در سال 2022، هنوز گیج کننده است که Bloodborne هنوز روی رایانه شخصی نیست


سلام، آیا می دانستید Bloodborne هنوز یک انحصاری پلی استیشن است؟ مطمئناً این کار را می کنید – اینترنت هرگز به شما اجازه نمی دهد فراموش کنید. اخیراً، سونی یک توییت مربوط به Bloodborne را پس از آن که تعداد زیادی از طرفداران آن را با این امید بیهوده که اعلامیه‌ای در دست اجراست، روی هم جمع کردند، حذف کرد. در واقع، چندان لازم نیست تا بازی 2015 در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی محبوب مانند توییتر رواج پیدا کند. حتی یک توییت برجسته از یک شخصیت بدنام جامعه Souls مانند لنس مک دونالد می تواند لانه هورنت را به هم بزند.

اما در حالی که گردباد مداوم شور و شوق طرفداران می‌تواند گاهی آزاردهنده باشد، اما در نهایت بر یک واقعیت اساسی استوار است: Bloodborne یکی از معدود آثار کلاسیک مدرن است که توسط سخت‌افزار قدیمی محدود شده است. صرف نظر از اینکه در کدام قسمت کنسول/کامپیوتر قرار دارید، این واقعیت که نسخه Bloodborne که می‌توانید بر روی PS5 جدید و براق خود بازی کنید همچنان روی 1080p/30fps قفل است، سوء‌تقاضای ناشر را محدود می‌کند. اما من ترجیح می‌دهم آن را با سرعت 144 فریم بر ثانیه روی رایانه‌های شخصی بازی براق خود بازی کنم و تنها طرفدارانی که چنین احساسی دارند، فاصله زیادی دارم.

در حال پخش: Bloodborne Speedrunner به کلیپ های ویروسی Reddit واکنش نشان می دهد

دیگر محصولات انحصاری PS مانند Ghost of Tsushima، God of War، و حتی بازی‌های پست Days Gone وصله‌هایی دریافت کرده‌اند که عملکرد خود را در PS5 بهبود می‌بخشند و از 4K و نرخ فریم بالاتر پشتیبانی می‌کنند. و واضح است که سونی متعهد است که انحصاری های خود را برای رایانه شخصی بیاورد، زیرا هر دو God of War و Days Gone در Steam هستند. با وجود این، Bloodborne در گذشته گیر کرده است.

البته همه این بازی‌ها توسط استودیوهای شخص اول سونی ساخته شده‌اند، اما Elden Ring نشان داده است که توسعه‌دهنده From Software توانایی ارائه عملکرد عالی در این ماشین‌های جدید را دارد. به این ترتیب، واضح است که FromSoft دارای تخصص فنی برای اجرای Bloodborne بر روی PS5 یا رایانه شخصی است. در واقع، خود مک‌دونالد یک پچ غیر رسمی با نرخ 60 فریم در ثانیه برای Bloodborne توسعه داده است که فقط بر روی کنسول‌های PS4 مود شده قابل پخش است. پس دزدی چیست؟

Bloodborne برخی از بهترین بازی های ویدیویی دهه 2010 را دارد، اما نرخ فریم آن چیزهای زیادی را برای شما به ارمغان می آورد.
Bloodborne برخی از بهترین بازی های ویدیویی دهه 2010 را دارد، اما نرخ فریم آن چیزهای زیادی را برای شما به ارمغان می آورد.

از منظر کسب و کار خالص، می‌توانید استدلال کنید که پنهان کردن یا تعلیق برخی از آدرس‌های IP برای شرکتی به بزرگی سونی مفید است. ایجاد انتظار برای عناوین جدید یک استراتژی است که در گذشته برای برخی به خوبی جواب داده است. این دقیقاً همان چیزی است که در مورد Demon’s Souls، جد فرقه From Software اتفاق افتاد، که روی PS3 قدیمی گیر کرده بود تا زمانی که بازسازی Bluepoint آن را به نسل کاملاً جدیدی از گیمرها در PS5 آورد. در حالی که این نکته قابل قبولی است، حتی فرنچایزهای اصلی سونی که در چند سال گذشته شاهد ورود جدیدی نبوده اند (مانند Uncharted) مجموعه ها، پورت ها و ریمستر دریافت کرده اند.

