سه رقیب ایکس باکس در راستای مخالفان قرارداد Activision Blizzard

پنج شرکت از شش شرکت، بازی AAA را به عنوان یکی از اجزای حیاتی موفقیت در بازی های ابری شناسایی کردند. یکی از این شرکت ها به طور خاص در مورد اهمیت بازی های اکتیویژن بلیزارد در این زمینه اظهار نظر کرد. یکی دیگر از این شرکت‌ها همچنین فکر می‌کرد که سرویس‌های جدید بازی‌های ابری بدون بازی‌های Activision با مشکل مواجه خواهند شد.

موقعیت مکانی Call of Duty برای پلی استیشن و ایکس باکس

برخی دیگر از شرکت‌ها گفته‌اند که محبوبیت خدمات اشتراکی که بازی‌های متعددی را در پلتفرم‌های ایکس‌باکس ارائه می‌کنند در حال افزایش است و مایکروسافت در این زمینه پیشتاز است.

نهادهای قانونگذاری بریتانیا جلساتی را که با رقبای ایکس باکس در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد داشتند، خلاصه کردند. رقبا 6 شرکت فعال در صنعت بازی های ویدیویی هستند.

تنها یکی از این شرکت ها معتقد بود که بازی های Call of Duty یکی از عوامل تعیین کننده برای خرید کنسول های بازی برای کاربران محسوب می شود و گیمرهای Call of Duty نسبت به کیفیت پایین بازی های این سری روی کنسول های دیگر حساس هستند. آنها همچنین بر این باورند که تصمیمات مایکروسافت برای انحصار محتوای خاصی که توسط استودیو Bethesda بر روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس تولید می‌شود، دلیلی بر امکان پیشبرد همین رویکرد در مورد بازی‌های Call of Duty و سایر آثار اکتیویژن بلیزارد است. این اظهارات شباهت زیادی به موضع پلی استیشن در جلسات قبلی دارد.

اکثر شرکت‌های این گروه معتقد بودند که پخش بازی‌های ویدیویی هنوز یک صنعت نوپا است و موفقیت آن به چندین موضوع مانند تأخیر جریان محتوا یا پهنای باند و زیرساخت بستگی دارد. در این گزارش، برخی از این شرکت های شخص ثالث قول داده اند که این مشکلات را به طور کامل حل کنند و معتقدند که بازی های ابری به یک بازار قابل توجه در صنعت بازی تبدیل خواهد شد. سایر طرف ها نیز بازی های مبتنی بر ابر را از نظر فنی قابل اجرا توصیف می کنند و آن را یک راه حل می دانند. بازار موجود که شایسته توجه است.

بخوانید  اعضای Amazon Prime می توانند 8 بازی رایگان در ماه دسامبر دریافت کنند

لوگوی مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد

در نهایت، هر دو شرکت بر بازار گسترده‌تر مایکروسافت، که شامل سیستم عامل رایانه شخصی ویندوز، Azure، کنسول‌های Xbox و سرویس Game Pass می‌شود، تمرکز کردند. آنها معتقد بودند که افزودن اکوسیستم اکتیویژن بلیزارد به این مجموعه باعث ایجاد نگرانی در مورد بازار رقابتی صنعت بازی می شود.

شش شرکتی که رگولاتورهای بریتانیا می‌گویند رقبای ایکس‌باکس در خرید استودیوی بازی‌سازی Activision Blizzard بوده‌اند، با CMA ملاقات کرده‌اند. آنها یا رقبای Xbox در بازار بازی های ویدیویی امروزی هستند یا به عنوان رقبای بالقوه مایکروسافت در خدمات بازی کنسول بازی یا خدمات بازی مبتنی بر ابر شناخته می شوند. در بین این 6 شرکت، نیمی از آنها معتقدند که اگر مایکروسافت بتواند قرارداد خرید بزرگ خود را نهایی کند، این رویداد ممکن است به رقابت در صنعت بازی آسیب برساند. برای اظهار نظر در این مورد زود است.