جدیدترین ماوس و کیبورد گیمینگ XPG اکنون در ایران!

کیبورد گیمینگ XPG MAGE نیز دارای دو سال گارانتی است که توسط شرکت آونگ به خریدار اعطا می‌شود. کیفیت بالای قطعات مکانیکی مورد استفاده و بدنه آلومینیومی این کیبورد، برای استفاده طولانی در نظر گرفته شده و گارانتی دو ساله شرکت آونگ برای این محصول هم تضمین کننده این موضوع است.

سخن پایانی

تنظیم DPI در 6 حالت مختلف برای ماوس گیمینگ آلفا هم یک ویژگی بارز است که در میان سایر برندهای موجود در بازار کمتر به چشم می‌خورد. به کمک این قابلیت می‌توان بسته به سرعت بازی و محیط آن، حساسیت ماوس را بیشتر یا کمتر کرد.

کیبورد گیمینگ MAGE ساخت شرکت XPG یکی دیگر از محصولات اختصاصی این شرکت برای گیمرهای حرفه‌ای است که از قابلیت‌های منحصر به‌فردی در مقایسه با کیبوردهای معمولی برخوردار است.

استفاده از سوئیچ‌های OMRON و حسگر PIXART PAW 3335 در این باتری هم باعث عملکرد بهتر آن در اجرای بازی می‌شود.

علاوه‌بر طراحی ظاهری و پشتیبانی از نورپردازی RGB، این کیبورد با پشتیبانی از نرم‌افزار اختصاصی XPG PRIME، می‌تواند در مودهای مختلف تنظیم شود.

در ساختار ماوس گیمینگ آلفا، از حسگر PIXART PAW 3335 استفاده شده که سرعتی بالا معادل 16000 DPI و 400 IPS را ارائه می‌دهد. سرعت بالای ماوس گیمینگ برای گیمرها بسیار مهم است، زیرا هرچه DPI یا ضریب حساسیت ماوس بیشتر باشد، عملکرد آن به اکشن‌های بازی سریع‌تر خواهد بود.

در صورتی که کیبورد از قابلیت آنتی گوستینگ برخوردار نباشد، ممکن است فشردن هم‌زمان دو یا چند کلید باعث شود که پردازش سیگنال‌های هم‌زمان برای کیبورد غیرممکن شده و فرمان برخی از کلیدها اجرا نشود.

مکانیزم سوئیچ‌های مورد استفاده برای کلیدهای این کیبورد، Kailh Red است که از نوع سوئیچ‌های خطی هستند. پایداری بیشتر، صدای کم کلیدها و حساسیت بالا از ویژگی‌های این سوئیچ‌های مکانیکی است. اغلب گیمرها استفاده از کیبوردهای مکانیکی را ترجیح می‌دهند که دلیل آن، تجربه جذاب‌تر بازی و حس بهتر در هنگام استفاده از کیبورد است.

در بالای این ماوس گیمینگ یک دکمه DPI قرار دارد که می‌توان به‌راحتی تنظیمات مختلف DPI را بسته به سرعت مورد نیاز بازی برای آن تعریف کرد. 6 حالت DPI مختلف برای این ماوس قابل تنظیم است. این تنظیمات از رنج 100 DPI تا 16000 DPI را شامل شده که ازطریق برنامه اختصاصی XPG PRIME نیز تنظیم می‌شود.

عکس‌العمل‌های به موقع نسبت به اکشن‌های بازی به‌خصوص در بازی‌های جنگی، به یک ماوس و کیبورد حرفه‌ای با حداقل تأخیر اجرای فرمان نیاز دارد.

ماوس‌های گیمینگ آلفا که هم به‌صورت بی‌سیم و هم باسیم توسط شرکت XPG تولید شده است، در بازار ایران به وسیله شرکت آونگ عرضه شده و گارانتی 2 ساله برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

بخوانید  Fortnite Unvaulted: کجا می توان Heavy Sniper، Arrow Sniper و Ace's Exotics Vending Machine را پیدا کرد

 ماوس گیمینگ XPG با گارانتی آونگ

ماوس گیمینگ آلفا

کیبورد گیمینگ MAGE یک کیبورد مکانیکی است که دکمه‌های آن حساسیت بالایی نسبت به اشاره انگشتان دارد. عملکرد سریع و حساس کیبورد در بازی‌های هیجانی یک فاکتور مهم است که گیمرهای حرفه‌ای به‌دنبال آن هستند.

ماوس و کیبورد، ابزار کار گیمرها است. هرچند همه کاربران کامپیوتر برای اجرای برنامه و به‌طور کلی کار با کامپیوتر نیاز به ماوس و کیبورد دارند، اما این مسئله برای گیمرهای حرفه‌ای کمی متفاوت است.

ماوس و کیبورد گیمینگ XPG که در این مقاله به بررسی آن‌ها پرداختیم، دو نمونه از این قطعات است که شرکت آونگ آن‌ها را به‌صورت مستقیم در بازار ایران ارائه کرده و گارانتی محصولات هم برای مدت مشخص بر عهده خود این شرکت است. به‌دلیل کیفیت بالای محصولات XPG، گارانتی‌های طولانی‌مدت 2 ساله برای دو محصول ماوس و کیبورد گیمینگ در نظر گرفته شده است.

