توافق 6 استودیو با نهایی شدن قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد

استودیو دومی که نامش فاش نشده است نیز گفت: «ما معتقدیم سلایق و ترجیحات مصرف‌کننده در بازی‌های ویدیویی طیف وسیعی از بازی‌ها، ژانرها و پلتفرم‌ها را در بر می‌گیرد. به این ترتیب، ما معتقد نیستیم که هر اثری را باید در بازار سرگرمی های تعاملی یک ضرورت دانست. در این زمینه و با توجه به اینکه مایکروسافت متعهد است این بازی ها را به پلتفرم های دیگر بیاورد، ما معتقد نیستیم که توافق پیشنهادی به مصرف کنندگان آسیب برساند.”

در نهایت نتیجه گیری می شود که «این خرید نمی تواند به طور ناگهانی ایکس باکس را به پلتفرم غالب در بازار تبدیل کند، در واقع به احتمال زیاد این کار منجر به ایجاد یک پلتفرم برابر و متعادل بین ایکس باکس و پلی استیشن می شود که کاملاً ضروری است. در این نقطه

در پایان نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

پاسخ سوم از سوی مدیر عامل یک استودیوی مستقل است که با بسیاری از ناشران برتر صنعت بازی از جمله سونی، مایکروسافت و اکتیویژن کار کرده است. این شرکت اعلام کرد که مایکروسافت در 25 سال از همکاری خود همواره به قراردادها و تعهدات خود پایبند بوده است و در ادامه خاطرنشان کرد که شرکت چینی تنسنت نیز قبلاً یکی از سرمایه گذاران اکتیویژن بوده و با توجه به اینکه کمتر مشمول مقررات غربی است. اگر این شرکت اکتیویژن را خریداری کند، نتایج بهتری نخواهد داشت. اگر مایکروسافت اجازه خرید اکتیویژن را نداشته باشد، آیا اگر شرکت توسط Tencent تصاحب شود، به مشتریان بریتانیایی خدمات بهتری خواهد رسید؟

بخوانید  تا 100 دلار روی صندلی های بازی Secretlab برای مدت زمان محدود صرفه جویی کنید

تنظیم‌کننده بازار و رقابت بریتانیا اعلامیه‌هایی را از 6 استودیوی بازی‌سازی در رابطه با قرارداد مایکروسافت با Activision Blizzard منتشر کرده است که همگی با ادامه این معامله موافقت کرده‌اند.

آخرین پاسخ منتشر شده توسط قانونگذار بریتانیا در رابطه با این قرارداد، استدلال های موافق این خرید را تا حدودی اغراق آمیز و نامتناسب دانسته و در ادامه خاطرنشان کرد: «ما در واقع نگران هستیم که با جلوگیری از این قرارداد از سوی مدیران اجرایی، بازاریابان بالقوه آماده این کار به هر دلیلی یا اعتقاد به استراتژی متفاوت، رقابت واقعی و ابتکارات نوآورانه و کاربرپسند آسیب خواهند دید.”

پاسخ پنجم از طرف شرکتی است که ادعا می کند بازی هایش در ایکس باکس و پلی استیشن در دسترس هستند. در بیانیه آمده است: «در پلی استیشن متوجه شده‌ایم که رشد فروش بازی‌های ما با هر عرضه متوقف شده است. این امر عمدتاً به این دلیل است که اگرچه سونی اکثریت سهم بازار گیمرها و فروش کنسول ها را در اختیار دارد، اما این سهم عمدتاً به بزرگترین بازی ها و ناشرانی تعلق می گیرد که مایلند مبالغ زیادی را برای بازاریابی پولی در بازار سرمایه گذاری کنند. کاربران پلی استیشن خواهد شد.”

چهارمین استودیو ناشناس، که به عنوان توسعه‌دهنده و ناشر بازی‌های AAA در تمام پلتفرم‌های اصلی توزیع شده است، گفت: «پیش‌بینی تأثیرات دقیق این معامله به دلیل پیچیدگی‌های موجود دشوار است». با این حال، ما انتظار نداریم که این اقدام بر انتشار بازی های ما بر روی ایکس باکس یا سایر کنسول ها تأثیر بگذارد.

کریس واندر کویل، موسس و رئیس استودیو 4J در متن بیانیه مطبوعاتی این شرکت، آنها اعلام کردند که قبل از خرید توسط مایکروسافت، نه تنها شرکای مایکروسافت بلکه از شرکای استودیو نیز بودند. موجانگ نیز فعالیت داشته و جایگاه منحصر به فردی را به خود اختصاص داده است. در ادامه این متن آمده است: «در این مدت که چندین سال به طول انجامید، مایکروسافت به تمام بندهای قراردادی که بین دو طرف ثبت شده بود احترام گذاشت و همچنین روابط ما را به شکل قابل توجهی گسترش داد و قالب‌های جدیدی مانند نینتندو را در بر گرفت. بسیاری از بهبودهای محتوا را تغییر دهید و پوشش دهید. ما انجام داده ایم.”

بخوانید  فیل اسپنسر: سرعت رشد سرویس گیم پس روی کنسول‌ها کاهش یافته است

افزودن اکتیویژن بلیزارد به زیر مجموعه مایکروسافت

پلی استیشن همچنین به رقیب بهتری نیاز دارد تا پلتفرم را مجبور به بهبود بازی های خود کند. قطعاً به آنها کمک خواهد کرد.

سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) فهرستی از 6 استودیو بازی سازی را منتشر کرده است که نظرات خود را در مورد مخالفت یا پیشبرد قرارداد مایکروسافت با اکتیویژن بلیزارد بیان کرده اند. در میان این 6 استودیو، تنها یکی از آنها 4J Studios، سازنده اسکاتلندی نسخه کنسولی Minecraft است.

بازی های بزرگ اکتیویژن بلیزارد در پس زمینه لوگوی مایکروسافت و ایکس باکس

“در نتیجه، ما متوجه شدیم که حتی اگر ایکس‌باکس تعداد گیمرها و کنسول‌های فروش بسیار کمتری دارد، بازی‌های ما در پلتفرم‌های مایکروسافت همان مخاطبان پلی‌استیشن را دارند. زیرا گیمرهای بیشتری می‌توانند بازی‌های ما را در اینجا پیدا کنند.”

لوگوی مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد

“اما در ایکس باکس چندین سال است که شاهد روند معکوس هستیم. ابزارهای زیادی وجود دارد که کاربران این پلتفرم می توانند از طریق آنها بازی های شما را پیدا کنند. از جمله این موارد می توان به سرویس Xbox Game Pass اشاره کرد که تأثیر بسیار خوبی بر روی رشد فروش بازی ما.”