راهنمای صدااستور برای خرید میکروفون استریم و گیمینگ

استریم درواقع همان پخش زنده تصاویر است و در چند سال اخیر این اصطلاح بین گیمرها بسیار زیاد استفاده می‌شود. در سال‌های اخیر، هزاران نفر به پخش مستقیم گیم‌های ویدیویی خود برای میلیون‌ها بیننده آنلاین پرداخته‌اند. این در حالی است که تنها تعداد کمی از این استریمر‌ها و پخش‌کنندگان مخاطبان زیادی پیدا کرده‌اند و رفته رفته با تشکیل یک جامعه کوچک برای خود، طرفداران زیادی پیدا کرده و به یک بلاگر در این زمینه تبدیل شده‌اند.

یک میکروفون داینامیک، از سیم پیچ متحرک برای تبدیل صدا به سیگنال‌های الکتریکی استفاده می‌کند که به‌دلیل حساسیت کمتر، می‌تواند بدون نیاز به تقویت کننده مورد استفاده قرار گیرد. اما میکروفون‌های کاندنسر، با استفاده از خازن و دیافراگم فلزی، صدا را ضبط می‌کنند. جنس دیافراگم در میکروفون‌های کندانسر عموما از طلا است؛ اما برخی مدل‌ها از دیافراگم‌های فلزی نیز بهره می‌برند. میکروفون کاندنسر یا میکروفون خازنی، دیافراگم بسیار دقیق‌تری نسبت به هم خانواده‌های داینامیکی خود دارد و در نتیجه می‌تواند صدا را با کیفیت به مراتب بالاتری انتقال دهد. البته این موضوع در مورد بهترین میکروفون‌های کاندنسر بازار صدق می‌کند و مدل‌های قدیمی، شاید کیفیتی برابر یا حتی کمتر نسبت به مدل‌های داینامیک داشته باشند.

نکته مهم دیگر در مورد میکروفون‌های کاندنسر این است که سیگنال دریافتی آن‌ها بسیار ضعیف خواهد بود و در نتیجه نمی‌توان مانند میکروفون‌های داینامیک، اتصال مستقیمی بین میکروفون و سیستم برقرار کرد. برای بهره‌مندی از میکروفون‌های کاندنسر به‌صورت صحیح، به یک ورودی صدای ۴۸ ولت فانتوم پاور نیاز دارید که خوشبختانه امروزه در اکثر کارت‌های صدا یافت می‌شود.

نکات مهم برای خرید یک میکروفون حرفه‌ای استریم و گیمینگ

همان‌طور که در انتخاب اسپیکر و هندزفری، پاسخ فرکانسی اهمیت زیادی پیدا می‌کند، در هنگام خرید یک میکروفون گیمینگ مناسب نیز باید به پاسخ فرکانسی آن توجه داشت. رنج استاندارد میکروفون‌ها و اسپیکرها در بازه ۲۰ الی ۲۰ هزار هرتز فعالیت می‌کند و میکروفون‌های دارای این پاسخ فرکانسی، می‌توانند برای استریم و فعالیت‌های دیگر کافی باشند.

حساسیت صدای میکروفن

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یک گیمر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



منبع

میکروفون‌های ریبون (Ribbon Microphone) نوع خاصی از میکروفون‌های داینامیکی هستند که به‌دلیل بهره‌مندی از الگوی فیگور-8، عموما محبوبیت کمتری نسبت به نوع استاندارد دارند و فقط برای استفاده‌های خاص مثل ضبط صدای برخی از سازها مورد استفاده قرار می‌گیرند. حساسیت کمتر این نوع میکروفون‌ها باعث شده که برای دریافت خروجی مناسب از آن، به یک پیش‌تقویت کننده سیگنال‌های صوتی (Preamplifier)، نیاز داشته باشد.

میکروفون‌های کاندنسر

به‌طور کلی هر موقع دنبال خرید میکروفون بودید، می‌توانید روی صدااستور حساب ویژه‌ای باز کنید. چون در این سایت می‌توانید انواع و اقسام برندها و مدل‌های مختلف میکروفن با قیمت‌های مختلف را مشاهده و تهیه کنید.

