شناسایی شارژرهای اصلی و تقلبی سامسونگ از روی ظاهر (کابل و آداپتور)

امروزه انتخاب کالای اصل و تشخیص آن از کالای تقلبی به خصوص در مورد لوازم جانبی گوشی سامسونگ در بازار کار آسانی نیست. به عنوان مثال شارژرهای تقلبی سامسونگ که برای گوشی های این شرکت در بازار به فروش می رسد به قدری شبیه به شارژرهای اصلی سامسونگ هستند که تشخیص تفاوت آن ها دشوار است.

در کابل شارژر اصلی سامسونگ، اندازه کانکتور Micro USB (کانکتور اصلی) برای جلوگیری از شکستگی کوتاهتر و نزدیکتر به بدنه است، اما در کانکتور شارژرهای تقلبی این رابط طولانی تر و فاصله بین بدنه و رابط بیشتر است. علاوه بر این، در رابط های اصلی a افسردگی کوچک مشاهده می شود که شارژرهای تقلبی معمولاً این برآمدگی را ندارند.

در این قسمت از مقاله به معرفی دقیق ترین تفاوت شارژرهای اصلی سامسونگ با انواع تقلبی می پردازیم تا در خرید بعدی بتوانید کابل اصلی را از تقلبی تشخیص دهید:

کیفیت ساخت

***

باتری یکی از مهم ترین قطعات گوشی های سامسونگ است که حفاظت و نگهداری از آن بسیار مهم است. البته حفظ سلامت این ماده مصرفی به عوامل زیادی بستگی دارد و استفاده از شارژرهای اصل سامسونگ یکی از مهم ترین اقداماتی است که در این زمینه می توان انجام داد.

رنگ شارژرهای اصلی سامسونگ سفید است و اگر شارژر کمی زرد باشد با شارژر تقلبی روبرو هستید. شارژرهای اصلی رنگ سفید و رنگ سفید آنها در طول زمان تغییر نمی کند.

بله، استفاده از شارژر تقلبی از شارژ صحیح باتری جلوگیری می کند و به سرعت تخلیه می شود. این مشکل باعث افزایش تعداد سیکل های شارژ باتری و کاهش عمر این قطعه می شود.

روش های شناسایی شارژر اصلی سامسونگ چیست؟

از طرفی شارژرهای غیراصلی و تقلبی سامسونگ عملکرد نرمال باتری به خصوص در گوشی های قدیمی را تحت تاثیر قرار می دهند و به مرور زمان باعث پوسیدگی آن ها می شوند. این شارژرهای تقلبی نمی توانند جریان را ثابت نگه دارند و حتی گاهی اوقات با ایجاد نوسانات در جریان الکتریکی آنها باعث گرم شدن گوشی های سامسونگ و آسیب رساندن به باتری می شوند.

کابل شارژ اصلی سامسونگ گوشی را سریعتر از کابل شارژ تقلبی شارژ می کند. البته بستگی به فناوری شارژ سریع به کار رفته در آداپتور و آداپتور کم مصرف گوشی دارد. آهسته تر از یک آداپتور با توان بالاتر شارژ می شود.


موضوعات اصلی این مقاله:

اهمیت استفاده از شارژر اصلی

سازندگان گوشی های سامسونگ معمولا جریان ولتاژ کاملا ثابتی را برای گوشی ها و شارژرها مشخص می کنند تا کاربران بتوانند چندین سال بدون مشکل از این محصولات استفاده کنند. شارژرهای اصلی با ولتاژ جریان را ثابت نگه دارید در محدوده تعریف شده توسط سازنده، از آسیب دیدن گوشی جلوگیری می کنند.

بخوانید  پس از کشف 3.5 تن کوکائین در اقیانوس، مردم فیلم کوسه کوکائینی می خواهند

شارژر را به گوشی خود وصل کنید، اگر شارژر شما اصلی است، به محض اتصال آن به گوشی سامسونگ، روی صفحه نمایش شارژ فوری ظاهر می شود. اگر با اتصال شارژرهای تقلبی این اتفاق نیفتد، فقط یک علامت کوچک در کنار باتری ظاهر می شود. با استفاده از شارژرهای تقلبی سامسونگ متوجه خواهید شد که این شارژرها گوشی سامسونگ شما را بسیار کندتر شارژ می کنند و باعث گرم شدن بیش از حد آن ها می شوند. برای مقایسه شارژرهای مختلف در زومیت، به صفحه بروید شارژر سامسونگ دیدن.

