توهرو اوکادا، طراح صدای لوگوی پلی استیشن درگذشت

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.



به گفته چندین تن، توهرو اوکادا، موسیقی‌دان و تهیه‌کننده موسیقی ژاپنی در سن ۷۳ سالگی بر اثر نارسایی قلبی درگذشت. منابع به زبان ژاپنی. در دنیای بازی، اوکادا بیشتر به خاطر کارهایش بر روی آگهی های بازرگانی، به ویژه تبلیغات پلی استیشن شناخته می شود. در واقع، احتمالاً با برجسته‌ترین و مختصرترین کار او، همانطور که در تبلیغات بی‌شماری پلی‌استیشن دیده می‌شود، آشنا هستید. او نه تنها آهنگی را ساخت و تولید کرد که در طول چندین تبلیغ بسیار عجیب و به یاد ماندنی کرش باندیکوت در دهه 90، همانطور که در ویدیوی زیر مشاهده می شود، پخش شد، بلکه صدای نمادینی را نیز ایجاد کرد که با ظاهر این آهنگ همراه است. لوگوی پلی استیشن.

این صدایی است که آزمون زمان را پس داده است و بیش از 25 سال به عنوان بخشی پاک نشدنی از برند دوام آورده است. آنقدر با نام پلی استیشن مرتبط است که ممکن است متوجه نشوید تقریباً هر بار که لوگو ظاهر می شود در حال پخش است.

با این حال، اتصالات بازی به همین جا ختم نمی شود. در کشور خود، اوکادا را می توان به عنوان یکی از اعضای بنیانگذار گروه راک ژاپنی Moonriders، که در طول زمان ثابت کرده است که بسیار تأثیرگذار است، شناخته می شود. هم گروه Okada، Keiichi Suzuki آهنگ هایی را برای سری Mother ساخت، که شامل بازی فوق العاده کالت EarthBound، و همچنین پیش درآمد بدشانسی Mother (به انگلیسی Earthbound Beginnings) است که هرگز در غرب منتشر نشد تا در سال 2003.

بخوانید  مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد می‌گوید بازی‌های ابری «بی‌اهمیت» است، تصمیم CMA بی‌معنی است