سرعت خیره کننده تراشه حافظه GDDR7 سامسونگ

کارت‌های گرافیکی که از استاندارد GDDR7 استفاده می‌کنند تا 1152 گیگابایت بر ثانیه از طریق رابط گذرگاه 256 بیتی و 384 بیت تا 1728 گیگابایت بر ثانیه در کنترل‌کننده‌های حافظه، پهنای باند ارائه می‌کنند. فناوری حافظه GDDR7 به این زودی ها در پردازنده های گرافیکی استفاده نمی شود. سامسونگ هنوز نحوه استفاده و زمان بندی معرفی محصولات جدید مبتنی بر این فناوری را اعلام نکرده است.

نسل جدید تراشه های حافظه سامسونگ GDDR7 با استفاده از فناوری مدولاسیون سیگنال PAM3 به پهنای باند 36 گیگابیت در ثانیه دست می یابد.

سامسونگ همچنین اعلام کرد که فناوری GDDR7 برای دستیابی به پهنای باند عملی 36 گیگابیت بر ثانیه توسعه خواهد یافت که دو برابر سریع‌تر از تراشه‌های 18 گیگابایتی مورد استفاده در اکثر پردازنده‌های گرافیکی Radeon RX 6000 است. شرق. گرافیک نسل بعدی Radeon 7000 همچنین از 20 گیگابایت حافظه GDDR6 استفاده می کند که هنوز هم کندتر از استاندارد GDDR6X است که توسط Micron و Nvidia برای پردازنده های گرافیکی GeForce RTX 30/40 توسعه یافته است. در این فناوری از روش سیگنال دهی PAM4 استفاده شده که به سرعت 23 گیگابیت در ثانیه می رسد.

استفاده از سیگنالینگ PAM3 در حافظه های GDDR7

سامسونگ تایید کرده است که این فناوری در نسل جدید تراشه های حافظه GDDR7 استفاده شده است این شرکت تا 25 درصد بیشتر از حد معمول انرژی مصرف می کند آنها GDDR6 خواهند داشت. این حافظه ها از فناوری مدولاسیون پالس-دامنه استفاده می کنند یا عملکرد PAM3 نسبتاً بهینه‌تر از روش بدون بازگشت به صفر یا NRZ است که در حال حاضر در استاندارد GDDR6 استفاده می‌شود.

بخوانید  Star Wars Jedi: Survivor را فقط با 30 دلار در PS5 و Xbox Series X دریافت کنید