ضبط دومین افتتاحیه بزرگ سال 2022 توسط فیلم Black Panther 2


فیلم The Black Panther: Wakanda Forever در روزهای اخیر با فروش 330 میلیون دلاری خود به عنوان دومین افتتاحیه بزرگ سینمایی پس از Doctor Strange 2 قرار گرفت.

دنباله پلنگ سیاه ساخته مارول استودیوز جمعه گذشته در نقاط مختلف جهان اکران شد و در گیشه بسیار خوب ظاهر شد. البته پیش بینی اولیه 365 میلیون دلاری برای این یکی محقق نشد، اما با رسیدن به گردش مالی 330 میلیون دلاری، پس از Doctor Strange 2 در رده دوم آثار سینمایی سال قرار گرفت. فیلم هیجانی رایان کوگلر 180 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 150 میلیون دلار دیگر در سراسر جهان به دست آورد.

همانطور که گفته شد، Doctor Strange در Multiverse of Madness تنها فیلمی است که اکران موفق تری نسبت به این فیلم داشته است. بعلاوه، Black Panther 2 The Hunger Games: Catching Fire را نجات می دهد این فیلم رکورد بزرگترین افتتاحیه یک فیلم را در ماه نوامبر شکست و فروش ناخالص بین‌المللی آن از زمان همه‌گیری ویروس کرونا در رتبه پنجم فیلم در جهان قرار گرفت.

سکانسی از فیلم BLACK PANTHER WAKANDA Forever

درآمد داخلی این فیلم هم اکنون با 151 میلیون دلار در 4 هفته از بلک آدام پیشی گرفته است. نقد و بررسی این فیلم در رسانه های اصلی جهان در مجموع مثبت بود، اما طبق قسمت اول این فیلم که نامزد اسکار نیز شده بود، کاملاً جواب نداد. در حال حاضر، رتبه Wakanda Forever در Rotten Tomatoes 84 است.

Leticia Wright، Lupita Nyong’o، Winston Duke، Tenoc Huerta، Angela Bassett، Danai Gurira، Martin Freeman، Dominic Thorne و Michaela Cole برخی از بازیگران فیلم Black Panther: Wakanda Forever هستند. علاوه بر این، رایان کوگلر، کارگردان پلنگ سیاه، کارگردانی و نگارش فیلمنامه فیلم Black Panther: Wakanda Forever را بر عهده داشت.

بخوانید  تنها معامله امروز: Terminator 2 Arcade1Up Cabinet فقط 300 دلار است

فیلم Black Panther 2 با مدت زمان حدودا 2 ساعت و 41 دقیقه دومین فیلم طولانی دنیای سینمایی مارول پس از Avengers: Endgame نامیده شده است.