توقف توسعه‌ی بیش‌تر بازی Splitgate به‌دلیل ساخت دنباله آن

از زمان عرضه Splitgate به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده است و طبیعی است که استودیو 1047 Games علاوه‌بر توسعه‌ی این بازی به‌دنبال هدف‌هایی جدید برای رشد و ادامه باشد. درواقع سازنده‌ی بازی اعلام کرده است که دارد اولین قدم‌ها را در این راستا برمی‌دارد.

تمامی تمرکز ما از توسعه‌ی به‌روزرسانی‌های کوچک پیاپی به ساخت یک بازی جدید در دنیای Splitgate معطوف شده است. این دنباله به‌جای تکامل بازی قبلی به‌دنبال تغییراتی انقلابی است. این دنباله هم شوتری با پورتال‌ها خواهد بود که با Urean Engine 5 ساخته می‌شود و البته که رایگان خواهد بود.

حالت اول شخص بازی Splitgate

ما ناامیدی شما را درک می‌کنیم و می‌دانیم که سؤالات زیادی دارید. برای شفاف‌سازی باید بگویم که Splitgate آنلاین می‌ماند و آیتم‌ها و پیشرفت خود در بازی را از دست نخواهید داد. درواقع در ۲۴ شهریور (۱۵ سپتامبر) بتل پس جدیدی منتشر خواهد شد که برای سپاسگزاری ما از تمامی افرادی که Splitgate را بازی می‌کنند، رایگان خواهد بود.»

وضعیت ما شبیه یک کشتی است که بادبان کشیده است. ما می‌خواهیم تمامی افراد حاضر در کشتی را راضی نگه داریم و هم‌زمان این کشتی را تبدیل به یک موشک فضایی کنیم. پس از بررسی‌ها و تبادل نظرات فروان، استودیو ۱۰۴۷ گیمز تصمیم گرفته است تا دنباله‌ای بسازد که شایسته‌ی هواداران بازی باشد. ما می‌خواهیم این دنباله چیزی فراتر از تغییراتی جزئی و تحولات به مرور زمان باشد؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا توسعه‌ی محتواهای جدید برای Splitgate را متوقف کنیم.

بازی Splitgate ابتدا در سال ۲۰۱۹ به‌صورت ارلی اکسس عرضه شد؛ اما تقریباً بیش از یک سال طول کشید تا این شوتر چندنفره به محبوبیتی ناگهانی دست پیدا کند. گیم‌پلی خاص این بازی با ترکیب المان‌های مختلف بازی‌های Halo و Portal به‌سرعت توانست جایی برای خود در دل بازیکنان باز کند.

بخوانید  معرفی سریال ۵ روز در بیمارستان مموریال | روایت طوفان کاترینا

استودیو ۱۰۴۷ گیمز اعلام کرد که دیگر به توسعه‌ی Splitgate در آینده ادامه نمی‌دهد. تیم سازنده به این نتیجه رسیده است که به‌جای انتشار آپدیت‌های کوچک مکرر، تمرکز خود را روی شروع ساخت یک دنباله‌ی کاملاً جدید معطوف کند. این دنباله که با استفاده از موتور گرافیکی آنریل انجین 5 ساخته می‌شود، به‌جای تغییرات تکاملی پیشین قرار است تغییراتی انقلابی ایجاد کند و همانند Splitgate رایگان خواهد بود.

توسعه‌دهندگان توضیح می‌دهند: «Splitgate به نتیجه‌ای بهتر از انتظار ما و موفقیتی که کمتر بازی ایندی شانس رسیدن به آن را دارد دست پیدا کرد. موفقیت اولیه‌ی بازی به ما اجازه دارد تا پروژه‌ی رؤیایی خود در خوابگاه را تبدیل به یک بازی AAA کنیم که درکنار شوترهایی از بزرگ‌ترین ناشرهای این صنعت قرار بگیرد. از طرفی دیگر این موفقیت به این معنی بود که ما به‌عنوان یکی از استعدادهای سطح بالای این صنعت شناخته شده‌ایم. ما ساعت‌ها صرف طراحی مجدد محتواها و سیستم‌هایی قدیمی کردیم که در ابتدا توسط تعداد انگشت‌شماری از افراد ساخته شده بودند.

استودیو ۱۰۴۷ گیمز اعلام کرد که با به‌روزرسانی‌ها و پچ‌هایی کوچک‌تر به پشتیبانی از Splitgate در آینده ادامه خواهد داد؛ اما طبق گفته‌ی سازندگان بیشتر تمرکز آن‌ها روی ساخت یک شوتر کاملاً جدید معطوف شده بی‌صبرانه منتظر معرفی رسمی آن هستند.



منبع

تیم سازنده‌ی بازی Splitgate اعلام کرد توسعه‌ی بیشتر این بازی را برای تمرکز روی ساخت دنباله‌ای کاملاً جدید متوقف می‌کند.