سرمایه‌گذاری نویسنده GTA روی یک استودیوی ساخت بازی‌ هایی مبتنی بر بلاک چین

از سوی دیگر استراوس زلینک، مدیرعامل مجموعه‌ی تیک‌تو سال گذشته اعلام کرد این شرکت و استودیوهای تحت مالکیت آن مانند راک‌استار گیمز فعلا هیچ برنامه‌ای برای به‌کار‌گیری فناوری بلاک‌چین و NFTها را در بازی‌های خود ندارند و هرگونه تصمیم مربوط‌به استفاده از این فناوری‌ها، در یکی از واحدهای شرکت بزرگ بازی‌سازی موبایل Zynga که سال گذشته به تصاحب تیک‌تو درآمد دنبال خواهد شد.

«هدف ما همواره روشن است: ساخت بازی‌های AAA و باکیفیت که در مراسم‌هایی مانند E3 و گیمزکام تمامی توجه‌ها را به خود جلب کند. در زمانی‌که دنیا از سمت اکوسیستم‌های تحت مالکیت توسعه‌دهندگان به اکوسیستم‌های متعلق به بازیکنان حرکت می‌کند، Revolving Games در صف اول این تکامل و دگرگونی خواهد بود؛ در عین حال ما عرضه بازی‌هایی که با برترین بازی‌های سنتی صنعت بازی رقابت می‌کند را نیز ادامه خواهیم داد».

نظر شما کاربران یک گیمر در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.



منبع

هوزر که درکنار برادرش سم، جمی کینگ و تری دانون از بنیان‌گذاران راک‌استار گیمز به‌حساب می‌آید، در ماه مارس ۲۰۲۰ و یک سال پس از دوری از این مجموعه، کار خود را با شرکت راک‌استار گیمز به‌پایان رساند. علاوه‌بر تمامی بازی‌های سری GTA و Red Dead Redemption، هوزر نویسنده اصلی و خالق داستان بسیاری از دیگر بازی‌های راک‌استار مانند مکس پین 3 و Bully نیز به‌حساب می‌آيد.

این استودیوی تازه‌تأسیس که در سال ۲۰۲۰ توسط سه برادر پاکستانی تأسیس شده و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کارمند دارد، هدف اصلی خود را به‌کارگیری تکنولوژی‌های مربوط‌به فناوری بلاک‌چین و Web3 را در پرو‌ژه‌های خود اعلام کرده است. دفتر اصلی این استودیو در شهر سان فرانسیسکو ایالات کالیفرنیا مستقر است اما Revolving Games استودیوهای کوچک‌تری در شهرهای دیگر آمریکای شمالی، اروپا و آسیا نیز دارد.

بخوانید  بیانیه جدید فیلیمو درباره وضعیت سریال جیران

اولین و بزرگ‌ترین پروژه این استودیو که در حال حاضر مراحل توسعه خود را پشت سر می‌گذارد، یک بازی استراتژیک آنلاین مبتنی‌بر دنیای علمی تخیلی Battlestar Galactica خواهد بود که قرار است بر مبنای فناوری بلاک‌چین ساخته شود. این بازی با همکاری پلتفرم Gala Games که در زمینه تجربه‌های مربوط‌به متاورس فعالیت زیادی دارد و شرکت NBCUniversal ساخته خواهد شد.

سال گذشته نیز شاهد تأسیس یک شرکت هولدینگ با نام Absurd Ventures در زمینه گیمینگ توسط هوزر بودیم که ظاهرا به‌نظر می‌رسد قرار است هوزر از آن برای سرمایه‌گذاری در استودیوهای بازی‌سازی که به پروژه‌های آن‌ها علاقه‌مند است استفاده کند.

دن هوزر، نویسنده و یکی از موسسان شرکت راک‌استار گیمز، در یکی از استودیوهای بازی‌سازی که در زمینه بلاک‌چین فعالیت می‌کند سرمایه‌گذاری کرده است.

این سرمایه ۱۳/۲ میلیون دلاری، بخشی از سرمایه‌گذاری‌های ۲۵ میلیون دلاری دریافت شده این استودیو در یک سال اخیر است. علاوه‌بر حمایت مالی، هوزر از این پس عضوی از هیئت مشاوران این شرکت نیز خواهد بود. البته شایعات می‌گویند هوزر نظارت کلی روی تمامی امور و پروژه‌های این استودیو را نیز برعهده خواهد داشت. سعد زعیم، یکی از سه مدیرعامل Revolving Games درباره سرمایه‌گذاری‌های اخیر این استودیو می‌گوید:

دریافت جایزه بفتا توسط لزلی بنزیز و دن هاوزر، سازندگان بازی GTA

دومین بازی در دست ساخت این تیم بازی‌سازی نیز یک بازی ماجراجویی کواپ نقش‌آفرینی با نام Skyborne Legacy است که از بازی‌های مشهور نینتندو مانند انیمال کراسینگ و افسانه‌ی زلدا نیز الهام گرفته است.

پس از حدود سه سال دوری از صنعت بازی‌های ویدیویی، حالا دن هوزر از بنیان‌گذاران و نویسنده بازی‌های راک‌استار گیمز روی یک استودیوی بازی‌سازی نوپا با نام Revolving Games سرمایه‌گذاری کرده است.

بخوانید  مکان‌های اکشن فیگور Destiny 2: Where To Find Hidden Lightfall Collectibles

پیش از هوزر، لزلی بنزیس، رئیس سابق استودیوی راک‌استار نورث و خالق بازی GTA Online از دیگر افراد بالا رده‌ی راک‌استار بود که پس از این ترک مجموعه ساخت بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین را آغاز کرد. ماه گذشته و در جریان رویداد افتتاحیه‌ی گیمزکام نیز برای اولین‌بار از بازی Everywhere که از ۶ سال پیش در استودیوی Build a Rocket Boy متعلق به بنزیس در حال ساخت است رونمایی شد.