سرعت فروش PS5 در آمریکا: ۱۰۰ هزار کنسول در هر ۱۷.۵ ساعت

ال ای دی های پلی استیشن 5

امسال به‌عنوان اولین سالی در نظر گرفته می‌شود که از زمان عرضه‌ی کنسول پلی استیشن 5 به بازار، مردم می‌توانند بدون دردسر و با قیمت‌های به مراتب معقول‌تری اقدام به خرید کنسول نسل نهمی سومی کنند. البته که هنوز هم محدودیت عرضه دربرابر تقاضا وجود دارد و احتمالا تا تعطیلات آخر سال دیگر نیز ادامه خواهد داشت. اما به‌طور کلی، موجودی مراکز عرضه کننده به‌طور قابل ملاحظه‌ای بهبود یافته است. سونی اعلام کرده که در سه‌ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۲ خود بیش از ۶.۵ میلیون کنسول تولید کرده و برنامه‌های تولید آن‌ها سریع‌تر از پیش‌بینی‌های قبلی شرکت جلو می‌رود.

براساس اظهارات هیروکی توتوکی در گزارش مالی اخیر این شرکت، سونی انتظار دارد تا در مجموع طی سال مالی جاری به تولید ۱۸ میلیون واحد کنسول PS5 دست پیدا کرده باشد.



منبع

براساس اعلام رسمی سونی، فروشگاه‌های آمریکایی عرضه کنسول پلی استیشن 5 در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ به‌طور متوسط ۱۰۰ هزار کنسول را در هر ۱۷.۵ ساعت به فروش رساندند.

به نظر می‌رسد که کمبود کنسول‌های PS5 در بازار بالاخره در سال ۲۰۲۲ به‌طور کامل درحال رفع شدن است. سونی با ارائه‌ی آماری از ماه سپتامبر سال جاری نشان داده که مراکز فروش کنسول‌های پلی استیشن 5 این شرکت در آمریکا با سرعت ۱۰۰ هزار کنسول در هر ۱۷.۵ ساعت فعالیت، به خریداران خدمات رسانی می‌کردند.

با درنظرگرفتن این نرخ فروش در شرایطی که نزدیک به ۲ سال از زمان عرضه‌ی PS5 می‌گذرد، فقط می‌توان تصور کرد که در زمان عرضه‌ی این کنسول در فصل تعطیلات ۲۰۲۰ با چه سرعتی قفسه‌های فروشگاه‌ها خالی شدند.

بخوانید  بازی Redfall از تجربه چند نفره کراس پلتفرم پشتیبانی می کند