شایعه: کارت‌های گرافیکی رده بالا انویدیا ارزان می‌شوند

انویدیا در نظر دارد تا نتایج عملکرد مالی این شرکت برای سه‌ماهه‌ی اخیر را تا اواخر این ماه گزارش کند. بنابراین ممکن است دلیل این اقدامات شرکت با این قضیه در ارتباط باشد. این می‌تواند آخرین شانس انویدیا برای فروش اکثر موجودی این شرکت از کارت‌های گرافیکی این نسل باشد که قبل از معرفی سری RTX 40 در سپتامبر یا اکتبر سال جاری باید به بازار عرضه شوند.



منبع

کاهش قیمت کارت گرافیک های رده بالای انویدیا

قیمت کارت گرافیک های GeForce RTX 3090/3080 در فروشگاه Newegg

وبسایت Benchlife مدعی شد که انویدیا قصد دارد در این هفته کاهش قیمت مصوب کارت‌های گرافیکی سری RTX 3090 و RTX3080 را علنی کند.

با نگاهی اجمالی به برخی فروشگاه‌های بزرگ عرضه‌کننده‌ی کارت‌های گرافیکی مثل Newegg و BestBuy یا حتی فروشگاه رسمی EVGA می‌توان دید که قیمت‌های جدید از همین حالا در برخی مدل‌ها اعمال شده است. مثلا قیمت مدل‌های RTX 3090 Ti و RTX 3090 و RTX 3080 Ti در وبسایت Newegg کاهش پیدا کرده است، ولی قیمت RTX 3080 بدون تغییر بوده است.

وبسایت چینی Benchlife با استناد به منابع خود مدعی شد که انویدیا به‌زودی قیمت کارت‌های گرافیکی رده بالای خود از سری RTX 30 را با کاهش مواجه خواهد کرد. ظاهرا این کاهش قیمت تنها شامل مدل‌های پریمیوم این سری (RTX 3080 به بالا) می‌شود و هنوز هیچ اشاره‌ای به مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر نشده است.

این وضعیت باعث شده تا در برخی موارد شاهد تناقضاتی در قیمت‌گذاری کارت‌های گرافیکی باشیم. مثلا EVGA درحال حاضر کارت گرافیک RTX 3080 12GB را با قیمت ۷۹۹ دلار عرضه می‌کند؛ درحالی‌که مدل ۱۰ گیگابایتی این کارت در همین فروشگاه قیمت بالاتری (۸۶۰ دلار) دارد.

بخوانید  انتشار تریلر رونمایی بازی Need for Speed Unbound

قیمت کارت گرافیک های GeForce RTX 3090/3080 در فروشگاه BestBuy

براین اساس گفته می‌شود که نرخ MSRP کارت گرافیک RTX 3090 Ti با ۵۰۰ دلار کاهش به ۱۴۹۹ دلار خواهد رسید. مدل غیر Ti کارت گرافیک RTX 3090 نیز ۲۰۰ دلار ارزان‌تر خواهد شد تا به نرخ جدید ۱۲۹۹ دلار برسد. ظاهرا قیمت مدل‌های RTX 3080 Ti و RTX 3080 12GB نیز با ۱۰۰ دلار کاهش مواجه خواهد شد.

در فروشگاه BestBuy نیز قیمت کارت‌ گرافیک NVIDIA Founders Edition مدل‌ RTX 3090 Ti به ۱۵۹۹ دلار کاهش یافته که بالاتر از MSRP جدیدی است که در این گزارش مطرح شده است. این تنها مدلی است که از میان محصولات سری رفرنس انویدیا در این مرجع دچار تغییر قیمت شده است.

قیمت کارت گرافیک های GeForce RTX 3090/3080 در فروشگاه EVGA

Benchlife در ادامه خاطر نشان کرد که قیمت‌های جدید همین هفته رسمی خواهد شد، اما تاریخ دقیقی را برای آن پیشنهاد نکرد. قاعدتا تا زمانی‌که انویدیا قیمت محصولات خود را در وبسایت رسمی خود تغییر نداده است، اصلا نمی‌توان با اطمینان در اینباره اظهارنظر کرد. بنابراین تا آن زمان باید این تغییرات را به‌عنوان یک تخفیف فروشگاهی در نظر گرفت که هنوز در سایر کشورهای جهان هم دیده نشده است.