شایعه: مدل جدید PS5 به نظر یک کنسول جدید است

لازم به ذکر است که اطلاعات این مدل اوایل توسط هندرسون فاش شد. طبق ادعای خود، PS5 جدید شامل یک درایو دیسک قابل جابجایی خواهد بود که احتمالاً از طریق یک پورت اضافی در پشت کنسول به آن متصل خواهد شد. اگرچه شایعه شده است که درایو دیسک جدا از کنسول فروخته می شود، هندرسون اضافه کرد که ممکن است این درایو با کنسول های دیجیتال فعلی پلی استیشن 5 سازگار نباشد.

زمانی که کنسول پلی استیشن 5 برای اولین بار رونمایی شد، اندازه آن توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد. در میان کنسول های نسل نهم، PS5 بزرگترین کنسول است و از آن زمان طرفداران منتظر هستند تا ببینند مدل باریک این سخت افزار چگونه خواهد بود.

مدتی است که به نظر می رسد سونی روی PS5 جدید کار می کند تام هندرسون او با اشاره به منابع خود می گوید که این مدل پلی استیشن 5 از نظر ظاهری یک کنسول کاملا جدید خواهد بود. او در آخرین توییت خود نوشت: “یک به روز رسانی کوچک: به نظر نمی رسد تغییرات سخت افزاری عمده ای نسبت به کنسول اصلی وجود داشته باشد. همچنین پخش کننده دیسک [جداشونده و قابل نصب] احتمالاً با نسخه دیجیتال فعلی سازگار نخواهد بود.”

این سؤالات بسیاری را ایجاد می کند. به خصوص در مورد ظاهر این مدل جدید. آیا این مدل مانند سایر نسخه های PS5 خواهد بود یا ظاهر آن برای قرار دادن درایو دیسک قابل جابجایی تغییر می کند؟ البته به یاد داشته باشید که این سازگاری ممکن است در آینده باشد و اگر واقعاً این مدل جدید تفاوت سخت افزاری زیادی نداشته باشد، درک اینکه چرا دیسک درایو قابل جابجایی با پلی استیشن 5 دیجیتال سازگار نیست آسان نخواهد بود. درایو دیسک قابل جابجایی ممکن است در صورت اتصال به پلی استیشن 5 دیجیتال فعلی به خوبی PS5 جدید به نظر نرسد. در هر صورت باید منتظر اطلاعات رسمی سونی باشیم.

بخوانید  یادگیری در بازی‌های ویدئویی: بازی‌های جدی و بازی پردازی

اگر این مدل جدید PS5 واقعا توسط سونی ارائه و عرضه شود، این شرکت ژاپنی در واقع روی ساخت یک مدل پلی استیشن 5 و یک دیسک درایو قابل جابجایی و قابل اتصال برای آن تمرکز خواهد کرد. این پخش کننده فقط در بسته جدید پخش دیسک پلی استیشن 5 قرار دارد و در بسته دیجیتالی جدید پلی استیشن 5 خبری از این پخش کننده نیست، خریداران جدید دیجیتال پلی استیشن 5 به راحتی می توانند پلی استیشن 5 دیجیتال جدید خود را به پخش کننده دیسک جدید پلی استیشن 5 تبدیل کنند. هر زمان که بخواهند به سادگی با خرید یک پخش کننده جداشدنی و قابل اتصال جداگانه.

ادعا شده است که مدل جدید پلی استیشن 5 با درایو دیسک قابل جابجایی یک کنسول کاملاً جدید است، اما سخت افزار داخلی آن تفاوت چندانی با کنسول های فعلی ندارد.