همان‌طور که قبلاً هم گفتیم، کیبورد MAGE از نرم‌افزار سفارشی‌سازی XPG PRIME پشتیبانی می‌کند. سه پروفایل مختلف برای نورپردازی RGB کلیدها قابل انتخاب است. بسته به نوع بازی و افکت‌های صوتی و تصویری آن، می‌توان سه مود نورپردازی را در این کیبورد ازطریق نرم‌افزار XPG PRIME انتخاب کرد.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یک گیمر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



منبع

شرکت XPG یک شرکت پیش‌گام در طراحی و تولید محصولات گیمینگ است. ماوس و کیبورد گیمینگ ساخت این شرکت به‌دلیل کیفیت قطعات و طراحی راحت برای استفاده‌های طولانی، همواره مورد علاقه گیمرها بوده است.

در مود 2.4G، عملکرد بالا با کمترین تأخیر ممکن به‌خصوص برای بازی‌های ویدئویی که سرعت پاسخ به اکشن‌ها بسیار مهم است، تضمین می‌شود. مود بلوتوث هم که مصرف انرژی بسیار پایینی دارد، برای مدیریت انرژی باتری در بازی‌های طولانی قابل‌استفاده است.

ماوس گیمینگ آلفا و کیبورد گیمینگ MAGE دو محصولی هستند که توسط XPG تولید شده و در این مقاله قصد داریم به معرفی ویژگی‌های آن‌ها بپردازیم.

شرکت آونگ نیز با تکیه بر تجربه درخشان شرکت XPG و شناخت بازار هدف در ایران، محصولات گیمینگ ساخت این شرکت را با گارانتی انحصاری برای علاقه‌مندان عرضه کرده است.

هر دوی این ماوس‌ها با نرم‌افزار XPG PRIME سازگار هستند که برای سفارشی‌سازی و تنظیم عملکرد دکمه‌ها و افکت‌های نورپردازی استفاده می‌شود.

پایان رپورتاژ آگهی/.

علاوه‌بر این، بدنه آلومینیومی کیبورد MAGE آن را در مقابل ضربات و فشار مقاوم کرده است. همچنین بدنه براق، وزن سبک و استحکام بدنه نکات مثبت دیگری است که می‌توان برای این محصول ذکر کرد.

بخوانید  تاریخ عرضه باندل محصول AMD با بازی Starfield

کیبوردهای گیمینگ از برندهای مختلفی در بازار وجود دارد که همگی قابلیت پشتیبانی از نرم‌افزارهای انحصاری را ندارد. کیبورد MAGE از نرم‌افزار XPG PRIME پشتیبانی می‌کند که می‌توان نورپردازی RGB هر کلید را به‌صورت مجزا در آن سفارشی‌سازی کرد. همچنین کلیدهای مدیا و ماکرو در محیط این نرم‌افزار قابل‌برنامه‌ریزی هستند.

منظور از حساسیت بالای ماوس این است که اگر ماوس را کمی جابه‌جا کنید، نشانگر به مقدار زیادی روی صفحه‌نمایش جابه‌جا می‌شود و در نتیجه تسلط شما روی بازی به‌خصوص بازی‌های سه‌بعدی، بیشتر خواهد بود.

مکانیزم مورد استفاده در سوئیچ‌های ماوس و کیبورد، سنسورهای باکیفیت که عملکرد سریع و بدون تأخیر دکمه‌های ماوس و کیبورد را تضمین می‌کند، درکنار طراحی ارگونومی متناسب با ساختار دست و انگشتان که استفاده طولانی از ماوس و کیبورد را طی جلسات بازی آسان‌تر می‌کند، از مشخصه‌های ممتاز محصولات XPG است.

در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های کیبورد MAGE را بررسی خواهیم کرد:

در طراحی ظاهری ماوس آلفا، علاوه‌بر استانداردهای طراحی ارگونومی، یک طراحی اختصاصی تحت عنوان Exoskeleton نیز صورت گرفته که توسط شرکت XPG برای محصولات گیمینگ ابداع شده است.

یک مشخصه مهم کیبورد MAGE قابلیت آنتی گوستینگ 100% در آن است. این قابلیت به‌خصوص برای کیبوردهای گیمینگ که سرعت فشار دادن دکمه بسیار بالا است، یک فاکتور مهم است.

مدل بی‌سیم ماوس آلفا هم دارای سه مکانیزم اتصال به کامپیوتر است. این ماوس هم ازطریق کابل و پورت USB قابل اتصال است و هم از دو مود اتصال بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

شرکت آونگ به‌عنوان یک شرکت نوآور در عرضه قطعات کامپیوتری، طی سال‌های اخیر با بررسی برندهای معتبر دنیا و شناخت نیاز بازار ایران به‌خصوص در حوزه سخت‌افزارهای گیمینگ، اقدام به عرضه مستقیم و بدون واسطه محصولات سخت‌افزاری برتر دنیا کرده است.

