رد قرارداد اکتیویژن تاریک ترین روز مایکروسافت پس از 4 دهه حضور در بریتانیا است

اسمیت افزود: «اینجا یک پیام واضح وجود دارد. اتحادیه اروپا نسبت به بریتانیا مکان جذاب تری برای راه اندازی کسب و کار است.

مکس بلین، سخنگوی نخست‌وزیر بریتانیا به خبرنگاران گفت که برد اسمیت، رئیس مایکروسافت اشتباه کرده است که تصمیم به مسدود کردن این معامله را برای بریتانیا بد است. وی همچنین افزود که بریتانیا به تعامل فعال با مایکروسافت ادامه خواهد داد.

برد اسمیت، مدیرعامل مایکروسافت

روز چهارشنبه، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) اعلام کرد که تصمیم گرفته است تا قرارداد ادغام 69 میلیارد دلاری Activision Blizzard با مایکروسافت را به دلیل نگرانی در مورد آینده بازار بازی‌های ابری مسدود کند. اکنون، برد اسمیت، مدیر عامل مایکروسافت در مصاحبه ای با بی بی سی گفت که این تصمیم “احتمالا تاریک ترین روز چهار دهه ما در بریتانیا” بوده است.

براد اسمیت، رئیس مایکروسافت، در مورد مخالفت CMA با قرارداد اکتیویژن بلیزارد، گفت که این تصمیم برای آینده توسعه فناوری در بریتانیا بسیار بد است.

در حالی که تنظیم‌کننده‌های آمریکا و اروپا هنوز تصمیم نگرفته‌اند که آیا این معامله را تایید کنند یا نه، مخالفت CMA به این معنی است که این معامله نمی‌تواند انجام شود. CMA در بیانیه خود در این باره نوشت: تجارت اکتیوویژن در چندین بازار مختلف در هم تنیده شده است و از این نظر نمی توان انگلستان را از سایر نقاط جهان جدا کرد و بر این اساس، این تصمیم مانع از دستیابی به این توافق در سطح جهانی خواهد شد. “

اسمیت در بخشی از این مصاحبه گفت: “این رویکرد به طور جدی انگیزه و اعتماد ما به رشد آینده شرکت های فناوری بریتانیا را تضعیف می کند.” مردم از این تصمیم شوکه و ناامید شدند و اعتماد آنها به آینده فناوری در بریتانیا به شدت متزلزل شد.

بخوانید  برای تبدیل شدن به یک متخصص در عکاسی شبانه با موبایل، این ویدیو را تماشا کنید!

او استدلال کرد که اگر بریتانیا می‌خواهد کشور را به مکانی تبدیل کند که در آن «تکنولوژی نه تنها شکوفا شود، بلکه ایجاد شود»، باید به دقت به نقش CMA و ساختار نظارتی آن نگاه کند.

سارا کاردل، مدیر اجرایی CMA به بی بی سی گفت که با اظهارات اسمیت مخالف است. فکر می‌کنم این تصمیم واقعاً نشان می‌دهد که حفاظت از رقابت در بریتانیا چقدر مهم است و اینکه بریتانیا کاملاً آزاد و برای تجارت باز است.»