سودآوری فوق العاده فیلم آواتار ۲ ساخته جیمز کامرون برای والت دیزنی

آواتار 3 در 20 دسامبر 2024 (30 دسامبر 1403)، آواتار 4 در 18 دسامبر 2026 (27 دسامبر 1405) و آواتار 5 در 22 دسامبر 2028 (2 دسامبر 1407) اکران خواهد شد. ). او مسئولیت کارگردانی تمام قسمت های جدید آواتار را بر عهده دارد. جیمز کامرون خواهد بود. کامرون علاوه بر کارگردانی با جاش فریدمن، ریک یافا، آماندا سیلور و شین سالرنوهمچنین نگارش چهار دنباله فیلم آواتار را بر عهده دارد.

ددلاین گزارش داد که آواتار: راه آب بیش از 531.7 میلیون دلار برای والت دیزنی درآمد. ددلاین یادآوری می کند که دیزنی با توجه به فروش اعلام شده، به طور متوسط ​​55 درصد از فروش سینماهای آواتار 2 را دریافت کرده است و با وجود هزینه های بالای تبلیغات و تولید فیلم، می توانیم شاهد سود فوق العاده دیزنی بر روی جدیدترین اثر جیمز کامرون باشیم.

آواتار: راه آب بیش از 2.3 میلیارد دلار، از جمله 683 میلیون دلار در آمریکای شمالی و بیش از 1.633 میلیون دلار در سطح بین المللی، به سومین فیلم پرفروش دنیا تبدیل شده است. چراغ سبز نشان داده اند. در حال حاضر در آخرین اخبار سینما و تلویزیونگزارشی از سودآوری آواتار 2 منتشر شده است که نشان از موفقیت تجاری فوق العاده این فیلم علمی تخیلی دارد.

گفته می شود فیلم Avatar: The Way of Water توانسته بیش از 500 میلیون دلار برای والت دیزنی کسب کند.

در مجموع، کل هزینه فیلم آواتار 2 حدود 1.087 میلیارد دلار است. به گزارش ددلاین، دیزنی به جیمز کامرون، کارگردان و فیلمنامه‌نویس، و جان لاندو، تهیه‌کننده فیلم‌های آواتار، بخش عمده‌ای از ورودیه ۳۰۰ میلیون دلاری را پرداخت کرد و بازیگران به جای آن پیش‌پرداخت‌های هنگفتی دریافت کردند. برای مقایسه، کامرون برای اولین فیلم آواتار 350 میلیون دلار دریافت کرد.

بخوانید  Diablo 4's Secret Cow Level Mystery Just Had A Major Breakthrough
ددلاین ادامه می دهد که دیزنی تنها 150 میلیون دلار دیگر از فروش داخلی آواتار: راه آب و 200 میلیون دلار از آواتار 2 در تلویزیون و سرویس های استریم دریافت می کند تا فیلم را حتی سودآورتر ببیند. برای دیزنی که حالا تبدیل به ماشین پول سازی برای آنها شده است. هزینه ساخت Avatar: The Way of the Water حدود 400 میلیون دلار بود و 175 میلیون دلار برای تبلیغات اختصاص یافت.

جیک سالی سوار بر جانور آبزی در آواتار 2