میکروفون‌های استودیویی به دلیلی حساسیت بالا، در صورت ایجاد لرزش روی بدنه، نویز بسیار بدی را ضبط می‌کنند، این امر می‌تواند کیفیت پروژه را تا حد زیادی پایین بیاورد. برای جلوگیری از این معضل، استفاده از شاک مانت (Shock Mount) یا پایه لرزشگیر میکروفون توصیه می‌شود. این پایه‌ها در ابعاد مختلفی در بازار یافت می‌شوند و می‌توانند بسیاری از نویزهای ایجاد شده را از میکروفون دور کنند.

جمع‌بندی:

بادگیرها درواقع همان لایه‌های اسفنجی هستند که روی میکروفون قرار می‌گیرند و می‌توانند میزان باد را در محیط‌های خارجی کم کنند؛ البته برای محیط‌های استودیویی و داخلی استفاده از بادگیر یا ویند شیلد (windshield) ضروری به نظر نمی‌رسد و بهتر است تنها از پاپ فیلتر(Pop Filter) استفاده کنید. پاپ فیلتر‌ها در جلوی میکروفون قرار می‌گیرند و صداهای پرتابی شکل را از میکروفون دور می‌کنند تا در صورت ضبط وکال یا سخنوری، صدایتان همواره صاف و یکنواخت باقی بماند.

استفاده از لرزشگیر یا شاک مانت

یکی از واژه‌هایی که در هنگام خرید میکروفون استودیویی به آن بر خواهید خورد، میزان حساسیت میکروفون است. میزان حساسیت درواقع به میزان بار الکتریکی به وجود آمده در میکروفون نسبت به بلندی صدا اشاره دارد. هرچه حساسیت میکروفون کمتر باشد، میزان دقت میکروفون در صداهایی با رنج پایین بیشتر می‌شود.

بخوانید  بهترین های 2022: God Of War Twist On Norse Mythology Ragnarok یک برانداز عالی است

استفاده از بادگیر و پاپ فیلتر

ما در صدااستور این امکان را هم فراهم کرده‌ایم که با حضور در شوروم صدااستور، محصولی که نظرتان را جلب کرده را تست کنید و مطمئن شوید که انتخاب مناسبی داشته‌اید.

یکی از معضل‌های اصلی استریمرها و گیمر‌ها ضبط صدای با کیفیت است و یکی از سوالات پر تکرار استریمرها، طرفداران بازی‌های ویدئویی و به‌طور کلی دوستداران دنیای گیم، این است که چه میکروفونی برای استریم مناسب است؟

مهم‌ترین نکته در انتخاب و خرید بهترین میکروفون استریم، توجه به زمینه استفاده از آن‌هاست. میکروفون‌هایی که برای گیمینگ و استریم زنده مناسب‌اند با میکروفون‌های استریم مناسب برای ضبط پادکست، خوانندگی و ضبط موسیقی متفاوت‌اند. برای مثال برای گیمرها، کیفیت و الگوی پردازش سیگنال‌های صوتی اهمیت زیادی دارد. این در حالی است که خواننده‌ها معمولا باید اصوات را به‌صورت خالص ضبط کنند تا در ادامه با تجهیزاتی پیشرفته‌تر، ویرایش و میکس مورد نیاز را روی پادکست‌های خود انجام دهند.

پاسخ فرکانسی میکروفون

با این مقاله از فروشگاه اینترنتی صدااستور همراه باشید تا با هم به بررسی انواع میکروفون‌های مخصوص استریم و گیمینگ بپردازیم و با نکات خرید میکروفون گیمینگ آشنا شوید.

