شایعه: ارائه کیت توسعه PS5 Pro و ایکس باکس میان نسلی به بازی‌سازها

کنسول‌های پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس در اواسط نسل هشتم به بازار عرضه شدند تا نه‌تنها طرفداران کنسول‌های خانگی را با سخت‌افزار قدرتمندتری پشتیبانی کنند، بلکه سبب بهبود کیفیت اجرای بسیاری از بازی‌های نسل هشتم شوند. حال گمانه‌زنی‌های مختلفی وجود دارند که به احتمال عرضه‌ی نسخه‌های میان نسلی از کنسول‌های پلی استیشن 5 و Xbox Series اشاره دارند. به‌تازگی گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد دو شرکت سونی و مایکروسافت قصد دارند به مانند نسل هشتم، کنسول‌هایی جدید و قدرتمندتر را در اواسط نسل ۹ به بازار بفرستند.

طبق گزارشی جدید شاید کیت توسعه‌ی کنسول‌های میان نسلی پلی استیشن و ایکس باکس برای توسعه‌دهندگان ارسال شده باشد.

اخیرا تام هندرسون در گزارشی گفته بود که کنسول احتمالی پلی استیشن 5 پرو با آن نسخه که شایعه شده است در سال آینده عرضه می‌شود و درایو دیسک آن قابلیت جدا شدن دارد، یکسان نیستند. در گزارش اخیر هندرسون همچنین آمده است که شرکت سونی انتظار دارد مدل جدید کنسول پلی استیشن 5 به رکورد عرضه‌ی ۳۰ میلیونی در سال مالی آینده برسد. همچنین در اوایل سال جاری، شرکت فناوری TCL Technology احتمال داد که پلی استیشن 5 پرو و مدل جدید سری ایکس باکس قرار است در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ عرضه شوند.

به‌گفته‌ی یکی از اینسایدرهای شرکت راکستار، کیت‌های توسعه‌ی پلی استیشن 5 پرو و ارتقای سخت‌افزاری بین نسلی کنسول‌های ایکس باکس هم‌اکنون در دست توسعه‌دهندگان است.

نظر شما درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی چیست؟ آن را با یک گیمر و سایر کاربرها در میان بگذارید.



منبع این منبع خبری در مورد صحت اطلاعات خود ادعا کرد که این گزارش‌ را براساس جزئیاتی فنی منتشر کرده است و صرفا حدس و گمان نیستند. توسعه‌دهندگان معمولا کیت‌های توسعه سخت‌افزارهای آینده را خیلی زودتر از نسخه‌های رسمی دریافت می‌کنند. بنابراین اگر این گزارش درست باشد، جای تعجبی ندارد. اگر این نسخه‌های بین نسلی پلی استیشن 5 و سری ایکس باکس در سال ۲۰۲۴ عرضه شوند، این فاصله‌ی زمانی مشابه با عرضه‌ی پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس نسبت به شروع نسل هشتم خواهد بود.

بخوانید  تریلر معرفی ماموریت انحصاری پلی استیشن در بازی Hogwarts Legacy