شایعه: توسعه درایورهای مبتنی بر هوش مصنوعی Nvidia برای بهبود عملکرد GPU

تاثیر هوش مصنوعی بر درایورهای Nvidia

این شایعه اشاره ای نمی کند که کدام نسل از کارت های گرافیک Nvidia چنین ویژگی هایی را دریافت خواهند کرد. اما با توجه به محدودیت های اعمال شده برای نسل بعدی فناوری DLSS، حداقل می توان حدس زد که این ویژگی ها منحصر به گرافیک RTX هستند.

به طور کلی می توان انتظار داشت که چنین بهینه سازی هایی باعث بهبود عملکرد پردازنده های گرافیکی تا 10 درصد شود که قطعا می تواند تجربه بازی این محصولات را تحت تاثیر قرار دهد.

در حال حاضر، دقیقاً مشخص نیست که این بهینه‌سازی‌ها چگونه عملکرد GPU را از نظر تجربه کاربر تغییر می‌دهند. گیمرها اکنون می توانند از پروفایل های داخلی بهینه سازی GeForce Experience برای بهبود عملکرد بازی استفاده کنند. این ابزارها مجموعه ای از فرآیندهای خودکار بر اساس پایگاه داده بزرگی از پروفایل های عملکرد سیستم هستند که برای سیستم های شناخته شده در دسترس قرار گرفته اند.

طبق گزارش‌ها، انویدیا در حال کار بر روی درایورهای جدیدی است که با بهره‌گیری بیشتر و بهینه‌سازی قابلیت‌های هوش مصنوعی، عملکرد GPU را بهبود می‌بخشد.

شایعات حاکی از آن است که انویدیا برنامه جدیدی برای توسعه درایورهای GPU دارد که این بار بیشتر بر روی استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد پردازنده گرافیکی تمرکز کرده است. طراحی شده اند البته، از نقطه نظر فنی، هوش مصنوعی در حال حاضر در بازیکنان توسعه یافته برای پردازنده های گرافیکی استفاده می شود، اما مقیاس یا هدف استفاده هوش مصنوعی برای این منظور هنوز گسترده نشده است. ظاهراً هوش مصنوعی درایور جدید انویدیا به طور خاص بر دستورالعمل ها، توان عملیاتی، استقرار سخت افزار، پارامترها و رشته ها تأثیر می گذارد.

بخوانید  تام هندرسون فکر می کند بازی GTA 6 به طور رسمی در سال 2023 معرفی خواهد شد

ویژگی بسیار مشابهی نیز توسط AMD استفاده می شود که اخیراً فناوری HYPR-RX را معرفی کرده است. علاوه بر این، سخت افزار این شرکت از فناوری Radeon Super Resolution نیز بهره می برد که قابلیتی برای ارتقاء گرافیک و کاهش زمان تاخیر در عملکرد سیستم است.