حذف تصاویر امتیاز‌ها و جوایز بازی ها از استیم

لوگو Valve / ولو

ولو به‌صورت کامل استفاده از نوشته‌ها در تصاویر را محدود نکرده است و همچنان می‌توانید نام بازی یا نام فرعی آن را در تصاویر قرار دهید. در یک مثال در وبلاگ ولو، این شرکت استفاده از نوشته در آرت‌ورک‌ها برای تبلیغ آپدیت یا محتوای جدید بازی را تبلیغ می‌کند. اما هر نوشته‌ای که به تصاویر اضافه شود، باید به تمامی زبان‌هایی که یک بازی از آن پشتیبانی می‌کند، نوشته شود. این قانون جدید از ۱۰ شهریور (۱ سپتامبر) اعمال خواهد شد.



منبع

«هدف ما این است که برای مشتریان استیم پیدا کردن و خریدن بازی‌ها را تا حد ممکن ساده و واضح کنیم. به‌تازگی ما متوجه شده‌ایم نوشته‌ها، لوگوی جوایز و حتی نمرات نقدها توسط سازندگان در تصاویر گرافیکی بازی‌هایشان دیده می‌شود؛ این باعث شد بفهمیم دستورالعمل‌های ما به حد کافی واضح نبوده‌اند. در نتیجه نداشتن قوانین واضح، ما اضافاتی به تصاویر گرافیکی دیده‌ایم که تجربه‌ای گیج‌کننده و حتی در برخی موارد غلط را برای مشتریان رقم می‌زند.

 ولو اعتقاد دارد که جملات برداشته‌شده از نقدها، نمرات و جوایز بخش‌هایی از صفحه یک بازی در فروشگاه استیم را پر می‌کند که می‌تواند حاوی اطلاعات دیگری توسط سازندگان باشد؛ اما اگر در حال جست‌وجو در فروشگاه استیم برای پیدا کردن یک بازی جدید باشید، نمی‌توانید این اطلاعات مفید را پیدا کنید.

برای مثال، برخی لوگوی بازی‌ها به‌حدی کوچک شده‌اند که بازیکنان به سختی می‌توانند حدس بزنند نام بازی چیست. در موارد دیگر، تصاویر گرافیکی به‌حدی توسط لوگوی جوایز و نمرات بهم‌ریخته شده‌اند که باعث حواس‌پرتی مشتریان می‌شود و خواندن آن‌ها دشوار است. برخی تصاویر شامل نمراتی هستند که دیگر اعتبار ندارند. همچنین در بیشتر موارد دیده‌ایم که این نوشته اضافی تنها به زبان انگلیسی منتشر می‌شود که بسیاری از کاربران غیر انگلیسی زبان استیم را نادیده می‌گیرد».

بخوانید  EA Sports College Football 25 معرفی شد

قرار است تغییرات بزرگی در بازاریابی بازی‌ها در استیم ایجاد شود. به‌زودی تصاویر گرافیکی که توسط سازندگان در صفحه بازی آن‌ها به کار گرفته می‌شود، تنها می‌تواند شامل تصاویر آرت‌ورک، اسم بازی و هرگونه توضیحات رسمی را بازی. تصاویر حاوی نمرات منتقدها یا جوایز به‌دست‌آمده برای یک اثر باید از صفحه استیم حذف شوند. استفاده از هر تصویری که به تحسین شدن بازی توسط رسانه‌ها یا مثلا تعداد جوایز آن اشاره کند، خلاف قوانین جدید این فروشگاه اینترنتی است.

قوانین جدید می‌تواند برای برخی از سازندگان، تغییر مهمی را رقم بزند. چون بسیاری از شرکت‌ها برای تبلیغ آثار خود به نمرات و جوایز اشاره می‌کنند تا در میان سیل عظیم بازی‌هایی که هر روز روی استیم منتشر می‌شوند، شانسی برای موفقیت داشته باشند. حتی برخی از سازندگان آثار شناخته‌شده هم از این روش استفاده می‌کنند؛ به‌عنوان مثال دو بازی موفق Hades و It Takes Two هم تصاویر تبلیغاتی بزرگی داشتند که در آن‌ها فهرست جوایز اهداشده این آثار به نمایش درآمده است. شرکت Valve (ولو) دلیل این تغییر را اینگونه بیان کرده است:

از ۱۰ شهریور (۱ سپتامبر)، تصاویر بازی‌ها در استیم نمی‌توانند شامل نمرات بررسی‌ها، جوایز اهداشده به یک اثر و اشاره به تخفیف باشند.