سونی در حال توسعه شبیه سازی PS3 برای عناوین “انتخابی” در PS5 – گزارش

طبق شایعات، سونی در حال کار بر روی شبیه سازی پلی استیشن 3 در پلی استیشن 5 برای عناوین “منتخب” است.

طبق گفته های داخلی اغلبal_Nick در آخرین قسمت از پادکست XboxEra، سونی در حال حاضر روی سازگاری با نسخه قبلی برای “برخی” بازی های PS3 در PS5 کار می کند. این عبارت باعث می‌شود به نظر برسد که همه بازی‌های PS3 گنجانده نخواهند شد، مشابه نحوه اجرای برنامه سازگاری عقب مایکروسافت با بازی‌های Xbox 360 در Xbox One و Xbox Series X|S. اطلاعات داخلی همچنین مشخص نیست که آیا این شبیه سازی دارای ویژگی های جدیدی است یا خیر.

“من جزئیات بیشتری از آن دریافت نکردم. آیا FPS تقویت خواهد شد؟ من هیچ نظری ندارم… تنها چیزی که شنیدم این بود که سونی در حال کار بر روی سازگاری به عقب با پلی استیشن 3 است.”

جف گراب از Giant Bomb نیز اشاره کرد که شنیده است که سونی در حال ساخت شبیه ساز PS3 خود است. “این چیزی است که من شنیده ام برای مدتی در دست ساخت بوده است. وقتی برای اولین بار در مورد آن شنیدم فکر می کردم قرار است در اوایل امسال فاش شود. این اتفاق نیفتاد.” واضح است که این اتفاق نمی افتد، اما به این معنا نیست که هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.

مدتی است که طرفداران پلی استیشن خواستار سازگاری بازی های PS3 بر روی کنسول های مدرن هستند. در حالی که می‌توان آن‌ها را از طریق PS Plus پخش کرد، اما به دلیل مشکلات عملکرد بالقوه، این تجربه مشابه بازی محلی را ارائه نمی‌دهد.

بخوانید  سه گانه بازی های GEX با انتشار تریلر معرفی شد

با این حال، سونی کتابخانه بازی های قدیمی خود را در PS Plus به روز کرده است. قبلاً در کاتالوگ PS Plus Classics تروفی هایی را به بازی های قدیمی PS1، PS2 و PSP اضافه کرده است. جدیدترین آنها Sly Cooper از Sucker Punch و Thievius Racoonus برای PS2 بود.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر