شایعه: باقی ماندن بازی Ark 2 روی گیم پس تا سه سال پس از عرضه

طبق سند تازه‌ کشف‌ شده‌ از مایکروسافت، به‌نظر می‌رسد بازی Ark 2 به‌مدت سه‌ سال پس‌ از عرضه روی سرویس ایکس باکس گیم پس باقی خواهد ماند.

درصفحه ۷۰ سند ‌آمده است: «شرکت یک توافق لایسنس بلندمدت (گیم پس) با مایکروسافت به‌مدت سه سال دارد. شرکت درآمد معوقه را تشخیص داده و براساس شرایط قرارداد مربوطه این درآمد را دریافت خواهد کرد. این قرارداد ابتدا درنوامبر ۲۰۱۸ بین طرفین تشکیل شده بود و تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ معتبر بود. قرارداد متعاقبا در ژوئن ۲۰۲۰ اصلاح شد تا ماندن همیشگی آرک ۱ از ۱ ژانویه ۲۰۲۲ اجرایی شود و آرک ۲ تاسه سال بعد عرضه روی گیم پس باقی بماند».

مایکروسافت باعرضه آثار مهم تردپارتی روی سرویس ایکس باکس گیم پس کار بزرگی انجام داده است و در نتیجه از نظر تقویمی عرضه آثار سال بعد چه‌ از حیث آثار فرست‌پارتی و چه تردپارتی در سرویس نامبرده پرمحتوا به‌نظر می‌رسد. یکی از همین آثار بازی Ark 2 است؛ اثری بقامحور با نقش‌آفرینی وین دیزل و ساخته استودیو Wildcard.

بازی Ark 2 که با موتور آنریل انجین 5 در دست ساخت است، قرار است در سال ۲۰۲۳ به‌صورت انحصاری کنسولی برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی عرضه شود.



منبع

طبیعی است که گیم پس کاتالوگ در حال تغییری دارد و بسیاری از بازی‌ها به‌ این سرویس ملحق شده، آن را ترک کرده و حتی دوباره به‌آن برمی‌گردند. حال سند کشف‌شده‌ای مشخص کرده است براساس توافق بین مایکروسافت و Snail Games، ناشر بازی آرک ۲، این بازی به‌مدت ۳ سال پس‌ازعرضه روی سرویس موردنظر باقی خواهد ماند. همچنین این سند افشا کرده Ark: Survival Evolved، نسخه قبلی این بازی هم تا ابد روی سرویس گیم پس قرار خواهد داشت.

بخوانید  بیگانگان هوشمند یا احمق؛ کدام‌یک را باید جستجو کنیم؟