرافیک 4090 هنوز کنسل نشده است و در آینده شاهد معرفی این محصول خواهیم بود.

کارت گرافیک جدید RTX 4090 Ti باید با پردازنده گرافیکی AD104-450 متشکل از ۱۸۱۷۶ هسته CUDA معرفی شود که ۱۱ درصد بیشتر از تعداد هسته‌های RTX 4090 است. این کارت می‌تواند با TDP بیشتر و حافظه سریع‌تر به‌راحتی جای خود را در صدر جدول قوی‌ترین پردازنده‌‎های گرافیکی این نسل انویدیا پیدا کند.

بنابراین نباید در این نسل انتظار رونمایی از یک کارت گرافیک گیمینگ با مقادیر بالایی از حجم حافظه گرافیکی در سطح ۴۸ گیگابایت یا مقادیر مشابه آن را داشته باشیم. این ظرفیت‌های بالا معمولا در دامنه کارت‌های گرافیک سری TITAN جا می‌گیرد که به نظر در این نسل خبری از آن نخواهد بود. کارت گرافیک RTX 4090 Ti نیز احتمالا با مشخصات تقریبا یکسانی معرفی می‌شود که مثلا بافر فریم کمتری دارد. خبر خوب این است که احتمالا دیگر کارت گرافیکی با TGP بالای ۸۰۰ وات را که در شایعات مطرح شده بود، نخواهیم داشت.

بخوانید  آپدیت احتمالی مشخصات RTX 4060 Ti با مصرف انرژی کمتر از 3060Ti