سونی بهترین ناشر سال 2022 از نظر متاکریتیک است

لازم به ذکر است که شرکت های بزرگی که در بین ۱۰ شرکت برتر قرار نگرفته اند عبارتند از: نینتندو در رتبه دوازدهم، الکترونیک آرتز در رتبه هفدهم، Bandai Namco در رتبه ۲۴ و یوبی سافت در رتبه ۳۸. لیست کامل 45 ناشر را می توانید از این لینک مشاهده کنید.

بیشترین اهمیت به میانگین متای بازی ها از سوی ناشران داده شده است. با این حال، درصد بازی‌هایی که نقد خوبی داشتند، امتیاز 75 یا بیشتر، درصد بازی‌هایی با نقد بد، امتیاز 49 یا کمتر و تعداد بازی‌های عالی منتشر شده شامل امتیاز 90 یا بیشتر بود. فقط ناشران با پنج بازی متمایز منتشر شده در سال گذشته مجاز به حضور در این رتبه بندی بودند. این بدان معناست که مایکروسافت، برنده سال قبل، به هیچ وجه در این لیست نیست زیرا سال آرامی را پشت سر گذاشت.

سایت متاکریتیک به تازگی نتایج سیزدهمین رتبه بندی سالانه ناشران بازی را اعلام کرده است. در این رتبه بندی بر اساس کیفیت آثار منتشر شده توسط ناشران در سال 2022، شرکت سرگرمی تعاملی سونی توانست مقام اول را به خود اختصاص دهد. از این نظر سازنده پلی استیشن نسبت به ناشری مانند Paradox Interactive، Activision Blizzard، Focus Entertainment و Take-Two Interactive برتری دارد.

فهرست ده ناشر برتر با میانگین متا امتیاز و رتبه بندی سال گذشته به شرح زیر است:

  1. Sony Interactive Entertainment Company – 85.6 (رتبه سال گذشته: 2)
  2. Paradox Interactive – 81.6 (شرکت نکرد)
  3. اکتیویژن بلیزارد – 76.5 (چهارم)
  4. Focus Entertainment – 80 (هفدهم)
  5. تیک تو – 78.9 (بیست و هفتم)
  6. Capcom – 78.6 (ششم)
  7. سگا – 79.3 (هشتم)
  8. Annapurna Interactive – 79.2 (هجدهم)
  9. Humble Games – 76.8 (سوم)
  10. Digital Devolver – 78.3 (یازدهم)
بخوانید  Hades 2 - هر آنچه در مورد Roguelike بعدی Supergiant می دانیم
سایت متاکریتیک بهترین ناشران سال را فهرست کرده است 2022 اعلام شد، به همین دلیل رتبه اول متعلق به شرکت سرگرمی تعاملی سونی است.

سال گذشته سونی بازی های تحسین شده مختلفی مانند God of War Ragnarok، Gran Turismo را منتشر کرد در هفتم، Horizon Forbidden West و The Last of Us Part I را منتشر کرد، همچنین آثاری مانند God of War و Spiderman توسط این ناشر برای PC منتشر شد. رتبه بندی متاکریتیک بر اساس یک سیستم رتبه بندی است که مانند سال های گذشته بر اساس چهار عامل امتیازدهی شده است.