برای استریم، می‌توانید از رایانه شخصی یا یک کنسول بازی مدرن استفاده کنید و بازی خود را روی پلتفرم‌های داخلی و خارجی مثل توییچ و… استریم کنید. هرچند ورود به یک پلتفرم تنها کار لازم برای استریم کردن نیست و داشتن امکانات دیگری مثل یک سیستم مناسب، یک اینترنت پایدار و پر سرعت و همچنین یک میکروفون مناسب لپ‌تاپ و کامپیوتر می‌تواند کیفیت کار شما را تا حدی بالا ببرد.

میکروفون‌های داینامیک (Dynamic Microphone) رایج‌ترین و پرطرفدارترین میکروفون‌های بازار محسوب می‌شوند؛ این محصولات به‌دلیل عدم نیاز به منبع تغذیه خارجی و طول عمر بالا، می‌توانند پاسخگوی تمامی استفاده‌های روزمره کاربران در سطوح مختلف باشند. میکروفون‌های داینامیک به‌طور معمول برای استفاده روی استیج و اجرا‌های زنده مورد استفاده قرار می‌گیرند. از ویژگی‌های اصلی میکروفون‌های داینامیک می‌توانیم به اثر مجاورت (حساسیت بیشتر به فرکانس‌های پایین در صورت نزدیک شدن به منبع پخش صدا) و پاسخ گذرا (جهش ناگهانی صدا) اشاره کنیم.

بخوانید  چگونه می توان بارگذاری مجدد Persona 3 در Steam Deck را بسیار بهتر کرد

میکروفون‌های ریبون

همان‌طور که می‌دانید کاربرد میکروفون‌های استودیویی بسیار فراتر از استفاده‌های گیمینگ خواهد بود و برای کارهای مختلفی مثل وکال (گویندگی و خوانندگی)، ضبط پادکست و به‌طور کلی بسیاری از موارد تولید محتوا می‌توان از آن‌ها بهره گرفت. قبل از خرید یک میکروفون خوب، بد نیست بدانید میکروفون‌ها بسته به نوع کاربردشان در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند و هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در زیر ۳ نوع از رایج‌ترین میکروفون‌های بازار را به همراه معرفی اجمالی در اختیارتان قرار می‌دهیم تا با درنظرگرفتن بودجه و انتظاراتتان از یک میکروفون، گزینه مناسب را انتخاب کنید.

در این نوشته به این موضوع پرداختیم که برای خرید یک میکروفون گیمینگ مناسب باید به چه نکاتی توجه کنیم. حالا اگر قصد خرید میکروفون با کیفیت از برندهای معتبری مثل هایپر ایکس، ریزر، بیرداینامیک و… را دارید، می‌توانید با ورود به بخش خرید میکروفون استودیویی سایت صدااستور، میکروفون مورد نظرتان را تهیه کنید.

حالا که با مفهوم استریم آشنا شدیم، می‌توانیم به سراغ انواع میکروفون‌های استریم و گیمینگ برویم.

انواع میکروفون‌های استریم و گیمینگ

میکروفون‌های کاندنسر (Condenser Microphone) نوع خاصی از میکروفون‌ها هستند که به‌دلیل کیفیت صدای بالا و طول عمر مناسب در دسته بهترین میکروفون‌های استودیویی قرار می‌گیرند. اگر قیمت بالا و سختی استفاده از میکروفون‌های کاندنسر را نادیده بگیریم، این محصولات به‌دلیل پاسخگویی به وسیع‌ترین طیف فرکانسی در بین میکروفون‌ها، می‌توانند برای استریم، گیمینگ وکال و تولید محتوا در سطح حرفه‌ای مناسب باشند.

تفاوت میان میکروفون داینامیک و کاندنسر در چیست؟

میکروفون داینامیک

میکروفون های داینامیک

 پایان رپورتاژ آگهی/.

تا اینجای کار کمی از موضوعِ میکروفون مناسب برای استریم دور شدیم، اما فهمیدیم که بهترین میکروفون برای استریم یا گیمینگ می‌تواند یک میکروفون کاندنسر باشد. بااین‌حال این همه‌ی ماجرا نیست، فاکتور‌های تأثیرگذار در خرید یک میکروفون خوب گیمینگ، شامل ویژگی‌های دیگری نیز می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.