تمدید تحقیقات کمیسیون رقابت اروپا در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت

کمیسیون اروپا اعلام کرده است 23 مارس 2023 (3 آوریل 1402) تصمیم خواهد گرفت که آیا معامله را رد یا تأیید کند. قبلاً گزارش شده بود که مایکروسافت پس از خودداری از ارائه راه حل در این بررسی اولیه اتحادیه اروپا، با تحقیقات کامل اتحادیه اروپا روبرو خواهد شد. اکنون می بینیم که دقیقاً مورد مورد نظر اتفاق افتاده است. در همین حال، انجمن ضد رقابت بریتانیا، که به طور رسمی با نام CMA شناخته می شود، نیز در حال بررسی این معامله است و نگرانی های مشابهی با مقامات اروپایی دارد.

تحقیقات ضد انحصار در مورد تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت به پایان نرسیده است و این بار نوبت کمیسیون اروپاست تا چندین ماه آن را به تفصیل بررسی کند.

پس از چندین هفته بررسی اولیه، اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است تا تحقیقات دقیق و کاملی را در مورد تلاش مایکروسافت برای خرید Activision Blizzard انجام دهد. بر اساس آخرین اخبار بازی، با توجه به آغاز تحقیقات کمیسیون ضد انحصار اروپا در مورد این معامله از روز سه شنبه خرید اکتیویژن بلیزارد به ارزش 69 میلیارد دلار توسط مایکروسافت و هشدار آنها در مورد تأثیر این تراکنش، بدون شک ردموندی ها باید به نگرانی های این کمیسیون پاسخ دهند.

کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تحقیقات اولیه کمیسیون نشان می‌دهد که این تراکنش احتمالاً رقابت را در بازار برای توزیع کنسول‌ها و بازی‌های ویدیویی رایانه‌های شخصی، از جمله خدمات اشتراک، کاهش می‌دهد. خدمات پخش چند بازی و/یا بازی‌های ابری و سیستم عامل های رایانه شخصی تحقیقات اولیه نشان می دهد که مایکروسافت ممکن است توانایی و انگیزه اقتصادی بالقوه برای مشارکت در استراتژی های سلب مالکیت علیه توزیع کنندگان کنسول های بازی رقیب را داشته باشد.

بخوانید  PlayStation Access Controller یک قدم کوچک برای سونی و یک جهش بزرگ برای گیمرهای معلول است

مایکروسافت می گوید که با انجمن رقابت اروپایی برای رفع نگرانی های بازار آنها همکاری خواهد کرد. یکی از سخنگویان مایکروسافت گفت: «سونی، به عنوان یک رهبر صنعت، نگران Call of Duty است. اما ما گفتیم که متعهد هستیم که همان بازی را در یک روز روی ایکس باکس و پلی استیشن منتشر کنیم. ما می خواهیم مردم دسترسی بیشتری به بازی ها داشته باشند. نه کمتر».

مایکروسافت، سازنده نرم‌افزار آمریکایی، این قرارداد را در ژانویه 2022 اعلام کرد و امیدوار است که خرید کاتالوگ بازی‌های Activision به آن در رقابت با رهبران بازار مانند Tencent و Sony که مخالف این توافق هستند، برتری دهد.