حذف نسخه اول بازی Angry Birds


راویو اعلام کرده است که نسخه های کلاسیک بازی Angry Birds به زودی برای همیشه از دسترس بازیکنان حذف خواهد شد.

با گذشت بیش از 13 سال از عرضه بازی Angry Birds بر روی پلتفرم های موبایل، استودیوی بازی سازی فنلاندی Rovio Entertainment اعلام کرده است که به زودی کاربران فروشگاه های دیجیتال اپل و گوگل پلی دیگر قادر به خرید مستقیم این بازی نخواهند بود.

طبق اطلاعات منتشر شده، راویو تاثیر منفی بازی Angry Birds بر فروش و عملکرد مالی دیگر بازی های این استودیو را دلیل اصلی خروج این بازی از فروشگاه های دیجیتال اعلام کرد. بنابراین از فردا 23 فوریه (14 اسفند) نسخه اندروید این بازی کلاسیک به طور کامل از گوگل پلی حذف می شود و نسخه iOS این بازی با تغییر نام به Red’s First.Flight در دسترس کاربران اپ استور قرار می گیرد.

ظاهرا راویو امیدوار است با این اقدام از محبوبیت، کشف و فروش این نسخه در بین کاربران کاسته شود و در عوض کاربران پیر و جوان تعداد بی شماری از بازی های جانبی منتشر شده در این مجموعه را کشف و دانلود کنند. این بازی ها همگی از پرداخت های درون برنامه ای استفاده می کنند و به همین دلیل تحت تاثیر قرار دادن کاربران برای انتخاب این بازی ها به جای اولین بازی محبوب و پرطرفدار این سری که شامل هیچ سرویس اشتراک یا پرداخت درون برنامه ای نمی شود، یکی از دلایل تغییر نام و حذف نسخه اندروید بازی Angry Birds.

بازی Angry Birds کلاسیک اندروید

سخنگوی این شرکت بیان می کند: پس از بررسی جنبه های اقتصادی و مالی بازی Rovio Classics: Angry Birds و با توجه به تاثیر این بازی بر گستره محصولات و بازی های خود، تصمیم گرفتیم بازی Rovio Classics: Angry Birds را از پنجشنبه 23 فوریه حذف فروشگاه دیجیتال گوگل پلی علاوه بر این، پس از انجام تحقیقات و اقدامات قانونی لازم، نام این بازی در اپ استور نیز به اولین پرواز رد تغییر خواهد کرد.

بخوانید  همکاری امیلیا کلارک با ساموئل ال جکسون در تریلر جدید سریال تهاجم مخفی مارول

البته، Rovio Classics: Angry Birds همچنان در دستگاه‌هایی که قبلاً آن را نصب کرده‌اند، قابل پخش است، حتی اگر فروخته نشده باشد. امیدواریم طرفداران همچنان از طیف گسترده بازی های پرندگان خشمگین مانند Angry Birds 2، Angry Birds Friends و Angry Birds Journey لذت ببرند و هدف ما هر روز ارائه بهترین تجربه ممکن برای گیمرها و طرفداران این سری است.

در حالی که اولین نسخه از سری پرندگان خشمگین، که در حال حاضر Rovio Classics: Angry Birds نام دارد، تنها 0.99 دلار به فروش می رسد و شامل هیچ پرداخت درون برنامه ای یا تبلیغاتی نمی شود، سه بازی ذکر شده در بیانیه مطبوعاتی Rovio دارای پرداخت های یکپارچه هستند. پیچیده و به طور کلی خسته کننده است و بنابراین استفاده و دانلود آنها توسط کاربران برای این شرکت بسیار سودآورتر و سودآورتر است.

بازی موبایل Angry Birds Journey

بیانیه راویو همچنین تایید می کند که برای اکثر کاربران خرید و تجربه این بازی دلاری گزینه جذاب و محبوب تری نسبت به دانلود تمامی این بازی های جانبی بوده است و به همین دلیل حذف نسخه اندروید و تغییر نام نسخه اپ استور بازی می باشد. یکی از راه حل های این شرکت پرسود برای این امر، مشکل محسوب می شود. از طرفی از روز گذشته نقدهای زیادی از طرفداران سابق این مجموعه و کاربران علاقه مند به بازی های موبایلی در فضای مجازی منتشر شده است.

Sean Bucklew، مدیر جامعه هواداران این مجموعه نیز در پاسخ به سوال یکی از طرفداران، دلیل این اقدامات را در مورد این بازی موبایل بسیار معروف و تاثیرگذار اعلام کرد. خلاصه بیانیه های Bucklew نشان می دهد که آینده این تجارت چند صد میلیون دلاری تا حد زیادی به این بازی های رایگان با پرداخت های درون برنامه ای بستگی دارد و بی سود بودن 24 ساعته آنها ممکن است مانع بزرگی برای ایجاد بازی های جدید ایجاد کند. و کار روی پروژه های جدید

بخوانید  Palworld - نکات فنی باستانی و راهنمای ساخت

پیش از این، دوباره در سال 2019، این بازی و تعدادی دیگر از بازی‌های آفلاین و پرفروش سری Angry Birds به دلیل آنچه راویو به عنوان تست داخلی اعلام کرد، از فروشگاه‌های دیجیتال روی پلت‌فرم‌های موبایل خارج شد. سرانجام پس از دو سال و در آوریل سال گذشته امکان خرید این بازی با عنوان Rovio Classics: Angry Birds به فروشگاه های موبایل بازگشت.

اکنون بیش از 13 سال از عرضه اولیه بازی Angry Birds بر روی گوشی های هوشمند می گذرد، سرانجام این نسخه آفلاین بازی برای همیشه از دسترس کاربران خارج می شود و به این ترتیب کاربران دستگاه های هوشمند iOS و سیستم های شرکت های عامل اندروید تنها دارای تا فردا برای خرید این بازی کلاسیک قبل از حذف تدریجی آن، آنها همچنان این فرصت را خواهند داشت.

نظر کاربران یک گیمر در این مورد چیست؟ شما می توانید نظر خود را با ما و دیگران در میان بگذارید.