سوپر ماریو کهکشان چیزی را به ما نشان داد که این سری قبل و بعد از آن نداشت

برای تماشای فیلم ها به یک مرورگر سازگار با جاوا اسکریپت نیاز دارید.

البته سایر بازی های ماریو دارای سوسوهای تاریکی هستند، مکالمه با دشمنان خجالتی در قطار یا یوشی ها در پرتگاه رها شده اند. اما ماریو گلکسی چیز اساسی تری ارائه می دهد. غم و اندوه او یک شوخی یا شوخی آهنگین یا اثر تصادفی یک مکانیک تصادفی نیست. کهکشان به معنای واقعی کلمه در یک جهان تاریک وسیع قرار دارد، جایی که تنها نقاط نورانی خاصی قابل سکونت هستند. با گذشت زمان، این نقاط نورانی خواهند مرد و دیگران جای آنها را خواهند گرفت. به طور خلاصه، این جهانی است که بسیار شبیه جهان ما است، اگرچه از طریق یک منطق عجیب و غریب و کاریکاتوری فیلتر شده است.

بخوانید  بهترین های سال 2022: ماسک های زیبای زیبایی از Grounded، یکی از ترسناک ترین بازی های سال

در حال پخش: نقد و بررسی Super Mario 3D Star

Super Mario Galaxy پانزدهمین سالگرد خود را امروز، 12 نوامبر 2022 جشن می گیرد. در زیر، نگاهی می اندازیم به این که چگونه تنظیمات منحصر به فرد آن حس خاصی از شگفتی به آن بخشیده است که آن را از سایر بازی های ماریو متمایز می کند.

لطفاً از یک مرورگر سازگار با ویدیوی html5 برای تماشای فیلم استفاده کنید.

قطع كردن:

متأسفیم، اما شما نمی توانید به این محتوا دسترسی پیدا کنید!

لطفا تاریخ تولد خود را برای مشاهده این ویدیو وارد کنید

کهکشان این ابتذال را با مقیاس کهکشانی خود می بافد. “عقل عادی است که ستاره ها را بپرستیم” کارل سیگان در کیهان گفت، “زیرا ما فرزندان آنها هستیم.” از آنجایی که نور خورشید گیاهان را تغذیه می کند، که به نوبه خود تمام جانوران را تغذیه می کند، ما در واقع توسط ستاره ها مادر شده ایم. Mario Galaxy یک بازی در مورد این نوع شعر است. او ستاره ها را به کودکان تبدیل می کند و جهان را به چرخه های انسانی زندگی و مرگ تبدیل می کند.

فرمت فایل این ویدیو نامعتبر است.

در حالی که در واقع سنگین و متافیزیکی است، مقیاس کیهانی ماریو کهکشان اغلب کوچک است. روزالینا خودش به خاطر دلتنگی مادرش به سفر کتاب داستان رفت. در اوج کتاب داستان، او مرگ مادرش و همچنین زندگی پیوندی که با مادرش ایجاد کرده است را تصدیق می کند. این عشق ساده ای است که به سراسر جهان می رسد و به نوبه خود زندگی فردی را تحت تأثیر قرار می دهد. اگرچه این نقش کیهانی است، اما جنبه های عملی آن صرفاً والدین است. هاب های مختلف که مجموعه ای از سطوح کهکشان عمدتاً مکان‌های عادی هستند: یک اتاق خواب، یک آبنما، یک آشپزخانه و یک باغ. ماریو یک بازدید کننده در این کشتی است که بیش از هر چیز دیگری خانه است.

با گذشت زمان، روزالینا مادر بسیاری از لوماهایی می شود که در سفر به آنها کمک کرده است. این نوعی خداست، اما برگزیده به جای صعود یا تولد. در اینجا، خدا بودن دقیقاً مربوط به قدرت یا خلقت نیست. این یک نقش است این واقعیت که لوما به دنبال مادرش می‌گشت نشان می‌دهد که شاید فرد دیگری نیز همین موقعیت را داشته است، اما یا مرده یا قادر به انجام این کار نیست. اما از این مرگ این احتمال می رود که شخص دیگری این تعهدات ضروری را انجام دهد. روزالینا پس از یافتن هدف خود، با لوماها سفر می کند “در حالی که آنها به دنبال مکانی برای تولد دوباره هستند”. او بین مرگ و زندگی ایستاده و بر دگرگونی هایی که ستاره ها را ممکن می کند نظارت می کند.

بخوانید  غرفه رایتل در نمایشگاه کار

این بازی بسیاری از این مضامین را از طریق روزالینا، مادری آسمانی که هدایت می‌کند و به ستاره‌های نوپا آموزش می‌دهد تا به کهکشان تبدیل شوند، منتقل می‌کند. او همچنین ماریو را راهنمایی می کند و زمانی که بر روی سفینه فضایی او فرود می آید او را زیر بال خود می گیرد. ماریو هر زمان که سطوح خاصی را به پایان می رساند با او صحبت می کند و او همیشه در مرکز بازی حضور دارد. با این حال، شما با خواندن یک کتاب داستان با صدای بلند بیشترین اطلاعات را در مورد روزالینا در کتابخانه او خواهید آموخت. کتاب داستان می گوید که چگونه روزالینا از لوماها مراقبت کرد. زمانی یک دختر کوچک در دنیایی دور، یک لوما که به دنبال مادرش بود او را پیدا کرد و هر دو به سمت ستاره ها رفتند.

آیا می خواهید این تنظیم را برای همه دستگاه های شما به خاطر بسپاریم؟

با کلیک بر روی “ورود” با شرایط GameSpot موافقت می کنید
شرایط استفاده و سیاست حفظ حریم خصوصی

ثبت نام کنید یا وارد شوید