پرسش های رایج

چگونه می توانم از خطرات احتمالی شارژرهای تقلبی جلوگیری کنم؟

نقطه اتصال

این استفاده طولانی مدت شارژرهای غیر اصل و تقلبی به باتری گوشی آسیب می رسانند و اگر فقط یک یا چند بار از شارژر تقلبی استفاده کرده اید جای نگرانی نیست.

نوشته ها و لوگوی روی شارژر، وزن شارژر، گرمای ایجاد شده در هنگام شارژ شدن، کند شدن شارژ گوشی، جزئیات طراحی آداپتور و کانکتور کابل شارژ و… همه راه هایی برای تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از مدل تقلبی آن است.

شما می توانید با خواندن مقاله بهترین راهنمای خرید شارژر تلفن در زومیت تمامی فاکتورهای مورد نیاز برای خرید یک شارژر گوشی خوب را بیابید.

اثرات شارژر تقلبی بر روی باتری گوشی سامسونگ

آداپتورهای اصلی سامسونگ با کیفیت بالایی ساخته می شوند و برخلاف آداپتورهای تقلبی از دقت ساخت کافی برخوردار نیستند و مثلاً ممکن است ظاهر متفاوتی داشته باشد. نامتقارن، برآمدگی، بی نظمی یا ناهماهنگی دارند.

ظاهر

شارژرها معمولا دو قسمتی هستند آداپتور و کابل شارژر آنها شکل می گیرند که اولین وظیفه تبدیل ولتاژ دریافتی به جریان مورد نیاز برای شارژ باتری است و دومی این جریان تولید شده توسط آداپتور را به باتری گوشی منتقل می کند. قیمت بالا و گران قیمت شارژرهای سامسونگ شاید نشان دهنده اصل بودن آن باشد اما قیمت بسیار پایین این محصول قطعا نشان دهنده تقلبی بودن آن است. بنابراین قیمت یکی از عواملی است که در انتخاب و خرید شارژر گوشی باید به آن توجه کنید. بهترین راه برای بررسی اصل بودن شارژر سامسونگ استفاده از آمپرمتر است، شارژرهای تقلبی معمولاً افت شدید آمپر دارند.

شناسه اصلی کابل شارژر سامسونگ

یکی از موارد دیگری که در مقایسه ظاهر آداپتورها قابل مشاهده است، نام شرکت طراح و تولید کننده این محصولات شارژرهای تقلبی سامسونگ معمولاً بدون نام هستند یا نام نامعتبر دارند، از طرفی نام سامسونگ به درستی و تمیز روی شارژرهای اصلی حک می شود.

بخوانید  مکان های ویژه و داغ مارول اسنپ توضیح داده شده است

لستر

پس از شارژ کامل، گوشی خود را از برق بکشید و هنگام شارژ آن را در کیف یا فضای بسته مانند جیب یا زیر پتو قرار ندهید.

آیا شارژر تقلبی عمر باتری را کاهش می دهد؟

شارژرهای تقلبی سامسونگ از پلاستیک های کم چگالی و آداپتورهای اصلی ساخته شده اند فندک هستند.

عملکرد

محصولات سامسونگ به طور کلی با کیفیت بالا ساخته می شوند. بنابراین محصول بی کیفیت نمی تواند توسط این سازنده کره ای تولید شود. به عنوان مثال، اگر پس از بررسی کابل گوشی سامسونگ روی آن خشونت و برآمدگی اگر آن را احساس کردید، می توانید حدس بزنید کابل شارژ تقلبی است.

ظاهر

آداپتورهای اصلی محصول سامسونگ چین یا ویتنام و نام یکی از این دو کشور را روی شارژرهای اصلی ببینید اما اگر جمله A+ روی آداپتور، می توانید از تقلبی بودن آداپتور مطمئن شوید.

تفاوت هایی بین ظاهر شارژر اصلی سامسونگ و تقلبی آن وجود دارد طراحی نامنظم و پلاستیک اضافی در لبه های کابل قرار دارد که به تشخیص این دو محصول کمک می کند. کابل های شارژر اصلی سامسونگ طراحی دقیق و صافی دارند، در حالی که زاویه قرارگیری سری فلزی در بسیاری از کابل های تقلبی صاف نیست.

البته شاید این سوال برای برخی چندان مهم نباشد اما اگر عواقب استفاده از شارژر تقلبی حواستان به گوشی های سامسونگ باشد، ممکن است در خرید لوازم جانبی سری بعدی دقت بیشتری داشته باشید. علاوه بر ضرر مالی، خرید شارژر تقلبی روی عملکرد و سلامت گوشی سامسونگ شما نیز تاثیر می گذارد و ممکن است نیاز به خرید شارژر جدید یا حتی تعویض گوشی خود داشته باشید.

