ثبت برند پلی استیشن به عنوان پرفروش ترین کنسول خانگی تاریخ در رکوردهای جهانی گینس

اهدای جایزه رکوردهای جهانی گینس به پلی استیشن

سونی در زمینه فروش کنسول های دستی نیز بسیار خوب عمل کرده است. کنسول PSP در پایان نوامبر 2013 80 میلیون واحد فروخت و فروش کنسول پلی استیشن ویتا بین 15 تا 16 میلیون واحد تخمین زده می شود. با این حال سونی هرگز به طور رسمی آمار فروش این کنسول قابل حمل را اعلام نکرده است.

در میان آخرین اخبار بازی، متوجه شدیم که نام پلی استیشن در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان “پرفروش ترین برند کنسول بازی خانگی در تاریخ” ثبت شده است. با توجه به اینکه پلی استیشن 2 پرفروش ترین کنسول خانگی تمام دوران است و پلی استیشن 1 بسیار خوب عمل کرده است، چندان تعجب آور نیست. با توجه به موفقیت پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4، کمتر برند دیگری توانایی رقابت با سونی را در این زمینه داشته باشد.

برند پلی استیشن به عنوان پرفروش ترین کنسول خانگی تاریخ در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است.

اولین کنسول پلی استیشن پس از یک دهه پس از عرضه در سال 1994 توانست بیش از 100 میلیون واحد در سراسر جهان بفروشد. در حالی که فروش کنسول پلی استیشن 2 در پایان سال 2012 به 155 میلیون دستگاه رسید. در همین حال، کنسول پلی استیشن 3 تا پایان مارس 2017 87.4 میلیون دستگاه فروخت و کنسول پلی استیشن 4 تا 11 آوریل 1401، 117.2 میلیون دستگاه فروخته است. 2022).

بخوانید  توقف توسعه‌ی بیش‌تر بازی Splitgate به‌دلیل ساخت دنباله آن