تملک حقوق مالکیت 100 بازی قدیمی توسط آتاری

طبق آخرین اعلام رسمی آتاری، این شرکت مجوز تعداد زیادی بازی قدیمی و کلاسیک را صادر کرده است. تعداد آثار این مجموعه خریداری شده به بیش از 100 اثر می رسد; مجموعه ای از بازی های یکپارچهسازی با سیستمعامل و فرنچایزهای منتشر شده در دهه 80 و 90 بر روی پلتفرم ها و نسل های مختلف کنسول.

آتاری در ادامه توضیح داد که قصد دارد این بازی‌های ویدیویی کلاسیک را از طریق نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی روی کنسول‌ها و رایانه‌ها در دسترس مخاطبان جدید قرار دهد. این شرکت همچنین گفت که ممکن است روی توسعه بازی‌های جدید در فرنچایزهای کلاسیک منتخب کار کند. در ماه‌های اخیر، آتاری استودیوهای خود را گسترش داده و تیم‌های بازی‌سازی جدیدی را خریداری کرده است که یکی از این توسعه‌دهندگان استودیو Nightdive است. Nightdive اخیرا توسط آتاری خریداری شد و در حال حاضر در حال کار بر روی بازسازی System Shock است.

به گفته Eurogamer، خرید IP های مورد بحث توسط آتاری بخشی از برنامه این شرکت برای خرید کاتالوگ بازی ها از ناشران و توسعه دهندگان قدیمی از جمله Micropose، Infogrames و Accolade است. آتاری بعداً تأیید کرد که در حال حاضر مالک برند Accolade است. آتاری لیست کاملی از فرنچایزها و بازی هایی که به دست خواهد آورد را فاش نکرده است. اما او به تعدادی بازی از جمله Bubsy، Demolition Racer، Hardball، 1942: Pacific Air War، F-117A و F-14 Air Combat اشاره کرد.

آتاری تایید کرده است که حقوق بیش از 100 بازی کلاسیک و مجموعه دهه 80 و 90 را به دست آورده است.

بخوانید  استعفای سازنده اجرایی League Of Legends MMO

نظر شما درباره آخرین اخبار بازی چیست؟ آنها را با ما به اشتراک بگذارید.