شایعه: بهبود قابل توجهی در عملکرد کارت های گرافیک RTX 50 نسبت به نسل قبلی

جنسن هوانگمدیر عامل انویدیا در طی سخنرانی خود در Computex امسال به معماری Hopper Next این شرکت اشاره کرد که برای محصولات بازی استفاده می شود.هوشمندی با معماری Hopper.

بلک ول باید عملکرد قابل توجهی را از لاولیس ارائه دهد. جایی که از 2 برابر برتری سطح عملکرد محصولات نسل جدید صحبت می کنیم و مثل همیشه ray tracing نقش مهمی در این برتری خواهد داشت.

یکی از نکات جالب در مورد محصولات سری RTX 5000 میزان VRAM به کار رفته در کارت های گرافیک جدید انویدیا است. بازی‌های ویدیویی مدرن به طور فزاینده‌ای از حافظه گرافیکی برای پردازش جزئیات بازی استفاده می‌کنند و کارت‌های گرافیک RTX 40 نیز به این دلیل مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. بنابراین به احتمال زیاد این شرکت حافظه 8 گیگابایتی کارت گرافیک های میان رده خود را به طور کامل کنار خواهد گذاشت. همچنین امیدواریم این شرکت در قیمت گذاری محصولات جدید خود تجدید نظر کند.

پردازنده های گرافیکی سری RTX 5000 پیش بینی می شود بر اساس فرآیند 3 نانومتری TSMC جنسن هوانگ در طول سخنان خود به تراشه های اینتل این شرکت نیز اشاره کرد که بر اساس آن گفته می شود اولین تراشه های تولید شده توسط اینتل برای انویدیا با روند تولید نسل بعدی نتایج خوبی از خود نشان داده اند و این دو شرکت به دنبال بهبود هستند. سطح این همکاری برای آینده است.

تاریخ عرضه محصولات سری RTX 50 تنها یک شایعه است. اما انتظار می رود که انویدیا در اسرع وقت به دنبال خروج از سری Lovelace و رقم پایین فروش این محصولات باشد.

بخوانید  انتشار هر دو هفته یکبار محتوای جدید بازی Diablo Immortal

به جرات می توان گفت که کارت های گرافیک RTX 40 انویدیا یکی از ناامیدکننده ترین عرضه های این شرکت در سال های اخیر بوده اند. لغو کارت گرافیک 12 گیگابایتی RTX 4080 و عملکرد غیرمنتظره و قیمت غیرمنتظره RTX 4060 Ti نسبت به اختلاف توان این محصولات نسبت به نسل قبل باعث شد تا تراشه های سری Ada Lovelace با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه نشده باشند. مشکلی که هواداران تیم سبز را خوشحال می کند، شتاب گرفتن شایعات در مورد محصولات نسل بعدی این شرکت است.

اکنون، کانال YouTube RedGamingTech می‌گوید که Hopper Next در واقع همان معماری Blackwell است که به عنوان رمز کارت‌های گرافیکی نسل بعدی آن شرکت در بازی استفاده می‌شود. شایعه شده است که Hopper Next برای محصولات مختلفی استفاده می شود، از خط جدید گرافیک GeForce گرفته تا واحدهای پردازش قدرتمند HPC برای هوش مصنوعی و غیره.

نماد GeForce RTX

شایعات جدیدی در رابطه با نسل بعدی پردازنده های گرافیکی انویدیا منتشر شده است که از عرضه این محصولات در سال آینده تا جهش قابل توجه عملکرد نسبت به سری Lovelace را شامل می شود.