سازگاری فراتر از انتظار کارت گرافیک اینتل Arc A380 با ۵۰ بازی مختلف

اخیراً لیسا پیرس، معاونت گروه Visual Compute Group شرکت اینتل تأیید کرده که این شرکت روی سازگاری کارت‌های گرافیک مجزای خود با ای پی آی DX9 و DX11 کار می‌کند. ضمن اینکه انتظار می‌رود DX11 نهایتاً به خوبی DX12 قابل استفاده باشد. البته که این فرایند قطعاً زمان می‌برد و گیمرها باید درهرصورت یا به اینتل برای رفع این مسئله اعتماد کنند یا اینکه به‌دنبال GPU دیگری که سازگاری بهتری دارد بگردند. نکته‌ی مثبت این است که این بازی‌های قدیمی‌تر معمولاً به کارت گرافیک قدرتمندی احتیاج ندارد و ازاین‌رو دامنه انتخاب برای مصرف‌کنندگان گسترده است.

آزمون عملکرد کارت گرافیک جدید اینتل Arc A380 در یک مقیاس بزرگ، طی ۵۰ ساعت و در ۵۰ بازی مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن به‌طور ویژه روی سازگاری این GPU با بازی‌های قدیمی‌تر تمرکز دارد.

تست عملکرد کارت گرافیک Intel Arc A380

جدیدترین درایور اینتل برای کارت‌های گرافیک این شرکت در نوزدهم اوت منتشر شده و بیشتر روی سازگاری وعملکرد نرم‌افزار کنترل پنل این کارت تمرکز دارد. البته بررسی کنندگان ترد پارتی به‌شدت نسبت به محتوای این آپدیت اعتراض داشتند و مشکلات زیادی را به آن نسبت دادند. مشخص است که اینتل هنوز کار زیادی با توسعه‌دهندگان بازی‌ها داشته و تا رسیدن به وضعیت ایده آل کارت‌های گرافیک این شرکت زمان زیادی باقی مانده است.

اول از همه باید به این نکته اشاره کرد که کارت گرافیک اینتل با بازی‌هایی که از یک API مدرن مثل Vulkan یا DirectX 12 استفاده نمی‌کنند، به مشکلات جدی و قابل توجهی بر می‌خورد. البته اینتل پیش از این اعلام کرده که به‌صورت مداوم مشغول رفع باگ‌ها و بهینه‌سازی هرچه بیشتر معماری خود برای بازی‌های قدیمی‌تر است و این درحالی است که زمان کمی تا موعد عرضه GPU باقی مانده است.

بخوانید  احتمالا استودیو Tel Tel در حال کار بر روی یک بازی معرفی نشده است

احتمالاً ماه آینده شاهد عرضه گرافیک‌های Arc A7 یا سری میان‌رده محصولات این شرکت هستیم و به‌طور همزمان، انویدیا و AMD هم به عرضه کارت‌های گرافیک نسل جدید خود خواهند پرداخت. باتوجه‌به اینکه زمانبندی معرفی و عرضه اولین نسل از پردازنده‌های گرافیکی مجزای اینتل باعث شده تا عملاً یک نسل عقب‌تر از رقبای خود باشد، احتمالاً در ماه‌های آینده شاهد افزایش اختلاف سطح عملکرد آن‌ها خواهیم بود.



منبع وبسایت PC Games Hardware تنها کارت گرافیک عرضه شده‌ی اینتل از سری Arc Alchemist برای پلتفرم دسکتاپ را در یک آزمون بزرگ مورد بررسی قرار داده و نتایج آن را منتشر کرده است. البته اینبار به‌جای تمرکز روی مقایسه عملکرد این کارت با سایر رقبای هم رده‌ی خود، در این تست سازگاری GPU با ۵۰ بازی مختلفی که در حد فاصل سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۲۲ منتشر شدند، مورد بررسی قرار گرفته است.