شایعه: مشکلی در رابطه اسکوئر انیکس و مایکروسافت وجود دارد

اگرچه آثاری مانند NieR Automata و Dragon Quest 11 برای کنسول های ایکس باکس پورت شده اند، اما بسیاری از بازی های Square Enix نیز برای این پلتفرم عرضه نشده اند. ریمیکس های فاینال فانتزی 7 و Final Fantasy 16 بازی‌های مهمی هستند که در انحصار پلی‌استیشن باقی مانده‌اند. اما آثار کوچکتری مانند LIVE A LIVE، Octopath Traveler 2، Tactics Ogre Reborn و Final Fantasy Pixel remaster نیز بر روی پلتفرم های متعددی غیر از Xbox منتشر شده اند.

رابطه مایکروسافت و اسکوئر انیکس همیشه با نکات منفی و مثبت همراه بوده است. اما زمانی که سری فاینال فانتزی دیگر در انحصار پلی استیشن در روزهای پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 نبود، تصور می شد که مسیر این دو شرکت در آینده هموارتر خواهد بود. اما در سال‌های اخیر، ما لزوماً چنین چیزی را ندیده‌ایم.

چندین بازی اخیر اسکوئر انیکس بر روی ایکس باکس منتشر نشده اند و همین امر منجر به شایعاتی مبنی بر رابطه این دو شرکت شده است.

همانطور که می توانید تصور کنید، این نشان دهنده رابطه ایده آل بین Square Enix و مایکروسافت است. اکنون به جز برش وی در گزارشی از رسانه مرکزی ویندوز مدعی شد که شایعات زیادی مبنی بر وجود مشکل عملکردی در روابط این دو شرکت شنیده است و ادامه داد که هیچ نشانه ای مبنی بر بهبود این رابطه در سال های آینده وجود ندارد.

او ادامه داد که این مشکل احتمالاً تقصیر مایکروسافت است تا Square Enix. این در تضاد با ادعاهایی است که سونی به اسکوئر انیکس برای جلوگیری از انتشار بازی هایش بر روی ایکس باکس پول پرداخت کرده است.

بخوانید  نقد فیلم اسم رمز بانشی (Code Name Banshee)