سونی قصد دارد حداقل 2 بازی انحصاری PS5 را در سال منتشر کند


هرمان هالست، رئیس استودیو پلی استیشن، در مصاحبه های اخیر خود درباره برنامه های سونی برای انتشار بازی های انحصاری پلی استیشن در آینده توضیح داد.

سونی در جلسه کاری اخیر خود تأیید کرد که استودیو پلی استیشن قصد دارد از این به بعد سالانه حداقل «دو یا چند» بازی اصلی PS5 منتشر کند. این بازی ها به صورت تلفیقی از آی پی های جدید و نسخه های جدید از فرنچایزهای مطرح سونی در اختیار عموم قرار خواهند گرفت و علاوه بر بازی های تک نفره، شامل سرویس های زنده نیز خواهند شد. سونی سعی می‌کند تمام ژانرهای اصلی را پوشش دهد، اما می‌گوید که عمدتا بر روی بازی‌های تیراندازی، مسابقه‌ای، بازی‌های نقش‌آفرینی، پلتفرمرها، بازی‌های اکشن و ورزشی تمرکز دارد.

علاوه بر این، سونی قصد دارد با نفوذ بیشتر به پلتفرم های موبایل و رایانه های شخصی، مخاطبان خود را گسترش دهد و در زمینه آثار پلی استیشن پروداکشن نیز به آثاری خارج از دنیای بازی های ویدیویی اشاره می کند. حتی در این میان از شهربازی هایی با مضامین آثار پلی استیشن نیز نام برده می شود که به دلیل موفقیت اخیر نینتندو با Super Nintendo World در ژاپن و آمریکا بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. از جمله این برنامه ها باید به افتتاح چرخ و فلک بزرگ Uncharted در PortAventura World در اسپانیا اشاره کرد.

تکامل مجموعه سونی برای بازی های پلی استیشن شخص اول

به طور کلی، سونی به دنبال رشد و تنوع بخشیدن به جامعه مخاطبان خود و همچنین همکاری برای باز کردن فرصت های جدید برای رشد مخاطب است. هرمان هالست، رئیس استودیوی پلی استیشن تأیید کرده است که سونی 12 بازی آنلاین در دست توسعه دارد و در سال مالی 2025 این بازی ها 60 درصد از تجارت مدل پلی استیشن را تشکیل خواهند داد. 40 درصد باقیمانده بازی های تک نفره و سنتی سونی هستند. جالب اینجاست که این میزان سرمایه گذاری بیشتر از سرمایه گذاری سونی در بازی های تک نفره در چند سال گذشته است. گوریلا گیمز، Heaven Studio و Firewalk Studio از جمله توسعه دهندگانی هستند که روی PlayStation Online Services کار می کنند.

بخوانید  ژور امروز کجاست؟ (15 تا 19 مارس) آیتم های عجیب و غریب Destiny 2 و راهنمای مکان Xur

بسته به اینکه سونی Horizon Call of the Mountain را یکی از دو بازی بزرگ خود در سال جاری ساخته یا نه، حداقل یک انحصاری بزرگ دیگر در سال 2023 عرضه خواهد شد که می تواند Marvel’s Spider-Man 2 باشد. در سال های نسل PS5 این روند نیز ادامه یافت. سال گذشته ما Horizon Forbidden West و The Last of Us: Part I و همچنین God of War Ragnarok و سال قبل، Returnal را داشتیم. و Ratchet & Clank: Rift Apart منتشر شد.

نقش خدمات آنلاین در بازی های آینده پلی استیشن

علاوه بر این، با توجه به اینکه Death Stranding 2 و Marvel’s Wolverine جزو معدود بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن هستند که تاکنون توسط PS Studios معرفی شده‌اند، رویداد PlayStation Showcase امشب ممکن است حاوی اطلاعات بیشتری در مورد برنامه‌های سونی برای سال‌های آینده باشد.