شایعه: تاریخ عرضه Discord برای پلی استیشن مشخص شد

از اولین مکالمه ما با جیسون سیترون و استن ویشنِوسکی، خالقان دیسکورد، من از علاقه مادام‌العمر آن‌ها برای گیمینگ و اشتیاق مشترک تیم‌ها برای جمع کردن دوستان و انجمن‌ها با یکدیگر با روش‌های جدید انگیزه گرفتم. توانمند کردن بازیکنان برای ایجاد انجمن‌ها و لذت بردن از تجربیات مشترک بازی در بطن کار ما قرار دارد؛ پس ما بسیار هیجان‌زده‌ایم تا این سفر را با یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های ارتباط جهان شروع کنیم».

او افزود: «هدف ما نزدیک‌تر کردن تجربیات دیسکورد و پلی استیشن روی کنسول و موبایل از اوایل سال میلادی بعدی است که به دوستان، گروه‌ها و انجمن‌ها اجازه می‌دهد در حین بازی کردن با یکدیگر تفریح کنند و راحت‌تر تعامل داشته باشند. برای به وجود آوردن این تجربیات به بازیکنان، شرکت سرگرمی تعاملی سونی به‌عنوان بخشی از سری H دیسکورد سرمایه‌گذاری اندکی انجام داده است.

گفته شده آپدیت ۶.۵۰ کنسول نسل نهمی سونی برای عرضه در تاریخ ۲۹ دی ۱۴۰۱ (۱۹ ژانویه ۲۰۲۳) برنامه‌ریزی شده است؛ اما هیچ مدرکی دال بر عرضه دیسکورد در این آپدیت وجود ندارد. همچنین آپدیت شماره ۷.۰۰ پلی استیشن 5 و در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ (۸ مارس ۲۰۲۳) عرضه خواهد شد و اگر برنامه سونی عوض نشود، در همین آپدیت شاهد افزوده شدن دیسکورد به دستگاه‌های موردنظر خواهیم بود.

تام هندرسون ادعا کرده است پشتیبانی از دیسکورد برای دستگاه‌های پلی استیشن همزمان با انتشار یک آپدیت در اسفند امسال عرضه خواهد شد.

تصویر پس زمینه دیسکورد

هفته پیش ادعا شده بود قابلیت چت صوتی تنها برای پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد و نسخه پلی استیشن 4 تنها بازی‌ای را که در حال انجام آن هستید، نمایش خواهد داد. در ماه می سال ۲۰۲۱ بود که جیم رایان، مدیرعامل و رئیس Sony Interactive Entertainment همکاری بین دیسکورد و سونی را اعلام کرده بود: «درکنار یکدیگر، تیم‌های ما به سختی در حال کار برای اتصال دیسکورد با تجربه گیمینگ و اجتماعی شما در شبکه پلی استیشن هستند.»

بخوانید  همه کدهای Disney Dreamlight Valley و نحوه وارد کردن آنها

از این صحبت‌ها مدت زیادی گذشته است و زمان عرضه هم از چیزی که رایان ادعا کرده بود، خیلی طولانی‌تر شده است. سونی هم در این مدت صحبت‌های زیادی درباره این مبحث نداشته است. اما به نظر دیگر به زمان عرضه این قابلیت نزدیک شده‌ایم و کاربران می‌توانند از این سرویس محبوب روی کنسول پلی استیشن خود بهره ببرند.



منبع

هفته پیش بود که تصاویری از عرضه نرم‌افزار دیکسورد برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر شد و اکنون برخی منابع تاریخ عرضه آن را اعلام کرده‌اند. خبر هفته پیش باعث شده بود برخی فکر کنند این قابلیت به‌زودی برای دستگاه‌های سونی عرضه خواهد شد؛ اما منابع مختلف، از جمله تام هندرسون، خبرنگار شناخته‌شده صنعت بازی که پیش‌تر اخبار درستی درمورد آپدیت‌های پلی استیشن 5 از جمله شماره ۶.۰۰ منتشر کرده بود، عقیده دارد دیسکورد در آپدیت ۷.۰۰ این کنسول دردسترس قرار خواهد گرفت.