این مشکل علاوه بر باتری می تواند بر عملکرد سایر سخت افزارهای گوشی نیز تاثیر بگذارد. در مرحله بعد، ما به شما می گوییم که چرا نباید از شارژرهای تقلبی استفاده کنید:

  • به طور کلی شارژرهای جعلی سامسونگ ارزان تر این قطعات از نوع اورجینال هستند، زیرا در فرآیند تولید آنها از مواد اولیه بی کیفیت استفاده می شود و هیچ نظارتی در این فرآیند وجود ندارد. بنابراین امکان انفجار یا اتصال کوتاه در آنها بیشتر بوده و ایمنی کاربر را به خطر می اندازند.
  • بیش از حد گرم شده است گرم شدن بیش از حد باتری یکی از مشکلات رایج ناشی از استفاده از شارژرهای تقلبی سامسونگ است و حتی می تواند باعث ذوب شدن قسمت هایی از شارژر یا سیم ها شود.
  • در شارژرهای غیر اصل و تقلبی سامسونگ مدارهای ایمنی آنها برای محافظت از تلفن وجود ندارند و استفاده از آنها باعث می شود گوشی های سامسونگ در برابر نوسانات جریان و ولتاژ آسیب پذیر باشند.
  • از آنجایی که فناوری‌های شارژ سریع گران هستند، شارژرهای تقلبی از این فناوری‌ها و فرآیند شارژ آن‌ها بهره نمی‌برند. آهسته تر علاوه بر این، با شارژ کامل باتری، فرآیند شارژ متوقف نمی شود و در نتیجه عمر باتری کاهش می یابد.
  • شارژرهای تقلبی سامسونگ بدون گارانتی یا گارانتی آنها به عنوان با کیفیت فروخته می شوند و در صورت خرابی یا خرابی نمی توانید ادعای خسارت کنید.
بخوانید  Netflix's Pokemon Concierge Trailer Looks Very Adorable

در قسمت رابط آداپتورها، a لایه پلاستیکی اضافی برای افزایش دوام و استحکام در محل اتصال شارژر اصلی سامسونگ قابل مشاهده است اما در شارژرهای تقلبی این قطعه صاف و مسطح بوده و ساختار محکمی ندارد.

آرم UL پشت شارژر باید به صورت دایره ای در ردیف پایین و سمت چپ شارژر نوشته شود. این نماد به معنای آزمایشگاه های Underwriters است و به استاندارد آژانس بازرسی ایمنی شارژرها اشاره دارد. اگر آداپتور دارای این آرم نیست، از آن استفاده نکنید.

گوشی گرم می شود

هنگامی که باتری به درستی شارژ نشود، انرژی آن سریعتر از آنچه سازنده انتظار دارد تخلیه می شود و به جای اینکه یک یا دو بار در روز شارژ شود، ممکن است لازم باشد گوشی سامسونگ خود را چندین بار در روز شارژ کنید.

درست مانند کابل های شارژر تقلبی سامسونگ، آداپتورهای تقلبی زیادی در بازار به فروش می رسند که تفاوت زیادی با نوع اصلی این محصول دارند. در ادامه راه های تشخیص قطعه تقلبی با آداپتور اصلی سامسونگ را معرفی می کنیم:

کیفیت ساخت

+ A و لوگو

مقاله مرتبط: چگونه وضعیت باتری گوشی های اندرویدی را بررسی کنیم؟


شناسایی آداپتور شارژر اصلی سامسونگ

روی کانکتور علامت بزنید

علامت روی کابل در شارژرهای اصلی سامسونگ خیلی پررنگ نیست، اما این علامت در کابل های تقلبی یافت می شود. رنگارنگ و پررنگ دارند.

سرعت شارژ

حرف ا

شارژر اصلی سامسونگ

ظاهر شارژرهای تقلبی با شارژرهای اصلی سامسونگ در برخی جزئیات مانند شیارها، بریدگی ها و شکل کلی متفاوت است. به طور کلی شارژرهای اصلی پرداخت مات و یکنواخت هستند، در حالی که روکش شارژرهای جعلی سامسونگ معمولاً براق است. طرز نوشتن حرف A در شارژرهای تقلبی سامسونگ نسبت به نوع اصلی آن ضخیم تر شرق