سونی دستور داده است تا قراردادهای انحصاری با اشخاص ثالث را در دعوای تصاحب اکتیویژن بلیزارد FTC فاش کند.

قاضی کمیسیون تجارت فدرال اعلام کرد که سونی باید تمام اسناد مربوط به معاملات شخص ثالث خود را از سال 2019 تا امروز ارائه کند، علیرغم تلاش های شرکت برای رد درخواست.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

سونی، همراه با دیگر بازیگران صنعت، علیه خرید برنامه ریزی شده مایکروسافت صحبت کرده اند و گفته اند که حذف تئوریک فرنچایزهای اصلی Activision Blizzard مانند Call of Duty از پلتفرم پلی استیشن سونی به صنعت لطمه می زند، رقابت را کاهش می دهد و مزیتی ناعادلانه ایجاد می کند. به پلتفرم ایکس باکس مایکروسافت. سازنده پلی‌استیشن به‌ویژه بر Call of Duty تاکید زیادی داشته است، که باعث می‌شود سونی سال‌ها با اکتیویژن بلیزارد همکاری داشته باشد تا محتوای انحصاری Call of Duty و امتیازات را برای کسانی که بازی می‌کنند به فرانچایز موفق پلتفرم‌های پلی‌استیشن برساند. . سونی در حال حاضر معاملات انحصاری برای چندین عنوان، از جمله Final Fantasy XVI Square Enix دارد.

مایکروسافت از سال 2012 تاکنون کپی‌هایی از کلیه قراردادهای مجوز شخص ثالث سونی و همچنین اسناد و ارتباطات مربوط به بیانیه جیم رایان، رئیس سرگرمی‌های تعاملی سونی به FTC را احضار کرده است. این بخشی از فرآیند دفاعی آن قبل از شکایت FTC علیه مایکروسافت به دلیل تلاش برای خرید Activision Blizzard در یک معامله 69 میلیارد دلاری است.

یک قاضی هر دوی این ادعاها را در قالب جدید رد کرد سفارش، اما دامنه درخواست سند مایکروسافت را محدود کرد. سونی از سال 2019 فقط به تولید اسناد نیاز دارد.

بخوانید  نقد فیلم وقتی به آسمان نگاه می کنید چه می بینید؟ | فیلم مهم سینمای گرجستان

سونی استدلال می‌کرد که چنین درخواستی ارزشی ندارد و ارائه اسناد سنگین خواهد بود. سونی همچنین درخواست کرد فایل‌هایی که توسط کارمندان خاص سونی مدیریت می‌شوند تولید نشود، دلیل آن این بود که برخی از این اسناد به زبان ژاپنی هستند و خواندن آنها بسیار دشوار است.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، به نوبه خود، اهمیت Call of Duty را برای معامله اکتیویژن بلیزارد کم اهمیت جلوه داده است، در عوض در مصاحبه های اخیر بر اهمیت تجارت بازی های موبایل اکتیویژن بلیزارد تاکید کرده است.

مایکروسافت در تلاشی برای کاهش نگرانی‌های تنظیم‌کننده‌ها متعهد شده است که Call of Duty را تا 10 سال روی پلتفرم‌های دیگر در دسترس نگه دارد، اما سونی تاکنون از امضای قراردادی که Call of Duty را تا 10 سال روی پلتفرم‌های دیگر در دسترس قرار می‌دهد خودداری کرده است. چنین توافقی یک واقعیت است و این دو شرکت “نزدیک” به توافق نخواهند بود. مایکروسافت و نینتندو اخیراً قراردادی 10 ساله را اعلام کردند که در صورت انجام این قرارداد، مایکروسافت Call of Duty را در سال‌های آینده به پلتفرم‌های متعلق به نینتندو وارد می‌کند.

مایکروسافت استدلال می‌کند که از آنجایی که بسیاری از نگرانی‌های FTC در مورد خرید Activision Blizzard ناشی از تأثیری است که چنین توافقی بر قراردادهای انحصاری و رقابت در صنعت بازی‌های ویدیویی خواهد داشت، دانستن میزان معاملات صنعتی خود سونی نیز مهم است. بر اساس حکم قاضی، به نظر می رسد FTC موافق است.