سونی تا به امروز 585 میلیون کنسول پلی استیشن فروخته است

در گزارش مالی این شرکت گفته شده است که درآمد حاصل از فروش کنسول های PS5 در سه ماهه سوم سال مالی جاری (سه ماهه آخر سال 2022)، رکورد جدیدی را با 3.11 میلیارد دلار به ارمغان آورده است. درآمد صرفاً مربوط به فروش سخت افزارهای بازی در این دوره سه ماهه است.

در پایان نظرات خود را در مورد آخرین اخبار بازی با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

آمار فروش کنسول پلی استیشن

در دنیای بازی های ویدیویی، نینتندو بالاترین رکورد فروش سیستم های بازی را دارد. این شرکت ژاپنی بیش از 800 میلیون دستگاه از دستگاه های مختلف بازی خود را در سطح جهان فروخته است و تأثیر غیرقابل انکاری بر نحوه شکل گیری اکوسیستم بازی در سراسر جهان داشته است. اما سونی نیز در این لیست دوم است. آخرین آمار عرضه کنسول PS5 در پایان سال 2022 نشان می‌دهد که فروش کنسول‌های نسل نهم سونی با دسترسی بهتر سرعت گرفته است. از آنجایی که اهداف جدیدی را در افق چشم انداز تجاری این شرکت ایجاد کرده است.

سونی از سال 1994 در مجموع 585 میلیون کنسول پلی استیشن از PS1 به PS5 فروخته است. به بازار عرضه می شود؛ آماری که این شرکت را در رتبه دوم این فهرست قرار می دهد.

در آخرین تعطیلات سال 2022، سونی بیش از 7.1 میلیون دستگاه از کنسول PS5 را منتشر کرد تا آمار فروش کل این کنسول به 32.1 میلیون دستگاه برسد. رقمی که مجموع فروش تمامی کنسول های پلی استیشن در طول تاریخ این شرکت را به 585.6 میلیون دستگاه می رساند. این اعداد شامل کنسول‌های اصلی PS1 تا PS5 و همچنین کنسول‌های دستی PS Vita و PSP می‌شود.

بخوانید  کوجیما اقتباس از فیلم Death Stranding را به عنوان فیلم هنری کم‌هزینه کارگردانی می‌کند

سونی انتظار دارد در سال مالی جاری منتهی به 31 مارس 2023 در مجموع 19 میلیون PS5 بفروشد. تاکنون 12.8 میلیون کنسول پلی استیشن 5 در این سال مالی فروخته شده است. به این ترتیب سونی برای رسیدن به هدف باید رکورد جدیدی ثبت کند. زیرا فروش 6.2 میلیون پلی استیشن 5 در بازه زمانی سه ماهه از ابتدای ژانویه تا پایان اسفند ضروری است.