خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت در بریتانیا مسدود شده است



پس از ماه‌ها بررسی، اداره رقابت و بازار دولت بریتانیا تصمیم گرفته است که خرید Activision Blizzard توسط Xbox را به دلیل مشکلات مربوط به بازی‌های ابری مسدود کند. CMA گفت که تصمیم خود را پس از در نظر گرفتن پیامدهای مربوط به بازی های ابری گرفته است، زیرا قرارداد مایکروسافت “آینده بازار بازی های ابری را که به سرعت در حال رشد است را تغییر می دهد و منجر به کاهش نوآوری و انتخاب کمتر برای گیمرهای بریتانیا در سال های آینده خواهد شد.” روی آن نوشته است وب سایت دولتی.

CMA اشاره کرد که Xbox ساخت بازی‌های Activision Blizzard مانند Call of Duty به صورت انحصاری برای کنسول‌های خود هیچ مفهوم تجاری ندارد. اما مایکروسافت به نگرانی‌هایی که این گروه در ارتباط با بازی‌های ابری بود، توجه نکرده بود، به‌ویژه که مایکروسافت «موقعیت قوی» در آن بازار دارد.

او گفت: “مایکروسافت در خدمات بازی های ابری جایگاهی قوی دارد و شواهد موجود در CMA نشان می دهد که مایکروسافت از نظر تجاری سودمند است که بازی های اکتیویژن را منحصر به سرویس بازی ابری خود کند.” این قرارداد مزیت بازار مایکروسافت را با کنترل محتوای بازی های مهمی مانند Call of Duty، Overwatch و World of Warcraft تقویت می کند.

در پاسخ به این حکم، برد اسمیت، رئیس مایکروسافت گفت که این شرکت قبلاً قراردادهایی را برای عرضه بازی های محبوب Activision Blizzard بر روی 150 میلیون دستگاه دیگر امضا کرده است و همچنان متعهد به ایجاد این معاملات از طریق اقدامات نظارتی است. ما به‌ویژه از اینکه پس از بررسی‌های زیاد، به نظر می‌رسد این تصمیم منعکس کننده سوء تفاهم از این بازار و نحوه عملکرد واقعی فناوری ابری است، ناامید هستیم.»

بخوانید  پخش قسمت 4 بازی Prince of Persia: The Lost Crown سه شنبه ساعت 16:00.

گام بعدی مایکروسافت درخواست تجدید نظر در مورد حکم CMA خواهد بود. بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد به این موضوع اطمینان دارند زیرا این معامله “برای رقابت خوب است” و در نهایت به بریتانیا کمک خواهد کرد تا موقعیت پیشرو خود را در فناوری تقویت کند.

در بیانیه‌ای از اکتیویژن بلیزارد، این شرکت می‌گوید «گزارش CMA با جاه‌طلبی‌های بریتانیا برای تبدیل شدن به کشوری جذاب برای ساخت شرکت‌های فناوری در تضاد است» و یافته‌های این گزارش «خدماتی به شهروندان بریتانیایی» است که در حال حاضر تحت فشار شدید از سوی بریتانیا هستند. چشم انداز اقتصادی “فاجعه بار”.

ما برنامه‌های رشد خود را برای بریتانیا مورد ارزیابی مجدد قرار خواهیم داد. نوآوران بزرگ و کوچک جهانی به این نکته توجه خواهند کرد که، با همه لفاظی‌هایش، بریتانیا به وضوح از تجارت خارج شده است.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.