به‌دلیل طراحی مناسب و کیفیت بالا، این ماوس موفق به دریافت جایزه طراحی 2022 Red Dot شده است. ماوس گیمینگ آلفا که توسط شرکت XPG طراحی و ساخته شده، در دو مدل بی‌سیم و باسیم عرضه می‌شود.

همچنین هر دوی این محصولات از نورپردازی RGB و قابل سفارشی‌سازی ازطریق نرم‌افزار اختصاصی XPG PRIME پشتیبانی می‌کنند که برای القاء حس بهتر در هنگام بازی و جذاب‌تر کردن محیط آن بسیار مؤثر است. تنظیمات مختلف نورپردازی RGB در مودهای مختلف ازطریق نرم‌افزار قابل تنظیم است و می‌توان به کمک این نرم‌افزار حتی نورپردازی هر کلید را به‌صورت جداگانه سفارشی‌سازی کرد.

شرکت XPG یکی از شرکت‌های سازنده سخت‌افزارهای کامپیوتری است که انواع ماوس و کیبورد، پاور گیمینگ، سیستم خنک‌کننده CPU و غیره را به‌صورت خاص برای گیمرها تولید کرده است و در میان کاربران کامپیوتر شناخته شده است.

بخوانید  پرستش بره فراتر از بازی ها است

باتری قابل شارژ این ماوس گیمینگ، به‌دلیل استفاده از ساختار لیتیوم-یون، از عمر بالایی برخوردار است. شارژ بیشتر باتری در بازی‌های طولانی تعیین‌کننده برنده بازی است! بسته به میزان استفاده و نوع تنظیمات ماوس، عمر هر بار شارژ کامل برای ماوس گیمینگ آلفا، حداکثر 60 ساعت تخمین زده شده است.

سوئیچ‌های مورد استفاده در موس گیمینگ آلفا ساخت شرکت XPG از برند جدیدی تحت عنوان OMRON بوده که از کیفیت بالایی برخوردار هستند. عمر بالای این سوئیچ‌ها برای گیمرها که نسبت به کاربران معمولی، مدت زمان بیشتری از موس استفاده می‌کنند، مفید است.

درنهایت باید گفت که تجربه یک بازی لذت‌بخش با ابزارهای کارآمد و پیشرفته، خواسته یک گیمر حرفه‌ای است. شرکت آونگ با اشراف به این موضوع، اقدام به عرضه محصولات ماوس و کیبورد گیمینگ XPG در ایران کرده و پشتیبانی و خدمات پس از فروش این محصولات را هم به عهده گرفته است.

لازم به ذکر است گارانتی طولانی‌مدت برای سخت‌افزارهای گیمینگ که ساعت‌ها در طول روز از آن‌ها استفاده می‌شود، مهر تأییدی است بر کیفیت قطعات مورد استفاده در این سخت‌افزار و عمر طولانی آن‌ها.

همچنین چون گیمرها مدت زیادی را به انجام بازی می‌پردازند، ارگونومی ماوس و کیبورد باید به‌گونه‌ای باشد که باعث خستگی دست و انگشتان آن‌ها نشود. بنابراین علاوه‌بر طراحی ظاهر، عملکرد مکانیکی و الکتریکی این تجهیزات هم باید قوی باشد.

این ماوس با طراحی ارگونومی متناسب با ساختار دست، برای استفاده‌های طولانی‌مدت طراحی شده و به خوبی در دست کاربر جای می‌گیرد.

در این ماوس، 6 دکمه قابل‌برنامه‌ریزی وجود دارد که می‌توان تنظیمات مربوط‌به آن‌ها را ازطریق نرم‌افزار فوق انجام داد و به‌صورت پروفایل اختصاصی کاربر، ذخیره کرد. همچنین با جابجایی این ماوس بین کامپیوترهای مختلف، نیازی به تغییر تنظیمات نیست و پروفایل‌های اختصاصی روی نرم‌افزار داخلی ماوس ذخیره می‌شوند.

مدت زمان مفید استفاده از سوئیچ‌های OMRON بیش از 60 میلیون کلیک تخمین زده می‌شود!

این طراحی روی تعادل بین ظاهر، شکل و عملکرد سخت‌افزار تأکید دارد و به‌خصوص برای سخت‌افزارهای گیمینگ که مدت زیادی استفاده می‌شوند، راحتی کاربر و تجربه یک بازی لذت‌بخش در اولویت است.

کیبورد گیمینگ MAGE ساخت XPG با گارانتی آونگ

کیبورد گیمینگ MAGE

کیبورد گیمینگ MAGE دارای یک کابل USB قابل جداسازی نوع C است. قابلیت جداسازی کابل اتصال به کامپیوتر، به‌خصوص برای کاربردهای گیمینگ که محل قرارگیری کیبورد و عدم مزاحمت کابل‌ها یک نکته مهم در انجام بازی است، مزیت مهمی محسوب می‌شود.