رتبه بندی 12 نسخه ویندوز; از بدترین تا بهترین

در میان تمامی نسخه های سیستم عامل ویندوز، ویندوز XP نمادین ترین ظاهر را دارد. از دکمه سبز شروع تا تصویر زمینه Rolling Hills که همه ما را به یاد ویندوز XP می اندازد. علاوه بر این، این نسخه از ویندوز مجهز به برنامه های پیش فرض مانند Windows Media Player، Windows Movie Maker و البته Solitaire بود.

ویندوز XP فقط از پردازنده های 32 بیتی پشتیبانی می کرد و به همین دلیل نمی توانست بیش از 4 گیگابایت رم سیستم را استفاده کند و زمانی که پردازنده های 64 بیتی منتشر شد، استفاده از این نسخه از ویندوز محدود شد.

برخی فکر می کنند که ویندوز 7 نسخه اصلاح شده ویندوز ویستا است که برای حل مشکلات آن ساخته شده است، اما نسخه هفتم ویندوز فراتر از یک اصلاح ساده ظاهر شد. ویندوز 7 سریع و پاسخگو بود و بهبودهای بصری قابل توجهی را نسبت به نسخه های قبلی ویندوز ارائه داد. این بسیار با سخت افزار و نرم افزار قدیمی سازگار بود و از ویژگی های بسیار مهمی استفاده می کند که هنوز بخشی از پایه های اصلی ویندوز محسوب می شوند.

ویندوز 7 در 22 اکتبر 2009 برای استفاده در رایانه های شخصی معرفی شد. این نسخه هفتمین نسل از سیستم عامل های ویندوز بود که به مدت 11 سال توسط مایکروسافت پشتیبانی می شد.

اگرچه طول عمر ویندوز XP تنها 13 سال بود و از ژانویه 2008، مایکروسافت اجازه نصب آن را بر روی رایانه های جدید نداد، اما میلیون ها کاربر همچنان از آن بر روی رایانه های خود استفاده می کنند.

بخوانید  تماس با فرازمینی ها؛ کاوشگرهای بیگانه می توانند به ترتیب معکوس وارد شوند

رتبه اول – ویندوز 7