بخوانید  Bungie توضیح می دهد که Destiny 2 همچنان اسرار خود را در خود جای می دهد

در هفت سال پس از انتشار Bloodborne، میراث From Software به عنوان یک توسعه‌دهنده بزرگ در تمام دوران‌ها تنها رشد کرده است، با Sekiro بی‌نقص و Elden Ring بسیار جاه‌طلبانه که محدودیت‌های دستاوردهای خود را بیشتر کرده‌اند. با این حال، بسیاری از طرفداران سولز اصرار دارند که Bloodborne همچنان بزرگترین دستاورد آنهاست، از جمله من. مطمئنا سونی با نادیده گرفتن Bloodborne تا این حد پول روی میز می گذارد؟.

در دنیایی که بازی‌های زیبایی مانند The Last of Us Part 1 می‌توانند بازسازی کاملی دریافت کنند – که قبلاً یک بار بازسازی شده‌اند، به خاطر داشته باشید – غیرقابل تصور به نظر می‌رسد که یک بازی با محبوبیت و شهرت Bloodborne برای مدتی طولانی باقی بماند. طولانی با این حال این دقیقاً همان وضعیتی است که ما در آن قرار داریم.

طرفداران نظریه‌های مختلفی دارند که این سکوت رادیویی را توضیح می‌دهند و از محتمل تا مضحک متغیر هستند. سال‌ها است که شایعاتی مبنی بر اینکه بلوپوینت مخفیانه بر روی بازسازی Bloodborne به سبک Demon’s Souls در سال 2020 کار می‌کند، یا شاید حتی دنباله‌ای به گوش می‌رسد. با توجه به اینکه سونی حقوق Bloodborne را در اختیار دارد و Bluepoint به تازگی یک نسخه بازسازی شده از FromSoft را ارائه کرده است، به نظر کاملاً ممکن است. اما برخی از طرفداران تا آنجا پیش می روند مطالبه که سونی به طور خاص تولید یک پچ 4K را متوقف کرد تا برای چنین بازسازی فرضی تبلیغاتی ایجاد کند. نیازی به گفتن نیست، این به عنوان یک استراتژی معاملاتی بسیار عجیب به نظر می رسد.

حتی Cleric Beast هم در 4K بسیار بهتر به نظر می رسد.
حتی Cleric Beast هم در 4K بسیار بهتر به نظر می رسد.

گزارش های اخیر از خودی های قابل اعتماد مانند جف گراب نشان می دهد که Bluepoint به جای بازسازی دیگری، روی یک پروژه اصلی کار می کند. گراب همچنین گفت که کدهای نامرتب Bloodborne ایجاد ریمستر را برای هر توسعه‌دهنده‌ای غیر از From Software دشوار می‌کند و خود From برای مقابله با چنین پروژه‌ای بیش از حد مشغول Elden Ring است.

بخوانید  سونی یک حالت جدید "PS5 Pro Enhanced" در بازی ها می خواهد - گزارش

PS3 یک کنسول بسیار دشوار برای استفاده بود، اما Bluepoint توانست بسیاری از ویژگی‌های عجیب و غریب Demon’s Souls را در بازسازی خود با حداقل ورودی از FromSoft به تصویر بکشد. سخت است که به طور قطعی بدانیم، اما من فکر می‌کنم که این در حد توانایی‌های استودیو است – فقط این است که آیا مدیریت می‌خواهد به آن متعهد باشد یا نه.

شخصاً فکر می‌کنم عشق تثبیت شده میازاکی به Bloodborne احتمالاً به وضعیت فعلی کمک کرده است. با توجه به اینکه این پروژه مورد علاقه میازاکی است، منطقی است که کارگردان بخواهد یک ریمستر یا بازسازی برای خود بسازد. با این حال، با توجه به اینکه DLC برای Elden Ring بدون شک در دست ساخت است، به احتمال زیاد سازنده آن را بر هر پروژه فرضی مرتبط با Bloodborne اولویت خواهد داد.

شرایط هر چه که باشد، نکته اصلی این است که سونی ممکن است یک پچ برای اصلاح عملکرد Bloodborne در PS5 با استانداردهای مدرن منتشر کند. ما پچ فن را در عمل دیده ایم – می دانیم که امکان پذیر است.

حتی اگر از طرفداران این بازی نیستید، نمی توان انکار کرد که Bloodborne یک بازی انحصاری مهم برای سونی و همچنین یکی از تحسین شده ترین بازی های 10 سال گذشته است. و بنابراین، در حالی که طرفداران ممکن است شما را با میم‌ها و واکنش‌های بیش از حد به هر خرده نان آزار دهند، مهم است که به یاد داشته باشید که آنها واقعاً اینجا هستند. ترسوها Bloodborne را به کامپیوتر بیاورید. خون پیر آن را می طلبد.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.